Tips på en ny dator, är denna värd priset?

Permalänk

Tips på en ny dator, är denna värd priset?

Hej!

Efter min dator har dött idag är det nu dags att köpa ny, jag tycker om mindre datorer som inte tar upp för mycket plats.

Detta är en dator jag kollat på:

https://www.komplett.se/product/11274/datorer/komplett-pc/kom...

Skulle ni säga att den är värd priset?

Spelar mestadels bara csgo men vill gärna ha en dator som kommer klara spelen under åren som kommer.

Kanske värt att vänta till black friday och lyckas hitta något då? tacksam för tips om ni vet om liknande datorer

/Walter

Permalänk
Medlem

Inte värt. Är din budget ca 17k? Ska Windows 10 vara med också? Måste den vara färdigbyggd?

För 17k så borde du kunna få t.ex Intel i5 9600K, 16GB RAM, SSD och GTX 1070 Ti eller motsvarande.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Skrivet av Decster:

Inte värt. Är din budget ca 17k? Ska Windows 10 vara med också? Måste den vara färdigbyggd?

För 17k så borde du kunna få t.ex Intel i5 9600K, 16GB RAM, SSD och GTX 1070 Ti eller motsvarande.

Hej,

Har nog en budget runt 15-17k, men jag vill gärna ha en mindre dator som är färdigbyggd. Jag har en windows nyckel så det behöver egentligen inte vara med.

/Walter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

Har nog en budget runt 15-17k, men jag vill gärna ha en mindre dator som är färdigbyggd. Jag har en windows nyckel så det behöver egentligen inte vara med.

Här är ett exempel: https://www.inet.se/kundvagn/visa/11973444/

1) Valde Intel för det är bäst i CS:GO.
2) M.2 SSD för att minska kablage, men om det blir för dyrt så kan du köpa en billigare SATA SSD.
3) Osäker om CPU-kylaren/fläkten inte stöter i minnena. (I värsta fall så kan fläkten sättas på andra sidan)
4) På Black Friday så borde du kunna få ett liknande grafikkort för under 5000:-
5) Chassit tillåter flera hårddiskar om det behövs.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk

@Decster: Tack som fan att du tog dig tiden att lägga ihop en varukorg till mig! Jag väntar till Black friday och kollar vad den hamnar på då! /Walter