(köpråd) Android telefon för 4K 60FPS + noise-r & sharpening kontroll

Permalänk

(köpråd) Android telefon för 4K 60FPS + noise-r & sharpening kontroll

Har just nu en Oneplus 6 och mina intryck om den telefonen hittils är väldigt varierande. Söker nu därför en helt ny telefon i prisklassen <7000kr som kan filma i 4K 60fps stabilt som oneplus 6 gör och som gärna har 3.5 headphone jack. Och där du kan ställa in sharpening och noisereduction i kamerans inställningar antingen stock (helst) eller via 3rd ROM som är stable release.

Har kollat runt lite och resultaten från Google's Pixel 2XL verkar ta dom bästa bilderna. Men en polare råkar ha just den modellen och outofthebox så tar den inte i närheten så bra skarpa bilder som vissa reviews innan man har kört deras egna "processing" som tog cirka 20-30 sekunder.

Lutade först åt en Samsung S9+ eller Huawei P20 pro. Tidigare ägt Samsung s4 och s6 och varit toknöjd med Samsung lurarna innan. Men efter mycket timmar åt reviewsläsning och videos på youtube så har jag kommit fram till..

1. videos på youtube är gjorda utav folk som inte vet vad dom sysslar med.. lägger upp 1080p videos och skriver "4k 60fps"
2. bilderna på samsungs s9 och P20 Pro har sinnessjuk noise-reduction/smoothness applicerat
3. tillbaka på ruta 0........

Så tänkte Sweclockers kanske kunde hjälpa mig att välja telefon. Gillar när bilder är orörda dvs skarpa när man zoomar in också med mycket detaljer utan att man har HDR. Kommer också att filma en del i 4K 60FPS och vill då ha fin och jämn bild utan att kameran försöker fokusera titt som tätt och producerar en suddig yta mitt i bilden. = detta gör trots allt Oneplus riktigt bra). Helt ärligt talat så känns det inte som att mobilkamerautvecklingen går särskilt mycket frammåt. Dom håller på med postprocessing och diverse försköningsfilter och halar sig för att pressa ner tillverkningskostnaden på kameran? Sammtidigt ökar dom priserna på modellerna med 128 - 512 GB utrymme till fantasipriser. Men håller tummarna på er medlemmar att hjälpa mig hitta rätt ny lur!

Permalänk
Rekordmedlem

Du får väl letar reda på nån app som ger möjlighet att lagra i rtawformat så kan du själv bestämma vad som ska hända med sensorinformationen efter egen smak.
Samsungs s9 och P20 Pro har bra hårdvara men de kanske inte optimal mjukvara men kör in via raw och framkalla i datorn för att sedan processa som du vill ha det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.