Insteg till 5.1. HJÄLP.

Permalänk

Insteg till 5.1. HJÄLP.

Ska införskaffa mig ett 5.1 system till min lilla etta.

Behöver köpa en förstärkare samt högtalare de jag fastnat för är Högtalare ,förstärkare

Verkar fått bra kritik, högtalare , förstarkare.

Är det något jag missat? Finns andra bättre system mer prisvärda? Tacksam för input.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är "litet", har du möjligheten bör du åtminstone ha normalstora högtalare fram (golvare med konarea motsvarande >= 8" eller 2x 6,25") de bör klara att spela snyggt åtminstone ner till 40 Hz.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är "litet", har du möjligheten bör du åtminstone ha normalstora högtalare fram (golvare med konarea motsvarande >= 8" eller 2x 6,25") de bör klara att spela snyggt åtminstone ner till 40 Hz.

Är det inte Centern och suben som kompenserar de låga frekvenserna eller det blir inte bra?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Är det inte Centern och suben som kompenserar de låga frekvenserna eller det blir inte bra?

Subben spelar bas men med större frontar så låter det bättre så kan man använda nått som klarar av allt utom djupbasen är det bra för ljudkvaliten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Subben spelar bas men med större frontar så låter det bättre så kan man använda nått som klarar av allt utom djupbasen är det bra för ljudkvaliten.

Nu har jag klickat hem mitt system! Jag hade golvare i åtanke men jag har ett så pass litet rum samt att jag läst så bra om wharfedales kompakta system.

Pioneer VSX 933

Wharfedale DX-2

Permalänk
Medlem

Tyvärr så måste jag säga att högtalarna är fruktansvärda. Ingen vidare tillverkare och det finns betydligt bättre saker för pengarna, speciellt när du fått en sån ”fin” förstärkare. Jag personligen hade sparat lite extra pengar och köpt detta, https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/dynavoice-definition-dm-...

Annars hade jag ringt till Ljudfokus och hört med dom om ett bra paket. Andreas där är riktigt bra att prata med och hittar alltid en passande lösning!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Nu har jag klickat hem mitt system! Jag hade golvare i åtanke men jag har ett så pass litet rum samt att jag läst så bra om wharfedales kompakta system.

Pioneer VSX 933

Wharfedale DX-2

Har inte hört just den modellen men Wharfedale har gjort en och annan modell som varit bra men golvare tar sällan mer plats än stativhögtalare om man räknar med den volym som stativet tar om man mäter i "ytterkant"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Tyvärr så måste jag säga att högtalarna är fruktansvärda. Ingen vidare tillverkare och det finns betydligt bättre saker för pengarna, speciellt när du fått en sån ”fin” förstärkare. Jag personligen hade sparat lite extra pengar och köpt detta, https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/dynavoice-definition-dm-...

Annars hade jag ringt till Ljudfokus och hört med dom om ett bra paket. Andreas där är riktigt bra att prata med och hittar alltid en passande lösning!

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, jag har ju 30 dagars ångerrätt, om de nu inte låter bra kan jag skicka tillbaka dem. Kul att ljudfokus verkar vara så tillmötesgående blir ju helt klart ett alternativ om jag inte blir nöjd. Du får gärna utveckla vad du tycker är dåligt med wharfedale.