Permalänk
Medlem

RTX 2070 Black screen

Hej,

Fick idag hem mitt ASUS RTX 2070 ROG STRIX OC. Efter en ren installation av de senaste drivrutinerna från Nvidia (416.94) så började problemen nästintill direkt. Första black screenen fick jag efter kanske 10 min normal användning. Sedan efter omstart så fick jag de allt oftare nästan direkt efter inloggning i Windows.

Bestämde mig då för att testa en äldre drivrutin (416.81) och det verkar fungera, nu ca 30 min utan black screen.
Har ni några andra tips om vad de kan vara om de nu inte är drivrutinen som krånglar?
Eller har ni också haft problem med den senaste drivrutinen?

Tack i förhand.

Visa signatur

| i7 8700K | Asus Z370-F |32 GB @ 3000Mhz | Asus RTX 4070 TI | Kingston NV1 1TB M.2 | Corsair RMx 850w | EK 360 AIO | LG 34GL750-B |

Permalänk
Medlem

Har du kört DDU och tagit bort alla de gamla drivrutinerna för det gamla grafikkortet? Och sen installerat drivrutinerna för det nya kortet? Kan mycket väl vara de gamla drivrutiner för det gamla kortet som ställer till det, därav man kör DDU innan man byter grafikkort

DDU nedanför om du inte har det redan. OBS!!! DDU måste köras i FELSÄKERTLÄGE !!!

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Har du kört DDU och tagit bort alla de gamla drivrutinerna för det gamla grafikkortet? Och sen installerat drivrutinerna för det nya kortet? Kan mycket väl vara de gamla drivrutiner för det gamla kortet som ställer till det, därav man kör DDU innan man byter grafikkort

DDU nedanför om du inte har det redan. OBS!!! DDU måste köras i FELSÄKERTLÄGE !!!

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Hej,
Nej använde inte mig av DDU, utan körde nvidias "ren istallations" alternativ. Men tack för tipset, ska testa DDU o se om de hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i7 8700K | Asus Z370-F |32 GB @ 3000Mhz | Asus RTX 4070 TI | Kingston NV1 1TB M.2 | Corsair RMx 850w | EK 360 AIO | LG 34GL750-B |

Permalänk
Medlem

Har nu använt DDU och installerat senaste drivrutinen(416.94) igen, och samma problem uppstår.

Har nu testat alla drivrutiner som stöder 2070, vilken ingen funkar.
Så blir reklamation av kortet.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i7 8700K | Asus Z370-F |32 GB @ 3000Mhz | Asus RTX 4070 TI | Kingston NV1 1TB M.2 | Corsair RMx 850w | EK 360 AIO | LG 34GL750-B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rylle:

Hej,

Fick idag hem mitt ASUS RTX 2070 ROG STRIX OC. Efter en ren installation av de senaste drivrutinerna från Nvidia (416.94) så började problemen nästintill direkt. Första black screenen fick jag efter kanske 10 min normal användning. Sedan efter omstart så fick jag de allt oftare nästan direkt efter inloggning i Windows.

Bestämde mig då för att testa en äldre drivrutin (416.81) och det verkar fungera, nu ca 30 min utan black screen.
Har ni några andra tips om vad de kan vara om de nu inte är drivrutinen som krånglar?
Eller har ni också haft problem med den senaste drivrutinen?

Tack i förhand.

Hej,
Hittade detta på Nvidia forum, kanske det kan hjälpa dig.

https://forums.geforce.com/default/topic/1080425/rtx-2070-bla...

Permalänk
Medlem

Kan ju var så att ditt kort har RTX sjukan och helt enkel till dom kort det är fel på,

inköpt nyligen så det går byta direkt DOA kortet så att säga och få ett nytt direkt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0