Intervju: Johan "C4B12" Nyman bygger små datorer till Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

Intervju: Johan "C4B12" Nyman bygger små datorer till Dreamhack

En liten dator kan vara minst lika intressant som en stor. Vi fångade datormoddaren och forumprofilen Johan Nyman för en pratstund om Dreamhack och byggandet av små datorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

long live ITX! Riktigt fina byggen

Visa signatur
Permalänk

Jag gillar verkligen småa datorer, därför jag byggde min i ett Nano S, men nu tycker jag nästan de är lite stort så nästa bygge blir förmodligen SFF så litet som möjligt så kraftigt som möjligt. Fina byggen där iaf

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Proffsmoddare

Roligt med små byggen! Sätter helt andra restriktioner på hur man kan bygga. Sjukt intressant att se hur mycket vissa (som Johan etc) kan göra med ett väldigt begränsat utrymme!

Väldigt unika och fina byggen!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med smått.
Bygga egna små chassin är en tankenöt som är tuff om man inte bygger fullskalemodeller innan lr CADar.
Själv siktar jag nu på 20x20x20cm så inte så smått o tyvärr med en fläkt dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Kikar nu på att bygga en liten maskin. Min notering är att Fractal Design verkar slutat tillverka Node 202 och att chassit är på väg att fasas ut. Ska bli spännande att se om det kommer en ersättare till chassit då det sitter perfekt i ett fack under skrivbordet.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Jag gillar verkligen småa datorer, därför jag byggde min i ett Nano S, men nu tycker jag nästan de är lite stort så nästa bygge blir förmodligen SFF så litet som möjligt så kraftigt som möjligt. Fina byggen där iaf

Samma här. Jag körde på ett Nano S eftersom det är ganska litet men ändå oerhört lätt att bygga i. Vem vet vad det blir nästa gång?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Vill man ha ett kubchassi i akryl likt C.ACE kan jag rekommendera LZ7 som säljs på overclockers.uk. Riktigt fin kvalité.
https://www.overclockers.co.uk/lazer3d-lz7

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bra saker kommer i små förpackningar.

Men jag föredrar att bygga i ATX-storlek.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga byggen
Önskar man själv var så händig!

Kommer ihåg Dreamhack, tror det var ’98-’99 i Borlänge.
Hade börjat bli stort men man kunde fortfarande göra lite som man ville.
Tror strömmen gick det året. kommer ihåg att man fick koppla ihop nätverket själv osv. för det va felkopplat. (Betydligt bättre men stelare i Elmia sen)

Hade lite funderingar på att åka ner och bara ’titta’ nu till helgen med sonen.
Men blir lite bökigt och dyrt om man inte ska spela. (1-2h max är nog vad grabben fixar)

Permalänk
Inaktiv

@riche:

Hej,

Jag stannade till på Dreamhack winter förra året när jag åkte norrut för att hälsa på päronen.

Det förvånade mig hur mycket som fanns att göra även om man inte tar med sig sin egen dator. Det fanns alltså montrar, tävlingar, esport, events, butiker mm. Det var första gången jag var på ett Dreamhack så jag tyckte det var väldigt skoj att bara promenera runt mellan hallarna och se allt som försiggås.

Så har du tid/råd tycker jag absolut att du ska ta med sonen dit en sväng, är det likt förra året så lovar jag att ni inte kommer ha tråkigt

Permalänk
Medlem
Citat:

– Mitt första LAN var hos en polare. Jag var kanske 12–13 år gammal och den första kvällen/natten tillbringades med att felsöka nätverksproblem och sen dela väl valda filer med varandra.

Jag slår vad om att det var pr0n!