After effects animering till Xcode

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

After effects animering till Xcode

Har stött på ett problem som jag inte lyckats lösa nu på flera timmar. Jag håller på med en app i Xcode, och för första gången tänkte jag ge mig på att göra en animering i after effects till en av knapparna i appen. Problem är att själva bakgrunden eller vad man ska kalla det runt knappen också fungerar som en knapp. Detta gör att knappen är 10 gånger större än vad den ska va, vilket leder till att hela skärmen på mobilen blir en knapp. Fins det något sätt att ta bort denna "bakgrunden"?
https://gyazo.com/2f9634723a2bfe725c9f9fa9a64b743b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2003

Minska ner storleken på bilden/animationen så den har samma storlek som knappen? Nu har jag ingen koll på After effects, men "bakgrunden" ser precis ut som om det hade varit en transparent bakgrund, vilket då gör att bilden är mycket större än bara själva knappen.

Stationär: FD Define Nano S, AMD R5 1600, Biostar X370GTN, G-Skill Ripjaws V 16GB 3600Mhz @ 3200Mhz CL16, Radeon RX 570, Samsung 850 EVO 1TB, Corsair SF450, Arctic Freezer 33
HTPC: In-Win BP671, AMD Athlon 5350, Asus AM1I-A, Geforce GT 710, 4GB 1600Mhz, Corsair Force LS 60GB, One for all UCR7960 (+ Flirc)
NAS: HP Proliant N54L, 2x WD Red 2TB (Raid 1), WD Green 2TB, FreeNAS 11

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

@Peking: Tack för svar, problemet är att jag inte lyckas göra den mindre och gör jag knappen större blir det fel i appen senare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Apr 2011

Förstår inte riktigt vad som är problemet, varför skapar du inte ett comp som har samma storlek som knappen? Varför har du så mycket extra yta nu?