Spara SMS till ny telefon, från telefon med dött batteri.

Permalänk
Medlem

Spara SMS till ny telefon, från telefon med dött batteri.

Hej!

Som sagt, har en S6:a som batteriet är helt dött på, med andra ord kan jag inte starta upp telefonen. Så nu är min fråga, kan jag på något sätt få tag i sms:en som ligger på den, för att sedan ladda upp den till nyinköpt S7a?

Mvh,

Permalänk
Medlem

Går den inte att starta med kabel i så är väl det korta svaret, nej det går inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej precis, den vill inte ladda... Attans skit!

Permalänk
Medlem

Följdfråga, om jag på något sätt lyckas få igång den, hur bär jag mig åt för att föra över dessa SMS till nästa telefon?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kuhl:

Följdfråga, om jag på något sätt lyckas få igång den, hur bär jag mig åt för att föra över dessa SMS till nästa telefon?

SMS Backup & Restore, t ex.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Finns en stor chans att din Samsung S6 har trådlös laddning.
Så kan ju köpa en sådan laddplatta och ladda upp batteriet, för det borde fungera även om USBporten är död.
Hänger ju dock på att det är USBporten som är död och inte batteriet.
Och sedan kopiera ut sms med mjukvaran nämnd innan.

Annars kan du ju köpa ett nytt batteri och byta (visst inte det lättaste då det är inbyggt men ska den skrotas sedan kanske det inte spelar någon roll hur processen går till.) För det brukar ju finns en del ström i nya batterier så det kan ju räcka för att hinna kopiera över alla sms.

Handlar mest om vad sms är värda direkt i pengar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ztomten: Tack för tipset! Vet ju som sagt inte om det är batteriet eller själva porten...

Permalänk
Medlem

Lite beroende på hur mkt innehållet i telefonen är värt så om det inte fungerar med trådlös laddning så kan det vara en idé att köpa ett nytt batteri från teknikdelar för 200:- dom har instruktionsvideo på sidan för hur bytet görs och ska du inte behålla telefonen sen behöver du inte limma ihop den..

https://www.teknikdelar.se/samsung-galaxy-s6-batteri-original

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Linus: Japp, ska slänga telefonen när jag väl tömt det jag måste ha... Så då kan det vara värt 200 bara för att få fram skiten. Ska låna en trådlös laddare imorgon, och hoppas att det fungerar, med andra ord hoppas jag på att det är USB porten som är trasig.

Permalänk
Medlem

Trådlös laddning fungerade, så det var således USB-kontakten det är fel på!

Tack för hjälpen allihopa!