Söker touch-handskar med värmeslinga

Permalänk
Medlem

Söker touch-handskar med värmeslinga

Hallåj gott folk,

Det börjar dra sig mot vinter och mobilanvändning med bara händer är en plåga. Temperaturerna går mellan +5 till -20 och det blir speciellt märkbart då jag spelar Jurassic World Alive (lite som Pokemon Go). Jag är också den typen av person som fryser året om, även på sommaren. Nu tänker jag införskaffa ett par rejäla handskar med värmeslinga som går på batteri, men de måste också ha fingerspetsar som fungerar på mobilens skärm, JW Alive kräver en del finlir.

Just nu bor jag i Finland så transportvänliga hemsidor är att föredra Jag är villig att spendera max 1000kr på detta då jag nyligen studerat halvtid och inte jobbat så mycket. Har ni några förslag?

Permalänk
Medlem

Har själv sedan länge gett upp om att hitta kvalitetshandskar från vanliga affärer.
Numera håller jag mig till arbetshandskar istället.
Inte batteriuppvärmda, med det skall man ju i ärlighetens namn inte behöva om man klär på sig ordentligt i övrigt.

Senaste åren har det varit Tegera som gällt, har olika beroende på hur kallt det är ute.
Ett par utan foder för normal våt Svensk vinter.
Ett par lite fodrade (ungefär som modell 9122) när det frostar på.
Och ett par "239" för när kung bore verkligen sätter igång.
Outslitliga när man inte jobbar med dom, man behöver inte vara minsta lilla försiktig.
Och alla verkar fungera med mobilskärm, men testa först.

Hittas vanligtvis på närmaste byggvaruhus.

Permalänk
Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kör ett par riktiga kvalitetshandskar och sen köper du sytråd som är touchvänlig och syr ett par stygn på ett par fingrar.

Kan tänka mig att marknaden för touchvantar som är rejält varma är väldigt liten.

Sen kan man ju tycka att du bor i fel land om du är en frusen person