Valve upphör med tillverkningen av Steam Link

Permalänk

Har redan en gaming dator extra vid vardagsrummet, men skaffade en steam link nu för att experimentera med

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Jag använder den varje vecka. Spelar med mina barn på TV:n. Astroneers, abzu, andra snöiga spel, co-op, bendy, rocket league, etc. Finns massor man kan köra som fungerar bra.

Jag har mina kontroller anslutna till datorn i stället för att köra dem genom steam link (tillräckligt nära för xbox 360 wireless). Strömmen är super och jag upplever inte någon latens alls. Har den ansluten med kabel, så klart :).

Man får väl köpa en ny tv med appen ifall man behöver den på fler ställen i framtiden =\. Det är den bästa streamingmanicken som jag testat, så jag fattar inte varför den inte är köpt av fler.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Är Steam Controller fortfarande i produktion?

Permalänk

Köpte en på sommarrean i år. Unboxa och titta på den. Ställde den på hyllan. Aldrig använd. Tanken var från början att ta den till min flickvän då vi är särbos, så man kan få sitt spelfix även om man är där. Men det har inte blivit av än. Den var inte så dyr och tanken av att jag kan, tillfredsställer mig rätt mycket ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Köpte en för 1 månad sedan.
Tyvärr för hög latens för t.ex. Rocket League och min kontroller funkade inte till alla spelen som den gjorde på datorn.
Var strul med retroarch med, som var huvudorsaken till att jag köpte den.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Tråkig utveckling! Jag och mina barn använder Steam Link ofta och spelar mycket Mudrunner, Farming Simulator, No Man's Sky och ser fram emot att kunna köra Rayman Legends när det kommer på rea på Steam :). Älskar den simpla lösningen med Steam Link! Vi kör trådlöst (5Ghz) till skillnad från de flesta andra här och jag har inte upptäckt några problem med lagg/latency, kanske att de spelen vi lirar inte är så känsliga. Det var den enda smarta lösningen då TVn är på bottenplanet och gamingdatorn är på plan 3.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Riktigt synd. Steam Link är underbar för att spegla skärmen till en skärm i avskilt rum för allt annat än spel som kräver låg latens. Så fort som det inte handlar om att vara en ren spelpryl uppskattade jag min Steam Link enormt mycket mer. Jag använder min trådlöst och är helnöjd.

Permalänk
Medlem

Synd att den försvinner kan jag tycka.
Jag har en i vardagsrummet som har funkat klockrent för mina ändamål. Perfekt när man är ett gäng och vill spela lite spel som Jackbox Party Pack till exempel. Jag har köpt en hel del spel som har local multiplayer just för detta ändamål.

Har dock aldrig gillat steamkotrollern, utan införskaffade några billiga kopior av ps4 kontrollers på Wish som har funkat bra.

Trots detta kan jag förstå att de lägger ned denna om de får till fungerande android och IOS appar. Jag har ju en Apple TV också, så den dagen det fungerar på IOS kan jag flytta Steamlinken till en annan tv istället.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Inaktiv

F#########CCCKKKKKKK

Tjena

Uhmm. VALVE!!!! Y THO

Jag köpte min Steam link för 1.5-2 år sedan och JAG ÄLSKAR DEN.
Men här är anledningen min har samlat dam, Jag har under den längsta tiden har haft en riktigt svag dator (desktop med AMD A4 3 eller 4 gen, R7 270, 4GB ram. Laptop, Intel atom modern med 4 kärnor, 2GB ram) så jag kunde inte strema från min dator. men nyligen så köpte jag en OMEN laptop (Jag är fotograf och jag behöver något jag kan ta med mig på jobb och jag studerar också) Men varför skulle jag inte bara ta min laptop med mig om jag skulle vilja spela någon annan stans? Det är det som är problemet. Men det är grymm, (använder med wifi 100/100 anslutning) och jag märker väldigt kort latency och när man startar högsta insälningen så är det bra kvalitet. men det är inget för CS eller Quake. med det fungerar perfekt för andra spel.

David A