Köpa AirPods eller vänta?

Permalänk
Medlem

Raidar tråden lite, men ni som är nöjda med era, kör ni alla iPhone eller?
För jag är sugen på ett par airpods men har samsung, tänker om jag förlorar mycket funktionalitet om jag inte kör iOS?

Anledning till att jag är sugen på att köpa ett par trots att jag inte har en iPhone är för att de är de enda true wireless "pods" på marknaden, dvs ingen "in-ear", som jag inte gillar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@nilsson: Jag kör mina AirPods ihop med min galaxy s8. Använder de med en app som heter Assistant Trigger(20kr på store har jag för mig). Har inte fumlat runt och kollat exakt vilka funktioner du tappar men Dubble- tap startar och stoppar musik etc och svarar även på samtal. Jag har inte hittat någon funktion att höja och sänka volymen eller att byta låtar än. Men för mig så funkar de skitbra på jobbet. Inte hela världen att jag får ta upp mobilen och byta låt/podcast mm

Ett stort plus för min del är att du tappar funktionen att musik stoppas när du tar ut ena airpoden ur örat. Detta gör att jag kan använda en åt gången vilket gör att jag kan använda den ena medans jag laddar den andra i fodralet Batteritiden är grym oavsett!

Mvh

Visa signatur

🗄️ : SGPC Itx Mini Case - K39. . . . . . . . . 🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . 🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . ❄️: Alpenföhn Black Ridge /w Noctua NF-A9X14 . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . .💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
🏴: PNY RTX A4000 16GB . . . . . . . . . . . .🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C. .

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenKeg:

@nilsson: Jag kör mina AirPods ihop med min galaxy s8. Använder de med en app som heter Assistant Trigger(20kr på store har jag för mig). Har inte fumlat runt och kollat exakt vilka funktioner du tappar men Dubble- tap startar och stoppar musik etc och svarar även på samtal. Jag har inte hittat någon funktion att höja och sänka volymen eller att byta låtar än. Men för mig så funkar de skitbra på jobbet. Inte hela världen att jag får ta upp mobilen och byta låt/podcast mm

Ett stort plus för min del är att du tappar funktionen att musik stoppas när du tar ut ena airpoden ur örat. Detta gör att jag kan använda en åt gången vilket gör att jag kan använda den ena medans jag laddar den andra i fodralet Batteritiden är grym oavsett!

Mvh

Ja men det låter ju bra. Har ju egentligen inget emot att jag förlorar funktionalitet då som du säger har jag inget emot att ta fram telefonen och byta låt osv.

En fråga dock, vad gör den appen du nämnde(Assistant Trigger)?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

🗄️ : SGPC Itx Mini Case - K39. . . . . . . . . 🔌: Enhance ENP7140 400W /w Noctua NF-A4x20 . . . . .
🏬: ASUS ROG Strix B550-I Gaming. . . . 🎞️: 32GB Corsair LPX Vengeance B 3200MHz C16 . . . .
🔲: AMD Ryzen 7 5700x . . . . . . . . . . . . . ❄️: Alpenföhn Black Ridge /w Noctua NF-A9X14 . . . . . . .
💾: M.2 Samsung 990 PRO 2 TB . . . . . . .💾: M.2 Samsung 980 PRO 2 TB . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
🏴: PNY RTX A4000 16GB . . . . . . . . . . . .🖥️: Dell 34" UltraSharp U3421WE 21:9 Curved USB-C. .

Permalänk
Medlem

Jag klickade hem ett par under Black friday när Inet sänkte priset till 1200 typ.
Väntade också på en ny version av dom då ryktet går.

Men jag tycker dom är riktigt trevliga. Så smidigt att ha med sig dessa! Dock är jag otroligt van med mina Bose QC-35 när man åker tunnelbana så det är lite drygt att man nästan måste ha full volym för att höra en podcast när man tar sig till jobbet.

Men använder dessa enbart när jag inte har med mig ryggsäck/laptopväska.

I övrigt är jag riktigt nöjd. Sitter bra i öronen och tillräckligt bra ljud för min smak.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört något? Dom e ju i stort sett slut överallt och verkar vara osäkra på när de kommer in igen. Luktar ju ny modell på g?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Är det någon som hört något? Dom e ju i stort sett slut överallt och verkar vara osäkra på när de kommer in igen. Luktar ju ny modell på g?

Skickades från m.sweclockers.com

Läste häromdagen att nya modellen troligen inte kommer förrän 2020.
Däremot trådlös laddning på fodralet i början av 2019, de kanske fasar ut de med gamla fodralet helt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Googlar flera gånger i veckan efter nyheter om Airpods 2. Gick också i tankarna om att skita i att vänta och köpa direkt, men skulle bara störa mig på att jag inte väntade om jag nu gjorde det.
Längesedan jag känt sådant sug efter en produkt som jag gör efter Airpodsen, fan.

De är ju slut på nästan alla ställen, vilket väl bör vara ett tecken på att något släpp är runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Efterfrågan är enorm så här run jul. Vi fick hem 50 st på jobbet och då är vi nog dom enda i hela umeå som hade något hemma, åkte lika snabbt som dom kom in.
Dom finns att få, men leverantörerna tilldelas inte så stora leveranser, pga efterfrågan.
Är väldigt populärt för företagare att köpa till sina anställda, eller sig själv..
Lyckades sno åt mig ett par åt tjejen i julklapp..

Lustiga är hur bra dom funkar på Android. Viss funktionalitet kanske försvinner, men om du har en iphone tillgängligt (kompis, tjej, fru,man osv) så kan du ställa in saker i iphone. Men annars är dom nog bland dom bästa BT lurarna på marknaden sett till funktionalitet..
Andra märken kommer inte nära rent hur bra dom fungerar, sen om ljudkvalite eller ljudisolering är viktigare för dig får det stå för dig. Inget tjorv med parning osv (iaf inte på iphone).

Permalänk
Medlem

Ser att även webhallen fått in det i lager 28e, men slut nu i webblagret igen så är kanske som föregående talare säger hög tryck inför juleriet.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett par helt nya för 1200kr idag så gjorte ett kap enligt mig själv, helt klart nöjd och fantastiska hörlurar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Haft airpods men sålde de!
Tycker att de läcker in alldeles för mycket ljud när man åker tunnelbana t.ex, man vill ju stänga ute jobbiga ljud. Vänta till V2!