Usb portar fungerar inte efter byte av chassi och grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2015

Usb portar fungerar inte efter byte av chassi och grafikkort

Hej jag har ett problem jag blir tokig på. Jag har bytt chassi och grafikkort i min stantionära dator. Nu fungerar INGET av usb portarna på den bakre panelen av datorn altså moderkortet. På front panelen fungerar musen men inte tangentbordet. Jag har försökt uppdatera och ominstalera drivers, sätta i mitt gamla grafikkort, återställa CMOS i hopp om att det ska göra usb portarna fungerande igen men det gjorde det inte. Nu är jag fast i skärmen ”press f1 for setup” efter CMOS. Har du några förslag på lösningar?
Moderkort: Msi z97i ac
Proccesor: i5 4690k
Grafikkort: Gainward gtx 1080 8gb phoneix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Låter som kortis nånstans.
Leta efter kvarglömda skruvar eller annat som är där det inte skall vara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2015

J

Skrivet av Svensktiger:

Låter som kortis nånstans.
Leta efter kvarglömda skruvar eller annat som är där det inte skall vara.

Jag har kollat det men allt är som det ska sitta.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nordvästra Skåne
Registrerad
Jun 2017

@Krisserlandsson: Testa att ta ut moderkortet ur chassit och testa på en bit kartong. Det borde eliminera alla kortslutningar.

Lika enkelt kommer man upp som ner, men det är enklare att förstöra än att reparera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005

Dra ur strömkabeln och tryck sedan på nätaggets strömbrytare flera gånger av och på tills fläktar och dioder i systemet slutar reagera. Sätt sedan tillbaks strömkabeln och slå på strömbrytaren. Kolla nu om alla USB portar fungerar!

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av morronrost:

@Krisserlandsson: Testa att ta ut moderkortet ur chassit och testa på en bit kartong. Det borde eliminera alla kortslutningar.

Murphy: Jo... man ska aldrig skruva ihop en dator utan att testa att den funkar först,