Söker gammalt barnspel

Permalänk
Medlem

Söker gammalt barnspel

Söker ett gammalt barnspel till pc.. Har inte alls mycket minne av det då jag var så liten när jag spelade det.. Minns att det var tecknat, läskigt och tror det var ett peka och klicka spel.. Det fanns på svenska. Har för mig man spelade som ett barn.. Av någon anledning vill jag även minnas färgen gul.. Jag TROR man letade efter monster men är osäker. Det är allt jag minns, minns mest att jag tyckte det var sjukt obehagligt..

Permalänk
Medlem

Du gör det riktigt lätt för oss.....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Du gör det riktigt lätt för oss.....

Jag förstår dig verkligen.. Men jag kommer inte ihåg något annat än det där. Någon kanske minns trots min dåliga förklaring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzixaji:

Jag förstår dig verkligen.. Men jag kommer inte ihåg något annat än det där. Någon kanske minns trots min dåliga förklaring.

Från vilken tid? Och var spelet populärt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Det är inte Mysteriet på Greveholm? Själv inte spelat det men cd-omslaget är gult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Från vilken tid? Och var spelet populärt?

Spelet var nog inte populärt, tror det släpptes till windows xp.. Men kan även ha varit windows 98. Spelet släpptes nog någon gång mellan 98-01,02

Permalänk
Medlem

@exhale315: nej, inte mysteriet på greve holm. Men tack för förslaget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Från vilken tid? Och var spelet populärt?

Skrivet av exhale315:

Det är inte Mysteriet på Greveholm? Själv inte spelat det men cd-omslaget är gult.

Skrivet av Ruzixaji:

Spelet var nog inte populärt, tror det släpptes till windows xp.. Men kan även ha varit windows 98. Spelet släpptes nog någon gång mellan 98-01,02

Skrivet av Ruzixaji:

@exhale315: nej, inte mysteriet på greve holm. Men tack för förslaget!

Jag har något minne av att det startade i ett rum som var mörkt och att man skulle tända.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzixaji:

Jag har något minne av att det startade i ett rum som var mörkt och att man skulle tända.

Frågat dina föräldrar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Cenorida: de har tyvärr ingen koll på det!

Permalänk
Avstängd

Spelet heter Heart of Darkness

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

Spelet heter Heart of Darkness

Åh.. Sån nostalgi.. Men tyvärr inte..

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Min bror kom med ett bra förslag.. det KAN vara "Min orädde vän skräcken". Men hittar inga bilder på spelet någonstans så kan inte få ett svar om det är det..

Permalänk
Medlem

My fearless friend heter det tydligen på engelska.. Där kom det upp lite bilder.. Och det är det spelet!

Permalänk
Avstängd

@Ruzixaji: Du minns inte ens om det var det spelet även om du tittar på bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

@Ruzixaji: Du minns inte ens om det var det spelet även om du tittar på bilder?

Jo, jag har hittat spelet! My fearless friend heter det tydligen på engelska.. Där kom det upp lite bilder.. Och det är det spelet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzixaji:

Jo, jag har hittat spelet! My fearless friend heter det tydligen på engelska.. Där kom det upp lite bilder.. Och det är det spelet!

Finns det på Svenska?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns det på Svenska?

Ganska säker på det och då hette det Min orädde vän skräcken

Permalänk
Medlem

Nekro-inlägg, men här är spelet:
https://www.youtube.com/watch?v=IJSJF37lkSo&list=PLT1njTJVWcH...
https://archive.org/details/fear-cd
Det borde ju vara abandonware nuförtiden då företaget Makh-Shevet Ltd som gjorde spelet gick i konkurs