Tangentbord med kort avstånd till "funktion" tangenterna?

Permalänk
Medlem

Tangentbord med kort avstånd till "funktion" tangenterna?

Tjenare!

Har gett mig i kast med MMO genren igen och upptäckte att mitt tangentbord tyvärr inte fungerar så väl som jag önskar. Mitt problem är att avståndet mellan siffrorna och "funktion" tangenter är lite för långt, detta resulterar i att det blir bökigt att snabbt och smidigt aktivera olika förmågor.

Letar därför efter tips på tangentbord med en betydligt tightare layout som skulle passa mina små pojkhänder, förslag?

Tack på för hand.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tjenare!

Har gett mig i kast med MMO genren igen och upptäckte att mitt tangentbord tyvärr inte fungerar så väl som jag önskar. Mitt problem är att avståndet mellan siffrorna och "funktion" tangenter är lite för långt, detta resulterar i att det blir bökigt att snabbt och smidigt aktivera olika förmågor.

Letar därför efter tips på tangentbord med en betydligt tightare layout som skulle passa mina små pojkhänder, förslag?

Tack på för hand.

Vad har du för tangentbord? Antar att du menar sifforna på numpad, provat att mappa om ´tangenterna?

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Vad har du för tangentbord? Antar att du menar sifforna på numpad, provat att mappa om ´tangenterna?

Tror att det handlar om funktionstangenter som ligger till vänster om skift, caps lock, tab m.m.

Permalänk
Medlem

@Makruxz Tack för tipset gällande Vortex, är något sådant jag är ute efter även om jag skulle vilja ha kvar numpad!

Jag kanske var otydlig, menar alltså F1, F2, F3 osv. Att dom ska, precis som det tangentbord du tipsade om, vara nära belägna WASD. Så man slipper den stora döda ytan som så ofta finns.

Permalänk
Medlem

Min rekomendation skulle vara 60%/65% med extern numpad.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/fc660m-pbt-svart-...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv