Permalänk
Medlem

Köpa ny spelator för max 10k

Hej

Jag funderar på att köpa en ny speldator. Är inte alls insatt i vad man behöver ha i den. Jag spelar wow och äldre CoD just nu. Funderar på att testa cs och nyare CoD inom snar framtid.
Jag vill helst ha ett färdigt stationär då jag inte ha någon koll på att sätta ihop en. Jag har en äldre 60 hz skärm idag, tanken är att köp en ny till jul.

Har hittat detta paket:

Specifikationer:

Processor: AMD Ryzen 5 1400 3,8GHz Turbo - Quad Core
Cpu-kylare: Arctic Alpine 64 Plus Topblow - Väldigt Tyst
Moderkort: MSI B350 PC MATE AMD B350 So.AM4
Grafikkort: MSI GeForce GTX 1060 Gaming Aktiv 6GB
RAM-minne: HyperX FURY Black DDR4-2400 - 8GB
Hårddisk (SSD): WD Green 2.5" SSD SATA 6 - 250GB
Nätdel: Corsair VS Series VS550W, Inkl 80+ EU Certifiering
Chassi: Inferno 310, Inkl Tempered Glass Panel & 2x RGB Fläktar

Nätverkskort: 100/1000Mbit (integrerat)
Ljudkort: 7,1 HD Surround V2 (integrerat)
USB: 4x USB 3.0 & 4x USB 2.0 (integrerat)
Trådlöst WiFi-kort: 600 Mbit/s supersnabbt (Ingår)
Video-ingångar: HDMI 2.0, DVI-D & Display Port-1.4

Kostar 8999 kr.

Är detta tillräckligt för att spela vad jag tänkt och håller det ett tag utan att man måste uppgradera snart igen eller man kan lyckat hitta bättre inom min budget?

Vet inte om jag missat något?
Tacksam för hjälp 😀

Permalänk
Medlem

Ryzen 1500X för 1111kr:
https://www.inet.se/produkt/5300252/amd-ryzen-5-1500x-3-6-ghz...
Bra kylare ingår så det behöver du inte köpa separat.

Välj snabbare minnen. Standard minneshastighet för Ryzen är 2666Mhz.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphane:

Hej

Jag funderar på att köpa en ny speldator. Är inte alls insatt i vad man behöver ha i den. Jag spelar wow och äldre CoD just nu. Funderar på att testa cs och nyare CoD inom snar framtid.
Jag vill helst ha ett färdigt stationär då jag inte ha någon koll på att sätta ihop en. Jag har en äldre 60 hz skärm idag, tanken är att köp en ny till jul.

Har hittat detta paket:

Specifikationer:

Processor: AMD Ryzen 5 1400 3,8GHz Turbo - Quad Core
Cpu-kylare: Arctic Alpine 64 Plus Topblow - Väldigt Tyst
Moderkort: MSI B350 PC MATE AMD B350 So.AM4
Grafikkort: MSI GeForce GTX 1060 Gaming Aktiv 6GB
RAM-minne: HyperX FURY Black DDR4-2400 - 8GB
Hårddisk (SSD): WD Green 2.5" SSD SATA 6 - 250GB
Nätdel: Corsair VS Series VS550W, Inkl 80+ EU Certifiering
Chassi: Inferno 310, Inkl Tempered Glass Panel & 2x RGB Fläktar

Nätverkskort: 100/1000Mbit (integrerat)
Ljudkort: 7,1 HD Surround V2 (integrerat)
USB: 4x USB 3.0 & 4x USB 2.0 (integrerat)
Trådlöst WiFi-kort: 600 Mbit/s supersnabbt (Ingår)
Video-ingångar: HDMI 2.0, DVI-D & Display Port-1.4

Kostar 8999 kr.

Är detta tillräckligt för att spela vad jag tänkt och håller det ett tag utan att man måste uppgradera snart igen eller man kan lyckat hitta bättre inom min budget?

Vet inte om jag missat något?
Tacksam för hjälp 😀

Du kommer bli rätt begränsad i framförallt WoW och CS av processorn. Här är ett bygge från Inet där de monterar åt dig. Både bättre och ingår dessutom just nu tre spel vid köp av grafikkortet (till värde av 1499kr). Även om jag tycker det finns mer prisvärda alternativ än processorn jag valt så är Intel betydligt bättre än AMD i just WoW. Detta kan ju förstås ändras men så är det i dagsläget.

https://www.amd.com/en/gaming/raise-the-game

https://www.inet.se/produkt/b1039629/9-8tkr

Windows kan du köpa till från t.ex Kinguin och installera. Givetvis bör du vänta till Black Friday för att (antagligen) kunna få ned priset.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Samlooh gjorde ett bra bygge, men jag tror du får ut mer med AMD. 2600 har samma singlecore speed som WoW älskar men är bättre på allt annat plus att du får snabbare minnen. Sen pratas det mycket om att det kommer bättre multicore support till wow. Du kan läsa om det här
https://www.wowhead.com/news=287727/new-multithread-optimizat...

https://www.inet.se/produkt/b1039639/amd

Permalänk
Medlem

Tack till alla som skrivit! Det lutar åt att det blir till att köpa lösa delar och sätta ihop de själv. Om man tar bort montering, kan man lägga de 699 på något annat eller de hjälper inte?

Permalänk
Medlem

@Morphane: Om du ska montera själv kan du köpa delarna från vilken butik som helst och få ner priset ännu mer. Hade i så fall tagit en större SSD.

Permalänk
Medlem

Om jag kör på det paket som som Zypox satt ihop, är det lätt att uppgradera i framtiden eller man får börja om när det är dax med ny dator?

Permalänk
Medlem

@Zypox: Om jag kör på ditt paket. Är det bara att montera ihop och installera win och börja spela? Eller jag måste köpa någon kabel eller dylikt till, eller allt ingår?

Permalänk
Medlem

@Morphane: Så först nu. Allt är fixat, bara starta och köra