Hjälp mig! ny gaming dator för ca 10 k

Permalänk
Medlem

Hjälp mig! ny gaming dator för ca 10 k

Hej,

Jag har haft min dator i ca 6 år och tänkte köpa en ny. Kan börja med att säga att jag har noll koll på läget.
Det blev ett köp i veckan på en burk från komplett, Se listan nedan.Fick hem dator och det va katastrof.

Datorn va segare än burken jag har idag och minnet samt CPU jobbade hårt redan efter windows installationen(funderar på om dom missat någon installation).ska även tillägga att den knastrade så den skickas tillbaka.

Samsung 24" LED S24F352H
Svive Luna S100 W Midi Tower
Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition
AMD Ryzen 3 2200G Processor
ASUS EX-A320M-GAMING, Socket-AM4
HyperX Fury DDR4 3200MHz 16GB
MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB Aero ITX OC
Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

Med windows 10.

Det här blev köpet och kände direkt vilken miss det är. Kalaset landade på nästa precis 10 k med skärm. som ni säkert ser så vet jag inte alls vad jag håller på med och känner att jag vill ha en färdigbyggd dator som funkar.

Frågan är kan nån hjälpa mig hitta bättre dator för pengarna? kan vänta till blackfriday om det ger mer för pengarna då jag inte har en jättestress.

jag vill ha en dator som håller några år för gaming men vill att det landar på 10-12 k den får gärna va tyst också.

tar tacksamt emot alla tips och råd

Permalänk
Medlem

Var inte bästa burken du fick tag i, men vi gör alla misstag.

https://sharkgaming.se/max-bite-ultimator

ryzen 2600 med ett 1070 Ti för under 12000:-

Permalänk
Medlem

@kraekek: Tack ser bra ut!

la till extra ram på förra då jag ville ha 16 gb. Den datorn va nedsatt så med ram kostade datorn 8,5 k vilket verkade vara ett bra pris.

Ska fundera över den du skickade kanske får lägga till 1tb hårdisk dock. finns det något jag kan tumma på så jag kommer ner under 12 på den du skickade?

Permalänk
Medlem

@mrE1: hm, tror faktiskt inte det. den är billigt byggd av dom från fabrik så tror det bara kan bli nyare.
Och ja, en vanlig HDD för lagring behöver du lägga till. Landar då på 12 318 kr.

Hör av mig här igen om jag hittar något annat intressant inom din budget.