Sprakar extremt från högtalarna när man använder phone uttaget

Permalänk

Sprakar extremt från högtalarna när man använder phone uttaget

Hej har lite problem med mitt ljud och min Yamaha förstärkare (Rx-V1067) när jag väljer att spela musik via phone uttaget så sprakar det extremt mycket, desto högre man ställer ljudet på telefonen sprakar de. Nu får jag sätta telefonen på nästintill lägsta volym medans jag höjer rejält framme på förstärkaren. Varför är det så? Kan tillägga att för mesta dels så spelar jag all musik nu via chromecasten som sitter i en hdmi i förstärkaren och då funkar de hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

låter som att det kan bara kabeln? finns ju ett par olika 3,5mm -> aux kablar ( om det nu är en sådan ) provat koppla via annat uttag? te.x aux via CD / DVD?
Mer info underlättar

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk

Har en ”vanlig” aux RCA Left och Right ingång på baksidan har testat från datorn också samma fel där. Vet inte rikgtigt vilka andra uttag jag ska testa ifrån, finns ett på framsidan som har någon form av större aux (typ 5mm) men har testat där också men då lyckades jag inte hitta något läge på den i förstärkare menyn (fick inte fram att förstärkaren var aktiv om man nu kan säga så på de uttaget)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Phono uttaget är för lp-spelare endast.. Den lilla ingången på front är för kalibrerings micken
Bredvid Phono har du AV 1-4 du kan använda istället.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Är lekman på området men är inte Phones utgången på framsidan till för hörlurar (6.3mm) och Phono ingången till för vinylspelare? Phono ingången är väl dessutom väldigt känslig pga pickupens svaga signal?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen! Kan jag använda samma kabel i av1-4? Stämmer nog att det är 6,3mm

Skickades från m.sweclockers.com