Xiaomi lanserar officiellt i Sverige

Permalänk
Medlem

Någon som vet när xiaomi mix 3 lanseras i Sverige? alt ni som köpt - rekommenderad sida att köpa från?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Vad är det som gör dem så billiga? Någon som vet? Är det på grund av att de tillverkar så många enheter, eller vad?

Bara intresserad i hur de får ihop räknestycket med en toppresterande lur i klass med det råaste Samsung har att erbjuda för 4000?

https://techcrunch.com/2018/04/25/xiaomi-promises-to-give-mon...

Detta är en stor del. "The company said today it will forever limit to just five percent the net profit margins after tax for smartphones, smart home devices and other hardware."

Tl;dr De säljer telefoner med ca 5% vinst. Otroligt liten marginal egentligen. Apple skulle ALDRIG sälja en enhet med samma siffror.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Kan definitivt tänka mig köpa Xiaomi, men bara om de har bra priser

Mobilutvecklingen har kommit så långt nu att det handlar om "hur stor ska flärpen vara?" och "ska min mobil ha runda eller hårda kanter?". Resten ser jag bara som features. För sånt tycker jag är onödigt att slänga fram > 6 000 kr på en mobil.

Har en billig P10 från Huawei just nu, funkar prima. Tycker de flesta företag tar för höga priser på deras telefoner.

Samsung och Apple rånar ju folk med sina priser.

Xiaomi är klass rakt igenom men med lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol 2:

Samsung och Apple rånar ju folk med sina priser.

Xiaomi är klass rakt igenom men med lågt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast du betalar ju inte bara för en lur när du handlar från de större aktörerna.

Apple Number of employees‎: ‎132,000 (2018)
Samsung Number of employees‎: ‎275,000 (2018)
Xiaomi Number of employees‎: ‎15,222

Det handlar alltså om mer R&D och Service än vad Xiaomi kan leverera. Men sånt tänker inte folk på tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Fast du betalar ju inte bara för en lur när du handlar från de större aktörerna.

Apple Number of employees‎: ‎132,000 (2018)
Samsung Number of employees‎: ‎275,000 (2018)
Xiaomi Number of employees‎: ‎15,222

Det handlar alltså om mer R&D och Service än vad Xiaomi kan leverera. Men sånt tänker inte folk på tyvärr.

Jag håller inte med - R&D och Service kan du få lika mycket, om inte ännu bättre med andra märken än apple och samsung.
Det har gått för långt, ta ut ockerpris för hårdvara som knappt kostar 1/3:e och ändå kan de gå vinst på det.

Förstår inte varför inte världen säger ifrån - är vi så jävla dumma och betala 3x mer än vad det egentligen kostar? Ja, stort företag och har alltid tagit för mycket - men någon måtta får det vara.

Det är som att gå in på ICA och handla 1 L mjölk - kostar normalt 12 kr men bara för att jag kan, tar jag 36 kr.
Dags att bojkotta apple.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Fast du betalar ju inte bara för en lur när du handlar från de större aktörerna.

Apple Number of employees‎: ‎132,000 (2018)
Samsung Number of employees‎: ‎275,000 (2018)
Xiaomi Number of employees‎: ‎15,222

Det handlar alltså om mer R&D och Service än vad Xiaomi kan leverera. Men sånt tänker inte folk på tyvärr.

Snarare marknadsföring. Blir din mobil bättre för att Apple/Samsung lägger mångmiljonbelopp på att marknadsföra den?

Du får riktigt bra mobiler för under 2000:- idag. Om du handlar en Xiaomi.

Och de uppgraderar ditt OS kontinuerligt också. Det är inga som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Jag håller inte med - R&D och Service kan du få lika mycket, om inte ännu bättre med andra märken än apple och samsung.
Det har gått för långt, ta ut ockerpris för hårdvara som knappt kostar 1/3:e och ändå kan de gå vinst på det.

Förstår inte varför inte världen säger ifrån - är vi så jävla dumma och betala 3x mer än vad det egentligen kostar? Ja, stort företag och har alltid tagit för mycket - men någon måtta får det vara.

Det är som att gå in på ICA och handla 1 L mjölk - kostar normalt 12 kr men bara för att jag kan, tar jag 36 kr.
Dags att bojkotta apple.

Ja de som har Apple idag är okunniga eller veka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Finns inget eller ingen som styrker det officiella samarbetet än mi-store/east west själva. Dom listas inte på den officiella hemsida där övriga länder visas. Så det är bluff & båg AB.