Tips på bra hörlurar för gaming

Permalänk
Medlem

Tips på bra hörlurar för gaming

Tja!

Har inga gaming hörlurar atm men tänkte köpa på blackfriday eller cybermonday.
Så vilka hörlurar är bäst till spel som CoD BO4 (spelar Blackout mest), Battlefield V, Battlefield 4 och liknande spel i framtiden? Så hörlurar där man hör fotsteg ganska klart men ändå med bra bas och tydligt ljud vore såklart rätt nice. Mic är inte superprio direkt, men får gärna ha en funkande sådan (plus om det går att ta bort som t ex på Corsair HS50).

Men tänkte också använda dom till att lyssna på poddar innan läggdags typ, så måste funka till en smartphone med 3,5 mm ingång eller bluetooth.

Spelar ingen roll om det är trådlöst eller inte egentligen men såklart bekvämare utan en sladd.
Spelar konsol och inte PC, kan va värt att nämna. Och det är PS4 Pro som gäller då.

Har funderat själv på typ Corsair HS50 men hörde att dom inte är så bra till FPS-spel, när man vill höra fotsteg t ex. Hörs nte lika tydligt alltså, som vissa andra för några hundra kronor mer.
Tror ni Corsair HS70 är mkt bättre, dom ser intressanta ut måste jag säga. Snygga, trådlöst och 7.1 ljud osv och löstagbar mic samt kan användas till smartphone.

Och prisramen jag tänker är upp till 1200 kr ca. Gärna under tusenlappen.
Så vad har ni för tips då, bring it on!

Mvh tacksam på förhand

Permalänk
Medlem

ATH-M40X typ det enda om du inte köper begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

ATH-M40X typ det enda om du inte köper begagnat.

Okej, den har ju dock ingen mic. Vet att jag skrev att mic inte är superprio, men den jag ska köpa får gärna ha en mic, antingen så den sitter där eller att den är avtagbar som Corsair har eller HyperX cverkar ha (tror jag).

Det är mest gaming jag ska ha hörlurarna till, att lyssna på telefonen är sekundärt i sammanhanget, annars hade jag nog köpt Audio technica faktiskt, fast kanske M50X istället.

Men Audio Techniga har väl inte surround ljud i lurarna eller det kanske inte spelar roll så mkt om du ska höra fotsteg osv? Då kanske Stereo-ljud räcker?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Phillips: Fidelio X2
Beyerdynamic: Custom One, DT770 eller DT990
Sennheiser: 598 är populära också. Uppåt så är HD700 rätt effektiva att lira med, men det är ungefär det enda dom är bra på.

Detta med en bordsmic eller annan typ av extern mikrofon.

Om det ska vara ett headset så var jag själv ganska nöjd med Sennheiser Game One (alt. Zero, som iofs är lite träskiga...).

Men Audio Techniga har väl inte surround ljud i lurarna eller det kanske inte spelar roll så mkt om du ska höra fotsteg osv? Då kanske Stereo-ljud räcker?
Stereoljud räcker alltid

Visa signatur

Razer Blade Stealth / Macbook Air M1 512GB 8/8

Sennheiser HD800S / Sennheiser HD650 / Sennheiser HD600
Sennheiser PXC550 / Sennheiser HD598

Permalänk
Permalänk
Medlem

QH-90 / Cloud-X 2 är ju ett populärt alternativ. Jag har slitit ut mina lurar och köpte ett par likadan!

Permalänk
Medlem

Qpad QH-85
Har misshandlat dem och varit oförsiktig i allmänhet i snart 6 år. De blev inköpta 2013. De håller fortfarande. De sitter bra och klämmer inte på öronen. Inga problem med långa pass framför datorn. Men efter 6 år.... har jag börjat snegla på Sennheiser HD599 med ModMic 5.

Jag är så trött på gaminglurar, de är liksom bara nya kåpor och skit varje år. De sitter redan nu på sina kontor och designar nya kåpor för nästa års nylanseringar... Jag tänker köpa ett par instegslurar till Highfidelity-världen och det lutar åt HD599. De verkar ha bra ljudbild, omfrång och de ska även fungera bra till gaming, CS BF COD etc. Komplementerar man sedan dessa HD599 med en ModMic så är det den ultimatia DIY headset'ett.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips såklart, det lutar dock åt antingen..

HyperX Cloud Alpha Pro eller HyperX Cloud Flight

Kollar youtube-videos och läst recensioner och i princip alla tycker båda är grymt bra och värda sitt pris, men vad tycker ni? Vad är era erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Tack för alla tips såklart, det lutar dock åt antingen..

HyperX Cloud Alpha Pro eller HyperX Cloud Flight

Kollar youtube-videos och läst recensioner och i princip alla tycker båda är grymt bra och värda sitt pris, men vad tycker ni? Vad är era erfarenheter?

Är Sennheiser inte aktuellt eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eziz:

Är Sennheiser inte aktuellt eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, har fokuserat in mig på HyperX Cloud Alpha nu, bra pris och mkt som passar in på det jag gillar. Sen har jag ingen aning om ljudkvalitén men de flesta reviews jag sett har hyllat ljudet i dom vilket låter lovande.

Men vadå, du tycker jag borde köra på Sennheiser, varför det?

Permalänk
Medlem

Har Sennheiser game zero och Sennheiser PC360. Köpte mig att par HyperX Cloud för att testa och ha som backup hörlurar.
Det går inte att jämföra Sennheiser mot Cloud. Sennheiser är en helt annan liga i ljud, mic och byggkvalite.
Cloud hade grunda och väldigt små kåpor. Dålig ljudisolering i kablen vilket gjorde att micen tog in ljudet från hörlurarna. Micen var inge vidare heller.

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud ll

Visa signatur

NZXT H400i Black N Blue | ASUS ROG STRIX B350-I GAMING | AMD Ryzen 7 1700 @ 4.0GHz | G.Skill 16GB DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB GameRock Premium Edition | Fractal Design Celsius S24 240mm | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Firecuda 2TB 7200rpm 64MB | Samsung 960 EVO 250GB | Acer 32" Predator XZ321QU Curved 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Nä, har fokuserat in mig på HyperX Cloud Alpha nu, bra pris och mkt som passar in på det jag gillar. Sen har jag ingen aning om ljudkvalitén men de flesta reviews jag sett har hyllat ljudet i dom vilket låter lovande.

Men vadå, du tycker jag borde köra på Sennheiser, varför det?

Jag har aldrig provat ett par Sennheiser själv, men har snöat in på dem helt enkelt. När jag googlar runt och kollar reviews på lurar så dyker det alltid upp en Sennheiser lur. Sennheiser är ju typ dominerande på Hifi men tillverkar en del instegslurar som är mer vänliga mot plånboken. Exempelvis HD599, finns säkert billigare varianter också. Samt en del headsets om man vill ha Mic.

Jag har inga egentliga argument men intrycket är att om man avverkat några gaminglurar så verkar folk gå mot instegslurar till HiFi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hör er!

Cloud Alpha är dock billigare än de Sennheiser ni tipsar om och jag har verkligen inte hört någon klaga på ljudet i Cloud Alpha alls. Sen finns det säkert gaming headsets som är bättre. Men för 989 kr på webhallen så tror jag att jag går på HyperX CLoud Alpha trots allt. I framtiden kanske jag byter till ett par Sennheiser när jag blivit mer kräsen hehe.

Bör väl kanske påpekas att jag går alltså från inga hörlurar alls, till ett par gaminghörlurar. Alltid haft ljud via TVn endast tidigare, inte ens något surround-system hehe. Så jag tvivlar inte på att jag kommer bli rätt nöjd trots allt.

Och för skojs skull testade jag mina in-ear hörlurar som jag har till mobilen, såklart rätt dåligt ljud då dom köptes för ett tag sen för några hundra kronor, men ändå stor skillnad mot TV-ljudet. framförallt kunde jag lista ut vart motståndarna befann sig i CoD4 Blackout som jag inte riktigt lyckats med förut vilket gjorde att det gick bättre för mig. Nä kommer säkert bli sjukt nöjd med Cloud Alpha för under tusenlappen.

Måste dock påpeka att Sennheiser PC 360 Special Edition var rätt snygga, för 1249 kr på webhallen.

Permalänk

Haha det är nästan som jag själv skrivit tråden!

Även jag är ute efter ett par lurar. Lirar mestadels PS4 och blivit en del COD på senaste. Dock börjar frugan få spel (där fick jag till det) över allt pang pang i lyan.

Så får bli ett par hörlurar men ja.. vilka?
En vän använder själv Turtle Beach som var trådlösa. Han nämnde även att jag skulle kika efter ett par med 7.1, men är det så stor skillnad på 7.1 och 2.0?

Är det lönt att endast kolla efter 7.1 Eller kan man nöja sig med 2.0?
Ska man ha kabel eller trådlöst? Det är klart en smaksak men ja.. beslutsångest!

För och nackdelar?

Dela gärna med era erfarenheter och kunskaper om gaminglurar för jag är verkligen i en djungel just nu känns det som :'D

Har kollat på lurar som har länkats i tråden och var ett par Sennheiser med kabel där som såg riktigt bra ut.

Trevlig kväll gubbs!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Technics1210:

Haha det är nästan som jag själv skrivit tråden!

Även jag är ute efter ett par lurar. Lirar mestadels PS4 och blivit en del COD på senaste. Dock börjar frugan få spel (där fick jag till det) över allt pang pang i lyan.

Så får bli ett par hörlurar men ja.. vilka?
En vän använder själv Turtle Beach som var trådlösa. Han nämnde även att jag skulle kika efter ett par med 7.1, men är det så stor skillnad på 7.1 och 2.0?

Är det lönt att endast kolla efter 7.1 Eller kan man nöja sig med 2.0?
Ska man ha kabel eller trådlöst? Det är klart en smaksak men ja.. beslutsångest!

För och nackdelar?

Dela gärna med era erfarenheter och kunskaper om gaminglurar för jag är verkligen i en djungel just nu känns det som :'D

Har kollat på lurar som har länkats i tråden och var ett par Sennheiser med kabel där som såg riktigt bra ut.

Trevlig kväll gubbs!

Skickades från m.sweclockers.com

Nu söker ju jag själv hörlurar, och kommer med all sannolikhet välja HyperX CLoud Alpha då jag hört så mkt bra om dom och det mesta passar min smak osv.

Men en sak som jag tror mig veta är väl att sladd alltid är bättre än trådlöst, det som är positivt med trådlöst är väl just att det är trådlöst och många (även inkl mig ibland) föredrar det då det är så skönt att slippa just sladd osv. Men vad gäller ljudkvalité så kan jag anta att det, kanske hör supertydligt, att det försvinner något i ljudet med trådlöst. Äsch vad vet jag. Kan du ha sladd och inte stör dig på det, köp någon med sladd, vill du hellre ha trådlös så köp det. Vet att Hyper X CLoud Flight är trådlösa men att det följer med en sladd ifall man vill använda det.

Borde ju komma flera härliga erbjudanden på fredag och på måndag skulle jag anta. Men vissa har ju tjuvstartat redan nu som Webhallen och komplett som bl annat har ju HyperX CLoud Flight för 990 kr, nedsatta från ca 1600 kr, ett tips ^^

Permalänk

@JexxitS:

Värt att överväga Media Markt som kör black friday pris på Cloud 2:

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_hyperx-cloud-ii-gamingh...

Designen på Cloud 2 ska vara skönare än Alphan har jag hört.

Permalänk

Har suttit ner och kollat igenom flertals videos föregående kväll.
Kom fram till att ett par Sennheiser lurar skulle vara intressanta att prova till mitt PLAYSTATION 4. Men efter lite forskning så är det inte bara plug and play som gäller på dessa lurar.
Tydligen så behöver man köpa en extra kabel bara för att connecta (för att lurarna har separata mic/ljud) för 200kr.

Läste även att många var fundersamma över hur bra dessa lurar driver då kontrollen är den enda strömkällan.

Men såg att många använder sig av DACar och Mixamp för att få ut hela ljudkvalitén. Tydligen skulle Astros mixamp vara den ultimata.

Hittade en DAC och tänkte kolla vad ni tror om man skulle koppla in den via USB på PS4an och sedan då dessa Sennheiser lurar, skulle det fungera med den setupen för att få ut ljudet man betalar för?

Sennheiser GAME ZERO
https://www.komplett.se/product/820627/gaming/gaming-headset/...

Sound BlasterX G1 Extern Ljudkort
https://www.komplett.se/product/916503/datorutrustning/datork...

(Avvaktar såklart till fredagen för att kanske få ner prislappen)

Felstavat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Technics1210:

Har suttit ner och kollat igenom flertals videos föregående kväll.
Kom fram till att ett par Sennheiser lurar skulle vara intressanta att prova till mitt PLAYSTATION 4. Men efter lite forskning så är det inte bara plug and play som gäller på dessa lurar.
Tydligen så behöver man köpa en extra kabel bara för att connecta (för att lurarna har separata mic/ljud) för 200kr.

Det är väl lite detta som jag tänker på när jag köper mina första lurar och speciellt om dom är trådlösa. Om det är trådlösa ska det vara bluetooth och att man får med en sladd annars skiter jag i det trådlösa. Mkt lättare att bara koppla in 3,5 mm sladden i kontrollen eller i mobilen, istället för att hålla på med en USB-sticka och massa inställningar för att få det trådlösa att fungera på PS4, och det trådlösa fungerar inte ens på mobiltelefon om det är via en USB-sticka vad jag vet, jättekrångligt iallafall.

Finns ju många hörlurar som har bluetooth men det är ju inte gaming headsets på samma sätt. Och många av de bluetooth hörlurar har inte heller någon sladd mer än en laddnings-sladd.

Jag gillar ju det där med plug and play, enkelt som fan liksom, inga konstigheter och inget krångel.

Men den där Sound blastern, blir det så att om man kopplar in den mellan PS4an och ett par hörlurar som egentligen bara har Stereo-ljud att det blir 7.1 surround då iaf, eller måste man ha såna hörlurar då också? Dum fråga kanske? =P

Permalänk
Medlem

Om du har budget och är villig att betala lite extra för hörlurar som även är utmärkta till Musik och film så föreslår jag Audeze Mobius.

https://www.pcmag.com/review/364984/audeze-mobius
https://www.webhallen.com/se/product/288869-Audeze-Mobius-Blu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Tja!

Har inga gaming hörlurar atm men tänkte köpa på blackfriday eller cybermonday.
Så vilka hörlurar är bäst till spel som CoD BO4 (spelar Blackout mest), Battlefield V, Battlefield 4 och liknande spel i framtiden? Så hörlurar där man hör fotsteg ganska klart men ändå med bra bas och tydligt ljud vore såklart rätt nice. Mic är inte superprio direkt, men får gärna ha en funkande sådan (plus om det går att ta bort som t ex på Corsair HS50).

Men tänkte också använda dom till att lyssna på poddar innan läggdags typ, så måste funka till en smartphone med 3,5 mm ingång eller bluetooth.

Spelar ingen roll om det är trådlöst eller inte egentligen men såklart bekvämare utan en sladd.
Spelar konsol och inte PC, kan va värt att nämna. Och det är PS4 Pro som gäller då.

Har funderat själv på typ Corsair HS50 men hörde att dom inte är så bra till FPS-spel, när man vill höra fotsteg t ex. Hörs nte lika tydligt alltså, som vissa andra för några hundra kronor mer.
Tror ni Corsair HS70 är mkt bättre, dom ser intressanta ut måste jag säga. Snygga, trådlöst och 7.1 ljud osv och löstagbar mic samt kan användas till smartphone.

Och prisramen jag tänker är upp till 1200 kr ca. Gärna under tusenlappen.
Så vad har ni för tips då, bring it on!

Mvh tacksam på förhand

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/gaming-headset/...

Trådlösa och avtagbar mic. Bra rabatt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JexxitS:

Det är väl lite detta som jag tänker på när jag köper mina första lurar och speciellt om dom är trådlösa. Om det är trådlösa ska det vara bluetooth och att man får med en sladd annars skiter jag i det trådlösa. Mkt lättare att bara koppla in 3,5 mm sladden i kontrollen eller i mobilen, istället för att hålla på med en USB-sticka och massa inställningar för att få det trådlösa att fungera på PS4, och det trådlösa fungerar inte ens på mobiltelefon om det är via en USB-sticka vad jag vet, jättekrångligt iallafall.

Finns ju många hörlurar som har bluetooth men det är ju inte gaming headsets på samma sätt. Och många av de bluetooth hörlurar har inte heller någon sladd mer än en laddnings-sladd.

Jag gillar ju det där med plug and play, enkelt som fan liksom, inga konstigheter och inget krångel.

Men den där Sound blastern, blir det så att om man kopplar in den mellan PS4an och ett par hörlurar som egentligen bara har Stereo-ljud att det blir 7.1 surround då iaf, eller måste man ha såna hörlurar då också? Dum fråga kanske? =P

Du får VSS (Virtual Surround Sound) vilken egentligen bara är en remix av 2.0 till 2.0
Alla dessa jag har hört har varit ovärda att använda.

Sennheiser GSX har virtual 7.1 då den faktiskt har digital 7.1 in som downmix till 2.0
Värt att använda i vissa spel och alla 5.1/7.1 filmer

Permalänk
Skrivet av JexxitS:

Det är väl lite detta som jag tänker på när jag köper mina första lurar och speciellt om dom är trådlösa. Om det är trådlösa ska det vara bluetooth och att man får med en sladd annars skiter jag i det trådlösa. Mkt lättare att bara koppla in 3,5 mm sladden i kontrollen eller i mobilen, istället för att hålla på med en USB-sticka och massa inställningar för att få det trådlösa att fungera på PS4, och det trådlösa fungerar inte ens på mobiltelefon om det är via en USB-sticka vad jag vet, jättekrångligt iallafall.

Finns ju många hörlurar som har bluetooth men det är ju inte gaming headsets på samma sätt. Och många av de bluetooth hörlurar har inte heller någon sladd mer än en laddnings-sladd.

Jag gillar ju det där med plug and play, enkelt som fan liksom, inga konstigheter och inget krångel.

Men den där Sound blastern, blir det så att om man kopplar in den mellan PS4an och ett par hörlurar som egentligen bara har Stereo-ljud att det blir 7.1 surround då iaf, eller måste man ha såna hörlurar då också? Dum fråga kanske? =P

Tror det är så att hörlurarna måste ha 7.1 för det ska fungera. För vad jag har läst så får du inte 7.1 av dom sennheiser via PS4 det fungerar bara via PC. Kanske någon annan i tråden som har bättre svar.

Men fick låna ett par HyperX Cloud Alpha av en arbetskollega idag så ska prova och spela lite CoD på PS4an nu. Återkommer med vad vad jag tycker, för visst var du sugna på ett par sådana?

Skrivet av Sinery:

Du får VSS (Virtual Surround Sound) vilken egentligen bara är en remix av 2.0 till 2.0
Alla dessa jag har hört har varit ovärda att använda.

Sennheiser GSX har virtual 7.1 då den faktiskt har digital 7.1 in som downmix till 2.0
Värt att använda i vissa spel och alla 5.1/7.1 filmer

Men för att Sennheiser 7.1 skall fungera på PS4an så behöver man en DAC? Exempel den sound blastern jag skrev i tidigare inlägg. Eller är jag helt ute?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Technics1210:

Tror det är så att hörlurarna måste ha 7.1 för det ska fungera. För vad jag har läst så får du inte 7.1 av dom sennheiser via PS4 det fungerar bara via PC. Kanske någon annan i tråden som har bättre svar.

Men fick låna ett par HyperX Cloud Alpha av en arbetskollega idag så ska prova och spela lite CoD på PS4an nu. Återkommer med vad vad jag tycker, för visst var du sugna på ett par sådana?

Mjo det var typ det jag antog, inte alla hörlurar som är fullt ut användbara via PS4 direkt, dom flesta utgår ju med PC där man oftast får ut mest av dom.

Mjo det var sådana jag tänkte köpa faktiskt då jag bara hört massa bra saker om dom. Men skriv gärna vad du tycker också och om det är ett par som är ett grymt bra val som första gaming headset öht.

Skrivet av D3str0yer:

Om du har budget och är villig att betala lite extra för hörlurar som även är utmärkta till Musik och film så föreslår jag Audeze Mobius.

https://www.pcmag.com/review/364984/audeze-mobius
https://www.webhallen.com/se/product/288869-Audeze-Mobius-Blu...

Haha det var ruskigt saftigt pris. Jag tänkte ju mig typ max 1200 kr. Så nja dom är nog inte aktuella, om ens någonsin. Dom var snygga dock hehe.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag såg den rabatten, dom är dock inte aktuella längre.
Lite för mkt plastig design har jag sett i videos. Sen funkar inte det trådlösa iaf till mobiltelefon, som jag hade tänkt använda det trådlösa mest till. För att spela på PS4an så är det helt okej att spela med sladd tbh.

Men tack ändå för tipset

Permalänk

@JexxitS:

Provade att spela med lurarna igår. Dom var helt ok lurar!
+Bra komfort
+Helt ok ljud (Tror dom kan bli bättre med ett extern ljudkort)
+Kort sladd för att koppla in i PS4 kontrollen
+Mic fungerade bra i partychatt

- Enda jag märkte var när jag skulle öka och sänka volym på reglaget som sitter på sladden så "skorrar" det till lite när du höjer/sänker, kändes lite B. Vet inte om detta bara är ett fabriksfel eller om det är såhär på alla.
- Kändes lite som plana hörlurar. Inte mycket lagt på design om man är ute efter detta.

Väldigt enkla lurar som är värda ett pris på 800-900kr. Men jag personligen skulle hellre lagt några hundralappar till på ett par Sennheiser och sedan köpt ett extern ljudkort. Men då är du uppe i 2000-2500kr.
Men jag tycker ljudet gör mycket till spelandet.

Jag tror verkligen man behöver en DAC för att få bra ljud. Men alla är vi olika vid ljudet vi vill ha.

Jag kommer själv inhandla mig ett extern ljudkort som jag kommer använda:
https://www.komplett.se/product/1100749/datorutrustning/dator...

Och ett par Sennheiser Game hörlurar, eller 360!

Permalänk
Medlem

Tack för infon. Blir nog dom iaf hehe. Vill inte lägga så mkt pengar för ett gaming headset just nu. Under tusenlappen känns precis perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det blev inga HyperX Cloud Alpha som jag sa haha, när Black Friday priserna släpptes så la jag pengarna på Sony MDR-XB950N1 istället. Kanske lite över min budget, men what the hell man lever bara en gång.

Dom kanske inte är helt optimala för gaming, men jag gillar en rejäl bas och dom är klart bättre än inga hörlurar alls som jag lirat med hela livet annars. Gillar att man kan använda bluetooth på fonen och sen 3,5 mm sladd till PS4an. Blir perfa helt enkelt.

Kanske köper ett par HyperX Cloud Alpha i framtiden dock, det priset lär ju inte öka direkt.

Permalänk
Medlem

Razer Thresher 7.1 PS4 vs Razer Thresher Ultimate - PS4

Istället för att starta en ny tråd så skriver jag i denna istället.

Är det någon som kan säga vad skillnaderna är mellan dessa två alternativ?
Är det bara basstationen/bordställningen som gör att priset går upp en tusenlapp eller är det även skillnad på ljudet, någon som vet?
För vad jag ser är det inte mkt skillnad i specifikationerna dom emellan.

Razer Thresher 7.1 PS4 / Wireless / 7.1 Surround / NC / USB

Razer Thresher Ultimate - PS4

Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornenjohan:

Istället för att starta en ny tråd så skriver jag i denna istället.

Är det någon som kan säga vad skillnaderna är mellan dessa två alternativ?
Är det bara basstationen/bordställningen som gör att priset går upp en tusenlapp eller är det även skillnad på ljudet, någon som vet?
För vad jag ser är det inte mkt skillnad i specifikationerna dom emellan.

Razer Thresher 7.1 PS4 / Wireless / 7.1 Surround / NC / USB

Razer Thresher Ultimate - PS4

Tacksam för snabbt svar!

Svarar mig själv då jag hittade en jämförelse och det verkar enbart vara basstationen/bordställningen, som alltså då kostar ca 1000 kr vilket känns ganska onödigt imo, men vad vet jag. Men antar att det kan vara lite coolare med den, sen kanske lite bättre om man också vill använda headsetet till PC antar jag. Men för den som bara ska använda till PS4 så är det långt ifrån värt priset för min del.

https://prnt.sc/hrc13p- Jämförelse
https://prnt.sc/hrc1f9 - Connection