Kopieringsskyddet Denuvo kringgås i Hitman 2 före officiell lansering

Permalänk
Medlem

Nästan samma visa varje gång.
Om man som företag prioriterar skyddet av sin proprietära egendom framför det faktum att kunden skall kunna nyttja den till fullo så kanske man bör överväga om man ens skall släppa den till försäljning?
(m.a.o. bör man kanske ställa sig frågan om man ens skall syssla med digitalt skapande/publicering inom konsument branschen?)

Om det nu alltid är pengarna man oroar sig för, sänk då priserna så kommer folk att köpa varan.
Framställandet av kopior kostar nada, annars skulle piratindustrin befinna sig på ruinens brant, det kan jag lova.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Rolig statistik där i Denuvo killens artikel. Jaja, de tjänar ju pengar på att sälja denuvo till utgivarna.

För att fortsätta i samma anda, hur stor andel av dessa p2p pirater skulle faktiskt köpa spelet om de inte kunde ladda ner det olagligt? Min gissning är att de flesta då skulle vänta tills spelet blir nedsatt i pris eller liknande.

Problemet idag, är inte längre "Vi förlorar kunder för att de piratkopierar".
Idag handlar de om ett etiskt bekymmer, ifall kopieringsskydd hindrar pirater, men sänker prestanda, ska betalande kunder få en sämre upplevelse på samma hårdvara pga prestandarelaterade avfall just pga att de har en version av spelet med kopieringsskyddet?

Jag tycker att det är vidrigt och ogenomtänkt att kollektivt straffa alla för att vissa piratkopierar, därför står jag på piratkopieringens sida, för att vad företagen gör emot sina betalande kunder anser jag är mångfaldigt värre än vad piratkopierare gör emot företagen. Men det är bara min åsikt

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte pirata spel så det hindrar inte mig om spelet är kopieringsskyddat eller inte.

Permalänk
Skrivet av anon2110:

Orkar inte pirata spel så det hindrar inte mig om spelet är kopieringsskyddat eller inte.

jobbigt bara när kopieringsskyddet gör så att man inte kan spela köpta originalspel.
köpte ett nytt inplastat spel på Webhallen för ett antal år sedan, jag fick upp ett meddelande om att dom inte kunde verifiera att jag hade en äkta skiva i datorn. efter det köper jag endast spel via Steam

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Klart att han säger så när han har Denuvo-hatten på. Klart en mjölkbonde säger "det är bara mjölk som smakar mjölk", medans resten av världen gått över till havredryck. Tsk Tsk Tsk.. (att förlöjliga någon med ett ljud man gör med munnen, inte tesked!)

Alltid kul när kopieringsskydd knäcks som tändstickor. Särskillt före lansering. Information wants to be free!

Ja, självklart kommer Copernicus hävda att solen är mitten av universum, medan resten av världen vet att det är jorden.

Självklart kommer De Broglie hävda att alla objekt har både våg och partikelegenskaper. Det är ju trots allt hans avhandling.

Självklart kommer läkare att hävda att evidensbaserad medicin är att föredra, de är ju... osv.

Bara för att denne har skapat Denuvo betyder inte att allt han säger om Denuvo är fel. Mycket märklig logik.

Varför har bonden fel bara för att han är bonde? Det kanske bara är mjölk som smakar mjölk, och är det så beror det ju inte på att bonden är bonde? Jag får väl "Tsk Tsk Tsk" här... (Något märkligt ljud man tydligen gör med munnen för att förlöjliga Ozzed här)

Information wants to be free, så jag vill ha dina kontoutdrag samt fotokopia på din legitimation. Jag vill även ha adress och din webbläsarhistorik samt tillgång till din journal hos landstinget. Jag kommer även att sätta kameraspan på din lägenhet.

Information wants to be free!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickychet:

Ja, självklart kommer Copernicus hävda att solen är mitten av universum, medan resten av världen vet att det är jorden.

Självklart kommer De Broglie hävda att alla objekt har både våg och partikelegenskaper. Det är ju trots allt hans avhandling.

Självklart kommer läkare att hävda att evidensbaserad medicin är att föredra, de är ju... osv.

Bara för att denne har skapat Denuvo betyder inte att allt han säger om Denuvo är fel. Mycket märklig logik.

Varför har bonden fel bara för att han är bonde? Det kanske bara är mjölk som smakar mjölk, och är det så beror det ju inte på att bonden är bonde? Jag får väl "Tsk Tsk Tsk" här... (Något märkligt ljud man tydligen gör med munnen för att förlöjliga Ozzed här)

Information wants to be free, så jag vill ha dina kontoutdrag samt fotokopia på din legitimation. Jag vill även ha adress och din webbläsarhistorik samt tillgång till din journal hos landstinget. Jag kommer även att sätta kameraspan på din lägenhet.

Information wants to be free!

Tramsa går ju fint men nu bet du dig allt i svansen och sköt dig själv i foten på samma gång. Jag är minsann musiker och eftersom jag är för fri spridning av kultur så delar jag också min egen musik gratis. Vem fan har pratat om kontoutdrag. Alla som varit med under Warez-åren vet att "information wants to be free" syftar på upphovsrätt och inget annat. Jag tror därmed inte att vi kommer längre i diskussionen då du bara tramsar dig och försöker lägga ut retoriska fällor som jag inte går på så adjö. Ladda gärna ner min musik om du vill men det har inget med kontouppgifter att göra och det vet du mycker väl så sluta trasa nu. Hejdå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.