Vad tycker ni andra om Black Friday?

Permalänk
Grundare

Vad tycker ni andra om Black Friday?

Står inför Black Friday med blandade känslor och kanske även viss hopplöshet.

Dels har vi konsumtionshetsen som driver på med oemotståndliga priser och genererar massvis ”onödiga” köp men saker vi knappt kommer nyttja. Butikerna vill sälja så mycket de bara kan, parallellt med många återförsäljare jag pratar med beklagar sig över att detta är rena förlustdagar och där deras lager blir så pass belastat att de måste kalla in extrapersonal som jobbar i skift - där även det kostar dem en massa. Men de hetsar varandra och en butik utan BF riskerar att ta en smäll.

Dels går det passa på att handla prylar man faktiskt behöver men där de som är prismedvetna väntat på rätt tillfälle - eftersom vi vant oss vid dessa återkommande reor.

På SweClockers gör vi lite extra i år för att uppmana till diskussion men även vägleda konsumenter så man inte bara köper vad som helst bara för att det är billigt utan snarare går på behov. Sen kör vi som vanligt vår Black Friday-portal där vi medlemmar kan tipsa varandra plus att vi säljer sponsorplatser där till butikerna och ställer krav på vettiga erbjudanden. Det gör att vi får intäkter till att driva och utveckla swec.

Därför intressant att veta vad alla här tycker och om man som community (många tillsammans) kan förändra något:

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
2. Skiljer det sig från tidigare år?
3. Passar du även på att kränga av överflöd?
4. Finns det något vi alla på swec kan göra?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ser det mest negativt har handlat mycket från aliexpress och liknande tidigare och fått vänta på att priserna gått ner till normalnivå efter alla ful höjningar innan reorna.
Något år hade jag hunnit beställa innan höjningarna och hade prylarna i orderhistoriken där jag kunde se att dom höjdes till nästan det dubbla innan dom reades ut för högre pris än vad jag hade betalat några veckor innan.

Kommer hålla utkik efter en billig mindre SSD men inte med någon större ansträngning.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat nåt på Black Friday och lär inte köpa nåt denna gång heller. Jag är en snål smålänning som håller i pengarna även när det är billigare pris

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Dels går det passa på att handla prylar man faktiskt behöver men där de som är prismedvetna väntat på rätt tillfälle - eftersom vi vant oss vid dessa återkommande reor.

Så här tänker jag och säkert många andra. Att köpa onödiga saker man inte tänkt köpa från början är ALLTID en dålig affär.
Själv hoppas jag hitta ett nytt grafikkort till ett bra pris.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Köper bara det jag behöver, köper inte om det inte är minst 20% rea, men kan vänta och köpa i original pris om det skulle behövas.
10-15% rabattkoder hittar man överallt hela tiden osv.
Får ingen extra köpsug bara för det är black friday eller mellandags rea heller.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

1. Håller ögonen på en speciell produkt som jag ändå tänkt att köpa, men väntar till BF för att se om jag har tur, o den råkar vara med någonstans, annars köper jag den för det pris jag ändå tänkt betala

2. Nej, har allttid agerat liknande, jag köper dock faktiskt hellre bättre begagnat normalt sett, men ibland går inte det av olika anledningar

3. Nyttjar alltid året runt Tradera, till att sälja av det som jag ej använder längre

4. Tycker det är bra med dem trådar som redan finns om ämnet, de har vissa ggr varit delaktiga och hjälpt mig i att ta kloka beslut om olika köp.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

9.9 gånger är det prutt men det är kanske för att saker jag har spanat in ett tag, går upp i pris precis innan sen sänker dom med 15%, som blir det ursprungliga priset från början.....

Ska tilläggas att jag har nog aldrig köpt något som jag inte vetat att jag behöver bara för att det är 10% billigare. ingen spontanköpare här inte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Köper bara sådant som jag behöver. Tänkte slå till med en ny telefon då min nuvarande är trasig.

Är väldigt glad över att jag inte lider av "Money shaming" då det hade lett till mycket onödiga inköp och att man skulle vara tvungen att ha senaste, finaste och dyraste modellen. Något som alla kan göra är att visa att det är ok med budget och begagnat. "Money shaming" är ett stort problem

Permalänk
Medlem

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
Högst troligen inte handla någonting, då det inte finns något jag är i direkt behov av (+ att jag är en fattig student ).

2. Skiljer det sig från tidigare år?
Nej.

3. Passar du även på att kränga av överflöd?
Nej.

4. Finns det något vi alla på swec kan göra?
Each to their own. Jag förbryllas dock av att så många misslyckas med att lära sig av tidigare års "besvikelser", och uttrycker höga förväntningar inför årets BF. Marginalerna finns inte, så det kommer inte heller bli några fantastiska erbjudanden på 50% rabatt. Ge upp.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Personligen förhåller jag mig inte till reor. Behöver jag något så köper jag det, även om jag vet att det är en rea neskommande vecka.
Att köpa bara för att det är rea ser jag som tanklöst och ociviliserat.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Köper saker jag behöver behöver samma dag jag kommer på det, triviala saker som nya hörlurar, spel osv skapar jag en önskelista av i prisjakt och tar fram plånboken under dessa typer av kampanjveckor, helgerbjudanden när priset är nedsatt minst på 25%.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Har med åldern närmat mig en mera sansad inställning till prylkonsumtion. Jag gillar att göra en bra deal typ lika mycket som alla andra, men i synnerhet när det gäller lyxkonsumtion av elektronikpryttlar så är det ingenting som väcker särskilt starka känslor i mig. Jag har det relativt bra ställt och har definitivt råd att köpa det jag "behöver" utan black friday.

Jag kommer säkert lägga en hel del tid, mer än de flesta på att se vad det finns för erbjudanden. Men jag "räknar" inte med någonting och jag närmar mig det hela ganska planlöst. Den övergripande hetsen i stort är en smula beklämmande men jag kan rimligen inte ta ansvar för det. Att kategoriskt ta avstånd från hela jippot genom att hålla tillbaka min internettrafik tror jag har noll effekt.. så då landar jag i att.. ser jag en bra deal på någon grej som jag vill ha och har råd med.. varför inte passa på?

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
Enligt ovan, försöka kika lite på erbjudanden men sansat och förbehållslöst
2. Skiljer det sig från tidigare år?
Inte egentligen, möjligen är jag mer ointresserad än tidigare
3. Passar du även på att kränga av överflöd?
Nope, ogillar starkt att köpa och sälja begagnat. Vid alla mina inköp försöker jag ha en plan B som inte innebär att sälja prylen vidare
4. Finns det något vi alla på swec kan göra?
Rannsaka oss själva. Jag har det gott ställt och skulle kunna köpa långt många fler prylar men prioriterar istället att spara pengar för att investera i ett framtida boende. Alla borde göra något liknande. Tänk långsiktigt och konsumera inte grejer som bara skänker dig din tillfälliga konsumtionsfix. Men det är ju upp till var och en. Har man ett överflöd av pengar och bedömer att just den där prylen ger mest utväxling i ökad livskvalité, slå till för all del.

Permalänk
Medlem

Det finns 364 dagar till på året

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edin:

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
2. Skiljer det sig från tidigare år?
3. Passar du även på att kränga av överflöd?
4. Finns det något vi alla på swec kan göra?

1. Kommer bara köpa julklappar till syskonbarnen
2. Ja, jag kommer inte köpa något till mig själv
3. Nej
4. Framförallt tycker jag ingen ska köpa saker om de inte har råd. Har sett massor med reklam för räntefria lån inför Black Friday. Om du inte har råd, läs en bok på fredag istället om du känner dig frestad.

Permalänk
Entusiast

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday? - Jag har en nedskriven inköpslista på saker och ting jag behöver som jag skjutit upp att köpa under ett antal månader inför Black Friday.

2. Skiljer det sig från tidigare år? - På sätt och vis. Det är första året jag har en faktisk lista nedskriven. Föregående år har jag varit mer spontan i vad jag köpt, även om jag inte skulle kalla det för någon överkonsumtion. Jag är ganska konservativ med vad jag köper i elektronikväg under övriga året.

3. Passar du även på att kränga av överflöd? - Nja, det gör jag kontinuerligt under övriga året.

4. Finns det något vi alla på swec kan göra? - Att skapa och bidra i trådar som dessa! Bra initiativ @Edin

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Står inför Black Friday med blandade känslor och kanske även viss hopplöshet.

Dels har vi konsumtionshetsen som driver på med oemotståndliga priser och genererar massvis ”onödiga” köp men saker vi knappt kommer nyttja. Butikerna vill sälja så mycket de bara kan, parallellt med många återförsäljare jag pratar med beklagar sig över att detta är rena förlustdagar och där deras lager blir så pass belastat att de måste kalla in extrapersonal som jobbar i skift - där även det kostar dem en massa. Men de hetsar varandra och en butik utan BF riskerar att ta en smäll.

Dels går det passa på att handla prylar man faktiskt behöver men där de som är prismedvetna väntat på rätt tillfälle - eftersom vi vant oss vid dessa återkommande reor.

På SweClockers gör vi lite extra i år för att uppmana till diskussion men även vägleda konsumenter så man inte bara köper vad som helst bara för att det är billigt utan snarare går på behov. Sen kör vi som vanligt vår Black Friday-portal där vi medlemmar kan tipsa varandra plus att vi säljer sponsorplatser där till butikerna och ställer krav på vettiga erbjudanden. Det gör att vi får intäkter till att driva och utveckla swec.

Därför intressant att veta vad alla här tycker och om man som community (många tillsammans) kan förändra något:

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
2. Skiljer det sig från tidigare år?
3. Passar du även på att kränga av överflöd?
4. Finns det något vi alla på swec kan göra?

1. Köper eventuellt 1 produkt som jag valt ut i förhand. Har pengarna men känner samtidigt att det är oansvarigt att köpa något nytt. Eftersom att jag inte är ekonomiskt oberoende.
2. Nej! Mina köpbeteenden skiljer sig från, vad jag uppmärksammat, andras "mer köpgladare" beteenden.
3. Strävar åt minimalism, köper FÄRRE saker som är dyrare, säljer av överflöd lokalt, köper hellre begagnade bättre produkter, än nytt "sämre" och endast det jag vill ha.
4. Tror inte det. Varning för lång extremt luddig INTJ-text:

Denna frågeställning är extremt komplex. Ur ett community-perspektiv tror inte jag att man kan göra särskilt mycket. Problemet föds fram i uppfostran och även hur vårat sociala spel ser ut, dvs olika former av media, hur våra arbetsliv ser ut, våra vänskapskretsar och familjeband.
Det är en kraftig brist på rakryggade mentorer och rollfigurer som vi människor kan se upp till i våran vardag. Vi mår så dåligt som människor att minsta lilla negativa påverkar oss kraftigt. Dessa trender är svåra att vända. Negativitet sprider sig jättelätt i vårat samhälle kontra positivitet. Många av oss, tror jag, har ett jobb där man blir kraftigt pressad året runt. Man får höra ofta att det går dåligt eller att man ska bidra mer!!! samtidigt "smygsparkas" det personal och det hela "hänger liksom inte ihop"? Några av oss spenderar mer tid på jobbet än vad vi spenderar med människor vi älskar och trivs med. Andra människor har kanonliv och superbra arbetskamrater som även kanske blir vänskapskretsar.
Chefer har makten(ansvaret!) att göra sina arbetsplatser till ett paradis, men samtidigt så överväldigas dom av arbetsuppgifter (av deras lata? chefer...) som åtsidosätter deras huvudprioritet, att ha nöjd och välmående personal och istället blir jobbet en tråkig miljö där ingen stimuleras och mår bra.

Sånna här köp-trender är rena slag under bältet för marknaden. Det är perfekt för den "mindre välmående (läs psykiskt svag), som slitit ett helt år" att handla upp sparkontot.
Hakar inte ÅF på dessa trender skjuter man sig själv i foten, eftersom människor är så prismedvetna och produkter är alldeles för lättillgängliga att få tag på. Marknaden stagnerar efter en period.

Marknaden blir, ur en pedagogisk perspektiv:
Ett hjul som normalt sätt rullar i en oändlig "lätt nerförsbacke" i lagom hastighet, tillfälligt hamnar i en kraftig nerförsbacke och sen får en uppförsbacke. Hjulet förlorar hastigheten och man parerar detta med en mild inflation, som sker år efter år, tills marknaden krashar.
Black Friday är en ond cirkel som ALDRIG kan sluta om man inte begraver stridsyxan - alla jättar tillsammans. Leverantörer måste sluta massproducera för mycket av skit som vi inte behöver. Men samtidigt lever vi detta livet - tills vi dör?

Människor, speciellt i våran kultur, är köpkåta. Många mår dåligt, att vi känner bara glädje av att handla saker. Kanske är det vädret? Kanske är det skyhöga skatter? Kanske är det våra pengakåta chefer som medvetet pressar sina anställda året runt? Kanske "räcker inte tiden" till?
Personligen så tror jag att det en kombination av allt. Vi skapar våra egna trender och utvecklingen går dit trenderna rör sig. Både fysiskt och psykiskt. Man måste självsanera sig själv och göra det man vill! Våga stå emot och gå emot det psykiska trycket - säg exakt som det är!

Vi är samtidigt formade i miljön vi växer upp i. Sätter man inte stopp för vårat egna beteende i uppväxten, så blir barnen likadana. Dom gör som vi själva gör. Skämmer man bort sina ungar så kommer dom fortsätta skämma bort sig själva och sina egna ungar i framtiden.

Var börjar man rätta till detta? Är det i arbetslivet? Fortsätter man sig i privatlivet? Reser man så långt bort som är möjligt för att komma bort från vårat skeva samhälle?

Den enkla lösningen är att haka på tåget, eftersom samhället är utformat av oss alla ihop, och sen dra nytta av det man känner. Är allt detta det ens ett problem? Nej. Kommer vi dö oavsett? Ja. Och nu sitter jag här och funderar på vad exakt är problemet...? Varför la jag ens ner 1 timmar på detta haha.

Dold text
Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv

Jag ser Black Friday som ett sätt att kränga gammal dritt med rea till okunniga folk. Sedan finns det alltid lockvaror i få exemplar som det gäller att vara snabb att köpa innan de är slut.

Det jag vill se på black friday är:
Hdd, ssd och ram som vräktes bort. Oja vad jag skulle köpa, jag tror dock inte rea på någon av dem att tala på.
Det kommer säkert bli rea på skärmar, men det är inget jag bara köper sådär. Det handlar om väldigt mycket pengar och man ska ersätta en gammal.

Så jag tror att jag under årets black friday precis som förra året inte kommer köpa ett skit.

Permalänk
Medlem

Senate två åren har jag varit på jakt efter ett bra pris på mekaniskt tangentbord, det blev inget köp då. Köpte inget alls på dessa black friday, vi får se om detta är tredje året gilt. Funderar även på en tandborste och en rakapparat. Men jag har tålamod och känner inte alls av den här hetsen utan ser det som ett tillfälle att köpa saker som jag har planerat för ett bra pris.

Till 2019 års black friday skall jag överväga om det är dags att uppgradera datorn som nu är 3 år gammal och blir då fyra år.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas de höjer priserna i år och överskottet går till Radiotjänst.

Permalänk
Medlem

Ser inget negativt med det, kan jag köpa något jag ville ha billigare så är det väl bara bra.
Och det har jag gjort varje år typ. Fynda saker är alltid roligt

Får se om det blir något denna gången också.

Permalänk
Master of Overkill

Inget jag handlar bara för det finns.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har några saker jag väntar med att köpa till på fredag, blir nog inget spontant dock. Jag brukar inte fungera så.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För egen del ignorerar jag Black Friday helt. Jag är allergisk mot dylik övertydlig kommersialism.
Det jag vill ha köper jag när jag behöver det. Jag sitter fortfarande med ett GTX 680, liksom.

Till vänner brukar jag dock vara spindeln i nätet som koordinerar lite åt dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Svenska Black Friday är ju ett skämt. Samma historia varje år också om skum prissättning i samband med helgen.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday? – Har en mental lista på saker jag vill ha. Inte alltid konkreta produkter, utan elektronik och vitvaror inom vissa kategorier som normala fall kostar mer än spontanköpet. Försöker hålla mig till vad jag redan vet att jag behöver/vill ha, men sen dyker den där kampanjen upp och man ser en möjlighet att "spara" pengar. Förra året blev det en kraftigt nedsatt soundbar till TV:n (spontant) och varje Marvel Cinematic Universe-film som då släppts i Blu-ray-format (planerat köp).

2. Skiljer det sig från tidigare år? – Första åren i Sverige var Black Friday riktigt bra och det gick att ta på hysterin vi hör så mycket om från USA. I nuläget känns det urvattnat, i princip alla stora återförsäljare kör en utdragen "Black Week" med ordinarie halvmesyrer till kampanjer istället för några riktigt bra under en kortare period. Tråkigt, tycker jag.

3. Passar du även på att kränga av överflöd? – Inte specifikt under Black Friday. Säljer av saker löpande när de blir ersatta. Svårsålda saker kan jag slänga ut på Facebook Market till en bråkdel av inköp för att bli av med dem, annars skänker jag till en av många närliggande Second Hand-butiker.

4. Finns det något vi alla på swec kan göra? – Väljer att inte gå in på djupet vad SweClockers kan göra – jag är lika nyfiken som @Edin på att höra vad andra har att säga! Men på ett personligt plan tycker jag alla borda rannsaka sig själva och ställa frågan om den här prylen är något du verkligen behöver och/eller ger ökad livskvalitet?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag håller i mina pengar ganska hårt. Kommer leta efter 4 olika saker, men har även prioriterat dom så att jag inte bara köper för att köpa. Den som blir read till ett bra nog pris köper jag. Jag kommer inte köpa fler än 2 av dom 4 sakerna oavsett om alla 4 reas ut, eftersom skärm som ligger på listan, tenderar att kosta flera tusen, även med rea. Det är pengar jag inte har

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

har man "otur" så kommer BF kosta minst 70`000kr för egen del då. tv 75 eller 82",Ultra HD Blu-ray-spelare, filmer, bärbar, TR4 pc och torktumlare.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edin:

1. Hur kommer du att agera denna Black Friday?
2. Skiljer det sig från tidigare år?
3. Passar du även på att kränga av överflöd?
4. Finns det något vi alla på swec kan göra?

1. Köper om det finns nåt jag behöver.
2. Nej, egentligen inte.
3. Köper extra om det är förbrukningsvaror som gynnar mig är på 'rea'.
4. Man lever bara en gång så njut, men njut ansvarsfullt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Lego Master

Förra året blev det plattformsbyte för runt 11'000kr på och runt BF. Inget sånt i år. Har span på en grej jag behöver, som redan är sänkt hos en ÅF, men om den går ner ytterligare nån annanstans under fredagen, så blir det ju där det är billigast. I övrigt kommer jag försöka ignorera det för att inte locka mig själv till onödigt skit.

Det är klart att det hade varit nice med en Xbox one x för att spela RDR2, men kommer jag hinna sätta mig och spela det? Troligen inte. Så nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har prisbevakat produkterna jag är ute efter på Prisjakt, brukar kolla in reorna men köper inte någonting jag inte skulle köpt annars. Förstår inte det här med att folk stör sig på och gnäller över fenomen de inte behöver ta del av, är Black Friday så hemskt så köp ingenting. Du får lite temaspecifik reklam, buhu.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro