Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Repeater till Technicolor?

Jag har en router från Telia av märket Technicolor men jag har dålig täckning då den står i tvättstugan. Någon som kan/vet någon repeater som är bra?

Något jag ska tänka på?

//Novis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Nov 2007

@Lars Norrbom:

Du ställer en känslig fråga här i forumet.....

En repeater kan aldrig bli annat än en nödlösning, behaga missus eller sina egna behov av Facebook etc slösurfning.

För mer seriösa behov som att förse en Chromecast mm så blir det bara goja.

Ett annat snikalternativ är då junket med elpluggar.

Beroende på om man har tummen mitt i näven inkl klarar ev att läsa en instruktion så finns då valet mellan en riktig trådad APlösning eller en Meshlösning. Det finns massvis med trådar om detta i forumet

ASUS K56CB i7, W10.
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: http://imgur.com/VYJjrzL Bild https://imgur.com/a/njFUnlC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Lars Norrbom:

Jag har en router från Telia av märket Technicolor men jag har dålig täckning då den står i tvättstugan. Någon som kan/vet någon repeater som är bra?

Något jag ska tänka på?

//Novis

Repeater är aldrig bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Du vill med andra ord införskaffa en https://www.inet.se/produkt/5402737/ubiquiti-unifi-lite-ac120... eller liknande accesspunkt.

CPU: Intel i5 4690K GPU: Asus Strix 1080 8GBModerkort: Asus Z87 V-Edition RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Cooler Master Hyper 212 Plus HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av plunn:

@Lars Norrbom:

Du ställer en känslig fråga här i forumet.....

En repeater kan aldrig bli annat än en nödlösning, behaga missus eller sina egna behov av Facebook etc slösurfning.

För mer seriösa behov som att förse en Chromecast mm så blir det bara goja.

Ett annat snikalternativ är då junket med elpluggar.

Beroende på om man har tummen mitt i näven inkl klarar ev att läsa en instruktion så finns då valet mellan en riktig trådad APlösning eller en Meshlösning. Det finns massvis med trådar om detta i forumet

Fast en Netgear EX7500/EX8000 har ju en dedikerad wifi signal till befintlig trådlösutrustning, dvs halverar inte hastigheten som traditionella RP gör, den borde ju fungera?

CPU: i7-4790k // MB: Gigabyte Z97X-Gaming 3 // MEM: 16GB Corsair Vengeance (2x8GB 1600MHz) // GPU: EVGA GTX 980 Ti 6GB // SSD: 1x250GB Samsung EVO, 1x240GB Seagate SSD, 1x120GB Kingston HyperX // HDD: 3x1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Router

@Northbane: Ja känslig fråga eller inte så måste man ju får göra det när man är novis på själva Wifi-delen. Jag kör både Tellstick Net, Nexa, apple-tv plus någon kamera (trådbunden) hemma men vill får bättre täckning i hela huset, eller i vart fall hela nedervåningen där jag alltid befinner mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Lars Norrbom:

@Northbane: Ja känslig fråga eller inte så måste man ju får göra det när man är novis på själva Wifi-delen. Jag kör både Tellstick Net, Nexa, apple-tv plus någon kamera (trådbunden) hemma men vill får bättre täckning i hela huset, eller i vart fall hela nedervåningen där jag alltid befinner mig.

Tycker du ska kolla upp Netgears produkt(er); Netgear EX8000 har även 4st LAN portar. Du får även samma nätverksnamn genom Netgears teknik Fastlane3.

CPU: i7-4790k // MB: Gigabyte Z97X-Gaming 3 // MEM: 16GB Corsair Vengeance (2x8GB 1600MHz) // GPU: EVGA GTX 980 Ti 6GB // SSD: 1x250GB Samsung EVO, 1x240GB Seagate SSD, 1x120GB Kingston HyperX // HDD: 3x1TB