Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Pallar denna burken något år till?

Tjena!

Ny här, så jag hoppas jag postar i rätt forumdel.

Jag funderar på om jag kommer behöva köpa ny burk nu när Battlefield V är runt hörnet, eller om det räcker med att jag köper mig ett 1070 TI eller ett 2070? Vad tros, är det lika bra att köpa helt ny dator på en gång?

Att testa med bara ett grafikkort först går väl. Men jag beställer hellre allt på en gång och bygger, om ni tror att det är rätt väg att gå.

Sitter på följande:
- i7-5930K
- 16GB DDR4 (minns inte hastigheten nu)
- GTX 980, 4GB
- Intel SSD
- 1440p, 144hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Krucks:

Tjena!

Ny här, så jag hoppas jag postar i rätt forumdel.

Jag funderar på om jag kommer behöva köpa ny burk nu när Battlefield V är runt hörnet, eller om det räcker med att jag köper mig ett 1070 TI eller ett 2070? Vad tros, är det lika bra att köpa helt ny dator på en gång?

Att testa med bara ett grafikkort först går väl. Men jag beställer hellre allt på en gång och bygger, om ni tror att det är rätt väg att gå.

Sitter på följande:
- i7-5930K
- 16GB DDR4 (minns inte hastigheten nu)
- GTX 980, 4GB
- Intel SSD
- 1440p, 144hz

Ja, den räcker.

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av Grumie:

Ja, den räcker.

Det var snabbt avhandlat. Tackar 😊👍

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Jag hade testat spelet först, det är många tusenlappar för höja grafiken lite även om du bara köper nytt grafikkort

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av Json_81:

Jag hade testat spelet först, det är många tusenlappar för höja grafiken lite även om du bara köper nytt grafikkort

Absolut! Tänkte bara om det var så att 980 (och kanske min CPU) anses vara helt värdelöst till moderna titlar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2007

CPU'n är snabbare än 6700k i BF1
https://www.gamersnexus.net/game-bench/2673-battlefield-1-cpu...

Och i Battlefield multiplayer är det värt ännu mer med många kärnor sägs det.
Så behåll datorn och uppgradera grafikkort om du känner för det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Krucks:

Absolut! Tänkte bara om det var så att 980 (och kanske min CPU) anses vara helt värdelöst till moderna titlar.

Jag kör själv med 980 (och 4790k) i 1440p 144Hz, de flesta spel går ju fortfarande att köra mer eller mindre maxade. Inte i 144fps dock såklart.

Kikade lite på något av sweclockers tester nyligen, ett 1080ti verkar ge ungefär dubbel fps i många spel (1440, ultra) vilket visserligen är ett bra lyft men jag sänker hellre till high än lägger runt 7000 på ett nytt kort.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Okej, det låter som att det vettigaste är att pröva med det jag har. Duger det inte så kanske man kan klicka hem ett nytt grafikkort under Black Friday

Tack för hjälpen!