Permalänk
Medlem

RTX 2070 RMA.

Tjena. Ska skicka tillbaka mitt grafikkort då det var ett defekt exemplar.. Behöver hjälp med hur det ska packas, kan posten sköta det om jag går till mott ombud? Eller behöver jag köpa in kartong, bubbelplast och dylikt själv? Bör noteras att det ska till utlandet också

Tack för hjälpen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bibappuu:

Tjena. Ska skicka tillbaka mitt grafikkort då det var ett defekt exemplar.. Behöver hjälp med hur det ska packas, kan posten sköta det om jag går till mott ombud? Eller behöver jag köpa in kartong, bubbelplast och dylikt själv? Bör noteras att det ska till utlandet också

Tack för hjälpen!

Postombud brukar variera rejält när det handlar om service. Ofta så har de någon slags kartong man kan köpa som har porto klart till utlandet. Bubbelplast finns inte alltid. Bäst att du kollar med dem istället för att vi ska gissa vad just ditt ombud erbjuder.

Har du inte kvar originalpackmaterialet?

Permalänk
Medlem

@pv2b: Har ju kvar kartongen till grafikkortet men inte den stora kartongen den kom i... Har inte plats att behålla alla kartonger jag beställer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bibappuu:

@pv2b: Har ju kvar kartongen till grafikkortet men inte den stora kartongen den kom i... Har inte plats att behålla alla kartonger jag beställer

har fått hjälp med kartong och emballage mot en liten kostnad innan men som sagt kan det nog variera på vilket ombud du väljer

Permalänk
Hedersmedlem

Posten ordnar ingen emballering annat än de färdiga, förfrankerade brev och kartonger de säljer, inte i normalfallet iaf.

Gå till närmaste livsmedelsbutik (eller annan rörelse du har i närheten) och tigg överbliven kartong om du inte har råd eller möjlighet att köpa lämpligt material på egen hand. Emballera alltid dubbelt mot vad du tror räcker eftersom paket som går långa vägar ofta utsätts för osannolikt stort våld och du är ansvarig för att kortet kommer fram helt. Det krävs stort säkerhetsavstånd till ytterkartongen men samtidigt måste innerlådan ligga fast och inte kunna kastas runt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Befinner du dig i Stockholm? Jag jobbar på ett IT-företag i Stockholm och vi får leveranser och packmaterial mest hela tiden. Säkert någon tomkartong och papperspadding vi kan avvara.

Annars kan jag rekommendera ett företag som "Mailboxes Etc". Du bara dyker upp med det du ska skicka så fixar de emballage och porto och allt. Kostar en slant så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Befinner du dig i Stockholm? Jag jobbar på ett IT-företag i Stockholm och vi får leveranser och packmaterial mest hela tiden. Säkert någon tomkartong och papperspadding vi kan avvara.

Annars kan jag rekommendera ett företag som "Mailboxes Etc". Du bara dyker upp med det du ska skicka så fixar de emballage och porto och allt. Kostar en slant så klart.

Mailboxes finns i Göteborg! Perfekt lösning ju, tack för tipset! ))

Skickades från m.sweclockers.com