AndroidAppar Vad är egentligen policyn gällande köpta appar ?

Permalänk
Inaktiv

AndroidAppar Vad är egentligen policyn gällande köpta appar ?

Hej !

Jag köpte en app för flera år sedan då jag inte hade någon platta men väldigt gärna villa ha en app jag var intresserade av !

Jag installerade då Andy Android Emulatorn vilket funkade jättebra med den appen.

När jag sedan köpte en surfplatta kunde jag lätt ladda ner den tidigare köpta appen utan att betala igen !

Det var bara att installera så funkade allt !

Trodde att alla appar funkade på detta vis tills jag köpte en annan app som jag först köpte och installerade på Andy.

När jag sedan startade min platta och skulle försöka köra den nyss köpta appen vill den ha betalt igen ?

Finns det någon policy om vad som gäller angående appar ???

Enligt denna sida ska man kunna ha appar på samtliga av sina Android enheter https://www.androidcentral.com/ask-ac-can-i-install-android-a...

Förutsatt att man har de på samma Google Konto vilket jag har !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288685:

Hej !

Jag köpte en app för flera år sedan då jag inte hade någon platta men väldigt gärna villa ha en app jag var intresserade av !

Jag installerade då Andy Android Emulatorn vilket funkade jättebra med den appen.

När jag sedan köpte en surfplatta kunde jag lätt ladda ner den tidigare köpta appen utan att betala igen !

Det var bara att installera så funkade allt !

Trodde att alla appar funkade på detta vis tills jag köpte en annan app som jag först köpte och installerade på Andy.

När jag sedan startade min platta och skulle försöka köra den nyss köpta appen vill den ha betalt igen ?

Finns det någon policy om vad som gäller angående appar ???

Enligt denna sida ska man kunna ha appar på samtliga av sina Android enheter https://www.androidcentral.com/ask-ac-can-i-install-android-a...

Förutsatt att man har de på samma Google Konto vilket jag har !

Jag hade samma problem en gång, och då tog jag bara bort Google kontot och la till det igen och så var det löst. Testa att ta bort ditt Google konto från telefonen och lägg till det igen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Jag hade samma problem en gång, och då tog jag bara bort Google kontot och la till det igen och så var det löst. Testa att ta bort ditt Google konto från telefonen och lägg till det igen

Tog bort kontot och la till det men det hjälpte dock inte

Permalänk
Inaktiv

Återställde plattan och startade om från början och då visar det sig att en av apparna som bara var i läget basic nu funkar i Pro läget (köpt) !

Det som fortfarande inte funkar är en app ( Groove A Day ) vilket man kan köpa till grooves.

Det riktigt konstiga är att i plattan finns det 2 av de grooves jag köpt tidigare via Andy Emulatorn ???

I Andy Emulatorn har jag 5 köpta grooves.

Har kontaktat utvecklaren och väntar på svar !