Permalänk

Dator fryser helt!

Hej! När jag spelar tex Csgo, bo4 elr ngt liknande i 4:3, 16:9 och tabbar ut så fryser sig datorn helt, måste stänga av powerknappen på psu och sätta på igen för att det ska funka (normala powerknappen funkar inte att använda när det händer). Det händer bara i fullscreen, inte borderless. Det har skett i ungefär ett halvår.

Operativsystem: Microsoft Windows 10 Pro 64 Bit
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Processorkylare: Amd Wraith
Moderkort: Gigabyte Technology Co. Ltd. AB350M-Gaming 3-CF
Minne: 2x8 GB Corsair DDR4 2400MHz CL16 Value Select
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Hårddisk: Kingston UV400 240GB, Crucial MX500 250GB
Nätaggregat: Fractal Design Integra M 650W
Övrig kylning: 2 st 120mm
Övriga komponenter:
Temperaturer: 69C processor med full belastning, normalt ca 45C
Drivers är uppdaterade.

Permalänk

Kontrollera damm vid grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad har du för scaling på skärmen? vet att det kan bråka lite om man har över 100% i scaling, longshot men värt att prova, samt hur många skärmar kör du? DP, Hdmi, dvi? temps på grafikkortet? mer info är alltid bra själv kär jag alt+enter när jag ska ur spel (kör fullskärm, 2 skärmar ) då vissa spel inte riktigt gillar att man tabbar ur fullskärmsläge ( Skyrim, Borderlands 2 etc etc )

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Skrivet av Farthinder:

vad har du för scaling på skärmen? vet att det kan bråka lite om man har över 100% i scaling, longshot men värt att prova, samt hur många skärmar kör du? DP, Hdmi, dvi? temps på grafikkortet? mer info är alltid bra själv kär jag alt+enter när jag ska ur spel (kör fullskärm, 2 skärmar ) då vissa spel inte riktigt gillar att man tabbar ur fullskärmsläge ( Skyrim, Borderlands 2 etc etc )

Jag kör på 100 %. Jag har 2 skärmar, Main skärmen kör dp, andra är det HDMI.
När jag spelar så ligger GPU på ca 55-60 C. Jag börja använda alt+enter och se om det blir ngn skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com