Permalänk

Passar allt in i chassin?

Får kompatibilitets problem på PC Part Picker, är detta något att oroa sig för?:
1. The motherboard M.2 slot #1 shares bandwidth with a SATA 6.0 Gb/s port. When the M.2 slot is populated, one SATA 6.0 Gb/s port is disabled.
2. Unable to verify the Corsair - Obsidian 500D RGB SE ATX Mid Tower Case has sufficient space to fit the Gigabyte - GeForce RTX 2080 Ti 11 GB GAMING OC Video Card.

Har fått många kommentarer kring moderkort:
"Also get a Z390 board for the 9900k, z370 isn't that great for it."
"I just saw a post that claims that ASUS went pretty cheap on the VRM solutions for their Z390 boards, but I'll let someone more knowledgeable comment on that. :-)"
"Looks good! Maybe take a moment to look at reviews for the power phases on the Asus board (I haven't had time to, but Hardware Unboxed were critical of the phase layout on I think the Asus Maximus Z390 board recently, so it may be worthwhile to doublecheck if you plan on doing any overclocking)."

Permalänk
Medlem

@weirdflexbutok:

Det ska inte vara några problem tror jag, ganska generiska felmeddlanden som du kan ignorera.

Noctua har även en väldigt bra kompabilitetsguide på sin hemsida, där kan du kolla att kylaren passar till moderkort och ram etc.

Kolla även maxhöjd för chassiet och höjd på kylaren, bör finnas på chassitillverkarens hemsida.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

@weirdflexbutok:

Det ska inte vara några problem tror jag, ganska generiska felmeddlanden som du kan ignorera.

Noctua har även en väldigt bra kompabilitetsguide på sin hemsida, där kan du kolla att kylaren passar till moderkort och ram etc.

Kolla även maxhöjd för chassiet och höjd på kylaren, bör finnas på chassitillverkarens hemsida.

Vet du möjligtvis någon CPU kylare som har högsta potential för CPU Overclocking med min i9-9900k, för det står bara på Noctuas hemsida att allt är kompatibelt.

Sedan angående moderkort, vet du någon som tjänar mina syften bättre? För jag hatar att få generiska felmeddelanden som kanske kan stämma, för jag har ingen aning och förlitar mig på automatiserade kompatibilitetssidor som Komponentkoll och PcPartPicker.

Permalänk
Medlem

Den kylaren anses vara den bästa luftkylaren som finns och slår många (de flesta?) AIOs på fingrarna så där har du nog inget att oroa dig för.

Vad gäller moderkortet så har jag förstått att det har varit en del fullösningar vad gäller just VRMen på några kort för senaste plattformen. Jag har tyvärr inga länkar till dig men Hardware nexus är en tillförlitlig källa så hittar du info där skulle jag lita på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Autokorrekt...
Permalänk
Medlem

Asus har fått samma kritkik på sina AMD moderkort för tex B450. Rog. VRMerna når höga temperaturer. Så skulle kolla på annat märke .
Såg tester där asuskortet låg 20grader i temp högre än tex MSIs kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Ser Asus Rog Maximus XI Hero på väldigt många liknande setups, vet ni kanske om det är ett bra moderkort?
Jag har begränsade kunskaper inom det här ämnet, så det är väldigt svårt för mig att förstå alla siffror och dylikt när jag kollar på reviews.