Råd vid inköp av trådlöst headset

Permalänk
Medlem

Råd vid inköp av trådlöst headset

Hej,

Jag hade tänkt att införskaffa mig ett trådlöst headset för det trådade jag har nu börjar irritera mig, eller iallafall sladden.
Budgeten är ca. 1500:- och jag vet att det kan vara i lägsta laget, men jag är ändock ute efter mest bang for the buck så att säga.
Kan ni som förmodligen är bättre bevandrade i ämnet rekommendera en eller flera modeller?

Som referens använder jag något billigt jag köpte på Claes Ohlsons för lite mer än ett år, fullt medveten om att kvalitén inte var den bästa, men som återvändande PC-gamer ville jag inte satsa alltför mycket innan jag spenderade mer på bättre saker.

Kriterierna är over-ear lurar, men jag där stannar önskelistan, för jag vet inte vad jag vill ha.

Så, TL;DR; Bra gamingheadset för 1500?

BR

Permalänk
Medlem

Hyperx Cloud Flight kanske? Just nu nedsatta ca 600kr.
Värt att tänka på är dock att de kan ha en del white noise. (Efter lite googlande så verkar detta normalt på väldligt många trådlösa headset)

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/gaming-headset/...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Hyperx Cloud Flight kanske? Just nu nedsatta ca 600kr.
Värt att tänka på är dock att de kan ha en del white noise. (Efter lite googlande så verkar detta normalt på väldligt många trådlösa headset)

https://www.komplett.se/product/975853/gaming/gaming-headset/...

Nu får du ursäkta en riktigt dum fråga, men vad menas med "White noice"? Bakgrundsbrus?
I sammanhanget är jag INTE smartare än en femteklassare tyvärr...

BR

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaQue:

Nu får du ursäkta en riktigt dum fråga, men vad menas med "White noice"? Bakgrundsbrus?
I sammanhanget är jag INTE smartare än en femteklassare tyvärr...

BR

Precis, du har ett statisktbrus i bakrunden

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2