Battlefield V får ray tracing innan 20 november

Permalänk
Medlem

Inga nyheter om när DLSS kommer?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Synd för folket med 2080Ti och deras 4K-skärmar och de tvingas ner på mid-range 1080P spelande för RTS-teknik.

Varför känner du så starkt emot RTX? Det finns inte något speciellt som utvecklarna visat upp sedan presentationen, mer än att de sagt att det måste optimeras och de räknar med att de kan få ut en hel del mera. Men i VARJE tråd om RTX och 20xx-serien så måste du kommentera att det är så tungt att man inte kan köra mer än 1080p. Vet du något som alla andra inte vet? Arbetar du på DICE eller hos
någon annan stor spelutvecklare? Eller tycker du det bara är coolt att hata Nvidia/RTX?

Permalänk
Medlem

Strålspårning blir underbart, Dock är ju detta endast hybrid strålsprutning. Det är ju valbart att ha slå på det eller inte. Så det finns inget att klaga på där. Ingen tvingar en att ha max detail påslaget i nuläget heller.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Varför känner du så starkt emot RTX? Det finns inte något speciellt som utvecklarna visat upp sedan presentationen, mer än att de sagt att det måste optimeras och de räknar med att de kan få ut en hel del mera. Men i VARJE tråd om RTX och 20xx-serien så måste du kommentera att det är så tungt att man inte kan köra mer än 1080p. Vet du något som alla andra inte vet? Arbetar du på DICE eller hos
någon annan stor spelutvecklare? Eller tycker du det bara är coolt att hata Nvidia/RTX?

Såg en demo på BFv med RTS-tekniken och de sade att detta kördes i 1080P med ett 2080Ti..även att kortet kämpade med 60FPS.

Men självfallet hoppas jag på att Dice och Nvidia kan finjustera RTS-tekniken, eller andra spelutvecklare hoppar på RTS-tåget.

Men i dagsläget och på tanke hur dåligt RTS är prestandamässigt vettetusan om den tekniken blir så mycket bättre inom 2år.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Såg en demo på BFv med RTS-tekniken och de sade att detta kördes i 1080P med ett 2080Ti..även att kortet kämpade med 60FPS.

Men självfallet hoppas jag på att Dice och Nvidia kan finjustera RTS-tekniken, eller andra spelutvecklare hoppar på RTS-tåget.

Men i dagsläget och på tanke hur dåligt RTS är prestandamässigt vettetusan om den tekniken blir så mycket bättre inom 2år.

Så du såg en demo, och efter det måste du skriva i varje tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ray Tracing förändrar inte radikalt hur spelaren spelar spelet. Det handlar ju bara dels om förbättrad (mer realistisk) grafik...

Håller med om att det inte radikalt påverkar spelet. Men att du kan se fienden reflekteras i objekt, innan de "egentligen" ska hinna ses, kan vara en nog så påverkande faktor för själva spelupplevelsen och du vinner fördelar med det. Detta i sin tur påverkar hur snabbt man kan få ner en fiende. Youtubern Jackfrags pratar lite djupare om det här (se hela för mer komplett info).

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wargreymon:

Så du såg en demo, och efter det måste du skriva i varje tråd?

Om du har problem med mig så ta det i PM tack. Vill inte hamna på sidospår i trådens ämne.

Som sagt..hoppas givetvis att RTS blir bättre framöver.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Om du har problem med mig så ta det i PM tack. Vill inte hamna på sidospår i trådens ämne.

Som sagt..hoppas givetvis att RTS blir bättre framöver.

Jag tycker det är i spårens ämne att diskutera RTX där min poäng är att folk måste sluta spamma med information som är 2 månader gammal. Speciellt när de haft några få dagar på sig att optimera när de släppte sagd information. Sedan dess har de haft 20 gånger mer tid på sig att optimera och lära känna tekniken och det du spammar är knappast relevant idag, men när du skriver det är det som att det är fakta.

Permalänk
Medlem

Synd man inte kan skyffla in lite av beräkningen på cpun, ligger sällan över 50% cpu i nått spel.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Man får så mycket för ~14000kr ... Oj oj oj

Mjo, känns som priserna på det mesta är helt åt h-e idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Kudos till Nvidia som drar oket själva.
Med tanke på att de tar en arm, ett ben, skjortan och kalsongerna för sina kort uppvägs lite av detta.
Jag tror att DXR är ungefär som VR, hypas mycket nu men ebbar ut.

Den största fördelen med DXR som jag ser är att nu måste Nvidia fokusera på Dx12.
Jag har en konspirationsteori att Nvidia har hållt tillbaka Dx12 då de har mer att förlora eftersom deras arme av drivrutinskodare inte kan göra lika bra ifrån sig i Dx12 som de kan i Dx11 på individuella speltitlar.

Dx12 vinner alla på!

Och Internet är ju bara en fluga som bekant.
Raytracing i realtid i spel är något man fantiserat om i decennier. Som en helig graal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska komma en patch imorgon, förhoppningsvis är strålspårning med där så vi äntligen får lite svart på vitt hur det presterar i Battlefield åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.