Left 4 Dead fyller 10 år

Permalänk
Skrivmaskin

Left 4 Dead fyller 10 år

Den 17 november 2008 väckte Valve de döda till liv genom zombieskjutaren Left 4 Dead, som ett år senare följdes upp av Left 4 Dead 2.

Bill, Francis, Louis och Zoey har alltså kämpat sig igenom arméer av levande döda i hela tio år. För de fyra överlevande i uppföljaren (alltså Coach, Rochelle, Ellis och Nick) är det istället nioårsdag, vilket också får anses vara en skaplig ålder!

Jag har spenderat en hel del tid i Left 4 Dead 2 och då främst i kampanj-läget. Därutöver har jag lagt ned många timmar på att kika på videor där diverse profiler besegrar häxor, smokers och jockeys med rörbomber, motorsågar och en och annan gitarr.

Vad har du för minnen från de klassiska spelen?

Permalänk
Relik 📜

Jag lirade en hel del L4D med ett gäng kompisar! Kom precis när vi alla hade hyfsade datorer och pluggade hela dagarna, så blev perfekt avkoppling kvällstid. Sitta och skrika, svära.. Härliga tider!

EDIT: Det här känns lite lögn! Måste kört på ett annat konto innan eller något. Dels antalet timmar, men också inköpt först 2009!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av emilakered:

Jag lirade en hel del L4D med ett gäng kompisar! Kom precis när vi alla hade hyfsade datorer och pluggade hela dagarna, så blev perfekt avkoppling kvällstid. Sitta och skrika, svära.. Härliga tider!

EDIT: Det här känns lite lögn! Måste kört på ett annat konto innan eller något. Dels antalet timmar, men också inköpt först 2009!

https://i.imgur.com/xyU21Sy.png

Just Left 4 Dead var före min tid som engagerad datornörd. Dock blev det både en och annan kväll just efterföljaren Left 4 Dead 2. Lånade en kompis macbook pro och spelade. Självklart inslag under lan:andet under loven i gymnasiet.

Om man inte tycker det är läskigt längre så kan man slänga på Teletubbies modden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Inte allt länge sen man spelade L4D2 har aldrig spelat 1:an så man hoppade direkt över till 2:an. Va nån period man bara spelade som mest. Hoppa in på nån random server med ryssar och små jävlas att man "råka" skjuta på sina egna i en zombiefajt.

Bli lite sugen och börja spela de.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det var ju iofs Turtle Rock Studios som "väckte de döda till liv" med det underbara L4D. Sen köpte dock Valve ut dem och totalförstörde serien med L4D2.

Älskade originalet. Det blev många hundratals timmar i det.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rikimaru:

Det var ju iofs Turtle Rock Studios som "väckte de döda till liv" med det underbara L4D. Sen köpte dock Valve ut dem och totalförstörde serien med L4D2.

Älskade originalet. Det blev många hundratals timmar i det.

Vad är det du inte gillar med l4d2? 2:an är ju objektivt bättre då den kan hantera fler zombies. Tyckte själv 2:an förstörde lite av charmen när det var nytt då jag såg 1:an som ett horrorspel, men det var ju bara för att jag var ung och lättskrämd. Nu när jag inte är (lika) lättskrämd längre så ser ju 1:an så tomt ut jämfört med 2:an.

Permalänk
Medlem

Ahh L4D var starten till mitt datornörderi 😋 innan L4D avskydde jag FPS men fastnade för det efter. Kort därefter byggde jag min första dator och varit hooked sen dess 😁

Permalänk

King spel i mina ögon 😀..
Vad tror ni om det här zombie spelet?
OVERKILL’s The Walking Dead!
Någon left for dead 2 spelare som testat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det känns som att jag har spelat mycket mer än så

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Diskutera minnen? Jag spelar det dagligen.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Och fortfarande bättre grafik än nya Cod.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

2an lirar jag fort ibland rätt kul fins ju inga roliga coop spel nu för tiden.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Har 100+ timmar i både L4D 1 och 2, älskade båda spelen. Även om "kampanjläget" var roligt gillade jag även vad de gjorde med multiplayer starkt. Väldigt skön känsla när man spelade hunter och lyckades överraska någon med ett hopp så att de dog. Sen kunde man ju stajla lite också och hoppa mellan väggar för att ta sig upp på hustak.

Dåligt med lika bra co-op-spel nu för tiden.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk

Grattis Left 4 dead, du börjar också blir stor nu, gud va många som växer upp och tiden går alldeles för fort

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Avstängd

L4D2 var tider det. Spelade ett par hundra timmar med polarna, kändes som att vi nötade det mer dock, haha.

Permalänk
Medlem

Trodde dock de va mer timmar, men men grymt skoj har man haft

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast

Just Left 4 Dead "1" passerade mig men det gav upphov till att jag näst intill tvingades till att köpa uppföljaren av bekanta när den lanserades året efter!

Det spelades på Xbox 360 så antal timmar spelade kan jag ju tyvärr inte dela med mig av, men jag skulle uppskatta att det rör sig om flera hundratals timmar! Det var ett av få spel som på riktigt utmanade Modern Warfare 2 i skärmtid när det begav sig, vilket är ett högt betyg för vårat tonåriga kompisgäng!

Jag hittade i alla fall ett relativt prestigefyllt achievement att skryta med!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Diskutera minnen? Jag spelar det dagligen.

Ja det är ett av få spel jag spelar. Hatar dock folk som inte spelar som ett lag utan rusar iväg från resten av gruppen
Left 4 dead 3856 timmar
Left 4 dead 2 2213 timmar

Left 4 Dead 2 är lättare att modda, speciellt om man ska byta utseende på karaktärerna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fick det med Orange Box men tror inte jag ens startade det. Köpte Orange Box bara för HL2 Episode 2. Hade vanliga spelet och Episode 1 sedan innan. Team Fortress och L4D körde jag inte men Portal var väldigt bra. Men har inte kört Portal 2 fast jag ägt det i flera år. Köpte det för 5 euro på någon rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Denna ironi med detta spelet. Jag spelade originalet och tyckte att man borde kunna spela mer än 4 vs 4 i spelet. *bort*/Mod
Vilket jäkla röj det var på dom servrarna dock. Dom hade höjt livet till 500 istället för 100. Och om du kom efter gruppen så var du verkligen dld. Lite synd att man inte kunde lira i det läget i originalet.

Skickades från m.sweclockers.com

§7
Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Har tusentals timmar på left4dead 1 spela än idag på special serverar

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Har tusentals timmar på left4dead 1 spela än idag på special serverar

Saknar verkligen left4dead-heaven.com servern där det var flera tanks. Man var fler än 4 spelare också. Den är nog nedlagt sedan länge. Spelade på den servern 2013

Edit:
Det va ju snack om Left 4 Dead 3 med source2 motor som aldrig dök upp vilket var synd

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Oj va man ha nött L4D. Man kanske ska börja om och uppleva minnen😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Oj vad tiden går

Spelade L4D precis innan jag såg att den fyllde år,
det är ett sånt där spel som man alltid kommer tillbaka till.
Har blivit några timmar genom åren

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Ettan är bäst, knappt kört igenom 2an på expert, totalt värdelöst, känns inte som samma spel.
Numera kör jag enbart på Zulu servers och expert, betydligt mer utmaning då det spawnar betydigt fler zombies och special infected på samma gång.. rekommenderas !

Permalänk

Min pappa tycker L4D2 är helt okej

Infected killed
1,863,157

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk

@hollowman71: Jag körde betan och jag måste säga att det kan vara det sämsta spelet jag någonsin spelat. Oerhört tråkigt spel. Satt i 72 minuter och spelade det för jag ville ge det en ärlig chans, testade alla uppdrag minst en gång var men det var bara skit. Det enda man var imponerad över när man satt och spelade var hur Overkill hade lyckats göra ett så pass hjärndött spel med all den tid dem spenderat på att göra spelet, känns som att det var massor med år sedan de tillkännagav spelet.

Visa signatur

| Phanteks Enthoo Pro M Tempered Glass SE | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Crucial MX500 2TB SSD | 2x8GB DDR4 3200MHz CL14 G.Skill Ripjaws V | AMD Ryzen 7 2700X 3,7GHz | AMD Wraith Prism | Asus ROG Strix RTX 2080 8GB OC |

Permalänk
Medlem

Ärligt så bryr jag mig mer om ett L4D3 än ett nytt Half-Life.

Left 4 dead överlag tycker jag nog är bland de bästa co-op spel nånsin om inte det absolut bästa. Och det finns mycket förbättring man kan göra i en uppföljare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat L4D, hur skiljer det sig från Walking Dead?

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag köpte L4D på Game när det var nytt. Butiksbiträdet undrade om min dator skulle klara av det och svarade stolt att jag hade ett 8800 GTX.

På ett nattgibb efter många timmars slit på svåraste nivån nådde vi äntligen huset på Blood Harvest. Vi fyllde trappen med allt som kunde sprängas och planen var att försöka hålla övervåningen. Något ålhuvud till vän råkade skjuta en av tuberna, blev en redig smäll.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart