Nvidia skickar med Battlefield V vid köp av Geforce RTX "Turing"

Permalänk
Medlem

Så generöst! /s

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ett litet påpekande.
T&L fanns i mjukvara, när kort som körde dessa i HW kom, gick de korten snabbare inte långsammare.

Ja, jag kanske uttryckte mig otydligt. Prestandan i de första generationerna då var inte "bra" jämfört med vad som kom generationerna efter i en rasande takt. Men när man "flyttade" över detta till korten så skedde det till ett pris som rättfärdigade att de flesta som spelade på sina datorer såg nyttan med det och ansåg det vara värt det. Något man helt missat med denna introducering.

Raytracing på korten är ju bra mycket snabbare än att göra det i mjukvara, så man tappar ju inte prestanda. Men det är inte i närheten av att tillföra något som skulle vara värt lika mycket som en kompetent speldator.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Förlåt men så har det ju alltid varit. Det är inte nytt för denna generations GPU. Det kommer säkert bundlas Anthem med RTX nästa år, ska ni gnälla på att ni inte får anthem då med?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hur är det man brukar säga nu? "Har man råd att punga ut 8-13k för ett grafikkort så har man nog råd med ett spel för 500:- också..."
-Fast det är iofs. EA vi talar om så det kanske landar närmare 1300:- för _HELA_ spelet.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nu är det väl så att 450spänn för BF5 inte är hela världen och jag skulle inte hellre ha väntat att köpa ett kort ett par månader för att spara in de pengarna. Men kan man få spelet gratis så varför inte.

Med tanke på att det är 450kr + värdet på kortet som verkar ha nått ca 13kkr vs 14-15kkr de var initialt, är det i runda slängar 1500-2000kr i värde man tappat.

Det är sällan ekonomiskt och i detta fall har ju folk fått vänta länge på att de ens skulle få korten. Sen vänta mer på att de skulle i vissa fall RMA:a dem och få ersättningskort... och sen på drivare och Windows 10 som gjorde RTX möjligt.

Så det är väldigt lite vinst på att ha förbokat vs att köpa den nu...

... men har man nu gjort det och är nöjd så är det väl inga problem.
Men att tro de ska skänka spel till dig för du förbokat, lär du inte få (som en del tidigare gjort).

Permalänk
Medlem

de är ju jävligt synd att de som köpt tidigare inte får kod, men jag köpte mitt rtx på cdon och de är inte med i kampanjen så för min del är det nog kört vilket fall som

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gexxer:

Känns som ett märkligt val med tanke på att implementeringen av RTX i BF5 inte når upp till förväntningarna.

Med tanke på rtx så visst. Men jag tycker ändå att det är ett smart drag att skicka med ett populärt spel med grafikkort för att lockar ju till köp. Sedan tycker jag även om när det ingår spel när man köper grafikkort, för att man på så sätt får chansen att testa sitt nya grafikkort och vad det går för i ett modernt spel.

Permalänk
Medlem

Smart av Nvidia med tanke på att 2000 serien fått en del negativ publicitet sista tiden. Jag tror garanterat att en hel del som tvekat kan slå till pga en sådan här sak (vi konsumenter är lättlurade).

Permalänk
Medlem

Trevligt med ett "populärt" spel i en bundle för en gångs skull, brukar oftast vara lite halvt okända, halvgamla spel i dom här bundlarna. (Se AMDs nuvarande "Raise the game"-bundle: Resident Evil 2, Devil May Cry 5 och Division 2 - yay?)

Det märkliga är att dom inte bundlade spelet tidigare; Många som är intresserade av BF:V har redan skaffat det då spelet släpptes för två dagar sedan och folk som förbokade/Premier Access:ar har kunnat spela det ännu längre än så.

Har själv inte köpt BF:V men tänkte göra det (spelar via Access för tillfället), så att få en BF:V-kod på köpet sänkte indirekt priset på det RTX 2080 jag impulsköpte av Inet igår med 599:-. 7399:- för ett RTX 2080 är ju nästan prisvärt!

Koden är redan skickad av Inet för övrigt, gick fort.

Skrivet av krigelkorren:

-Fast det är iofs. EA vi talar om så det kanske landar närmare 1300:- för _HELA_ spelet.

Alla får hela BF:V när dom köper det; inga season passes i detta spelet och framtida DLC kommer vara gratis.
Tror EA tog lärdom av käftsmällen dom fick pga. SW:BattleFront 2-kontroversen med deras lootboxes.

Dom enda microtransaktionerna man kan göra i BF:V är för cosmetic items.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har själv inte köpt BF:V men tänkte göra det (spelar via Access för tillfället), så att få en BF:V-kod på köpet sänkte indirekt priset på det RTX 2080 jag impulsköpte av Inet igår med 599:-. 7399:- för ett RTX 2080 är ju nästan prisvärt!

Ja, det är ett "bra" pris. (bra gpu'er är svindyra tyvärr)

När man kommer kunna få sprillans RTX 2080 för ca 7000kr bör det bli svårare för ägare av 1080 ti att sälja sina begagnade kort till höga priser. (jag har precis köpt ett begagnat 1080 ti själv och är dock nöjd).

Tänker också på tex komplett som kränger sprillans Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC för 7649kr nu.

Intressant läge när de 1080 ti som är kvar på marknaden säljs för ungefär samma pris som RTX 2080.

Permalänk
Avstängd

Ja halleluja, Battlefield V, javisst, nu ska jag köpa graikkortet!!!!!!

Och romerska siffror är ju bara bläää (hur blev det så coolt?), varför inte babyloniska siffror medans man är igång, tycker jag ser coolare ut:

FAIL

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Givetvis får ni inte det, saker man får ifrån kampanjer gäller bara dom datum då kampanjen börjar och slutar gälla, förhandsbokar man ett kort eller köper saker innan en kampanj börjar att gälla ger en inte rätten att få dom saker som erbjuds under kampanjen.

Man är inte berättigad till något.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Alltså....."Det innebär ju att det svider rejält för de som förbokat." Nu kanske man inte skall bryta ihop totalt, köper man ett kort för 14-16k+ så är nog inte 450kr något som "svider rejält". Det hade väl varit om man köper ett kort för 14-16k+, och helt plötsligt bestämmer sig Nvidia för att sälja dem för 7000kr istället. Det hade väl vart lite surt.

Men nu, får man BF5 gratis, va kul. Får man det inte och vill ha det så är det inte vansinnigt dyrt att köpa det på HRK tex.

https://www.hrkgame.com/en/games/product/battlefieldtm-v/

Det kanske var att ta i, men nog är det en nagel i ögat.. Känns bara konstigt att de som inte förbokat får mer för pengarna än de som förbokat. Det borde vara tvärt om tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Ja halleluja, Battlefield V, javisst, nu ska jag köpa graikkortet!!!!!!

Och romerska siffror är ju bara bläää (hur blev det så coolt?), varför inte babyloniska siffror medans man är igång, tycker jag ser coolare ut: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Babylonian_numerals.jpg

FAIL

Skrives med C'n och T'n då eller?

Vi pratar ju ändå datorkomponenter, uppenbarligen borde de använda binärkod, så Battlefield 101.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Win/win.

EA drar upp försäljningssiffrorna och lyckas kanske bättra på imagen av sin skandallansering samtidigt som man drar in pengar genom mikrotransaktioner. Nvidia får sina grafikkort att bli 450 kr billigare.

Förlorarna är som vanligt de som förbokade något av dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ett litet påpekande.
T&L fanns i mjukvara, när kort som körde dessa i HW kom, gick de korten snabbare inte långsammare.

Till skillnad för hur bra Ray Tracing fungerar idag med mjukvara?

Permalänk
Medlem

Ja, lite snålt är det av Nvidia att inte erbjuda Battlefield V till alla köpare av RTX-serien fram till ett visst datum, men jag är inte så förvånad när det gäller Nvidia direkt. AMD verkar betydligt givmildare gällande game-bundles (de måste väl).

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Och jag hoppas på att få en dragkrok fritt monterad på bilen eftersom min bilmodell numera inte säljs utan.

Permalänk
Medlem

Tänk på ett sådant teoretiskt samtal:

NVidia: Yo, EA, vi tänker lansera den här tekniken, ray tracing. It just works, kan inte ni utveckla ett spel som stödjer ray tracing.
EA: Men det kommer att kosta, vet du...
NVidia: Ingen fara, lönar sig till slut - vi säljer kort, ni säljer spel - Win-win.
EA: Kanon, vi kör.

Battlefield V: *får massa kritik; floppar; nästan ingen köper det*
RTX : *får massa backlash, 2080Ti är det enda kortet som ger bättre prestanda än 10-serien, kostar 15k dock; ray tracing (glorifierade reflektioner) sänker prestandan med 60%; väldigt få köper dessa kort; tillverkningsproblem; brist"

EA: Men du sa ju att...
NVidia: F*n...

Visa signatur

Acer 27" Predator XB271HU G-Sync 165Hz; AMD Ryzen 9 5900X, RTX 4090; MSI MEG X570 ACE; 32GB Corsair Vengeance @ 3400 MHz; 500 GB NVMe + 1000GB NVMe + 1000 GB SSD; Lian Li O11 ROG Edition; Custom loop EKWB, 360 PE+360 SE, Phanteks T30 + Noctua A12x25.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte problemet.

De som köpt ett vilken vara som helst i världen har gjort bedömningen att det är värt en viss summa pengar för att få en viss vara.

De har då frivilligt gått med på att betala en viss summa pengar, för att få en viss produkt. Köparen borde då rimligtvis vara nöjd med affären i fråga.

Att tillverkaren sedan kommer med nya deals och slänger med saker på köpet till nästa kund har väl inget med saken att göra. Det gör inte ditt köp sämre eller bättre på något sätt i efterhand.

Inte fan går jag tillbaks till Ica nästa dag om jag köpt ett paket knäckebröd, för att nästa dag blev det plötsligt rabatt på det och kräver tillbaka mellanskillnaden... för jag tyckte uppenbart att knäckebrödet var värt pengarna när jag handlade det igår. (Knäckebröd är en bra analogi för grafikkort. Båda är rektangulära, hårda, och smakar inte särskilt mycket.) På precis samma sätt som jag inte går till kassan och tycker "nä, jag betalar fullpris för knäckebrödet idag, för jag hade köpt det oavsett".

Om Nvidia eller återförsäljaren ändå skulle välja att göra detta så är det ren goodwill. Skadar inte att fråga.

Samma logik gäller prissänkningar. Fast de kan man faktiskt gardera sig mot. Vissa kreditkort har prisgaranti, som innebär att man kan få tillbaka mellanskillnaden om priset sänkts i efterhand eller om man kunde köpt något någon annanstans billigare. Kanske går att mygla till sig kostnaden för Battlefield på det sättet om man provar. (Prisgaranti är skitbra, fick tillbaka säkert 2000 kr på ett TV-köp tidigare i år på grund av det.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Trevligt med ett "populärt" spel i en bundle för en gångs skull, brukar oftast vara lite halvt okända, halvgamla spel i dom här bundlarna. (Se AMDs nuvarande "Raise the game"-bundle: Resident Evil 2, Devil May Cry 5 och Division 2 - yay?)

Det märkliga är att dom inte bundlade spelet tidigare; Många som är intresserade av BF:V har redan skaffat det då spelet släpptes för två dagar sedan och folk som förbokade/Premier Access:ar har kunnat spela det ännu längre än så.

Har själv inte köpt BF:V men tänkte göra det (spelar via Access för tillfället), så att få en BF:V-kod på köpet sänkte indirekt priset på det RTX 2080 jag impulsköpte av Inet igår med 599:-. 7399:- för ett RTX 2080 är ju nästan prisvärt!

Koden är redan skickad av Inet för övrigt, gick fort.

Alla får hela BF:V när dom köper det; inga season passes i detta spelet och framtida DLC kommer vara gratis.
Tror EA tog lärdom av käftsmällen dom fick pga. SW:BattleFront 2-kontroversen med deras lootboxes.

Dom enda microtransaktionerna man kan göra i BF:V är för cosmetic items.

Se på fasen!
Måste vara första gången på länge som EA lyckas släppa ett "helt" spel vid release!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iHenked:

Skönt.. beställde mitt ASUS-kort (RTX2070) i fredags - blev lite väl hetsigt men blev sugen och tänkte väl "Njae, kommer inte hända något på black friday - kortet är för nytt".
Tji fick jag när kortet nu finns på rea för 400 kr mindre än jag köpte för, och att BF5 nu ingår..
Timingen på ens köp är ibland makalöst dålig.

Kontaktade Inet och fick faktiskt en kod nu i efterhand så det var ju trevligt.
Då kan jag avbryta min prenumeration på Origin Access, gott.
Kundservice när det är som bäst.

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av iHenked:

Kontaktade Inet och fick faktiskt en kod nu i efterhand så det var ju trevligt.
Då kan jag avbryta min prenumeration på Origin Access, gott.
Kundservice när det är som bäst.

Någon som redan har spelet kan gärna fixa en kod till mig också.

Permalänk
Skrivet av iHenked:

Kontaktade Inet och fick faktiskt en kod nu i efterhand så det var ju trevligt.
Då kan jag avbryta min prenumeration på Origin Access, gott.
Kundservice när det är som bäst.

Har du kollat om den fungerar?
Jag ringde och prata med de, var afk en bra stund i luren, sen återkom han och sa att de skulle skicka ut en till mig under dagen. Men att det inte fanns nån garanti att den fungerar då kortet var köpt utanför kampanjen.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Har själv inte köpt BF:V men tänkte göra det (spelar via Access för tillfället), så att få en BF:V-kod på köpet sänkte indirekt priset på det RTX 2080 jag impulsköpte av Inet igår med 599:-. 7399:- för ett RTX 2080 är ju nästan prisvärt!

Var hittar du ett RTX2080 hos Inet för 599+7399=7998:- ?

Permalänk
Avstängd

De borde skicka med skumsläckare!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Var hittar du ett RTX2080 hos Inet för 599+7399=7998:- ?

De körde specialpriser häromdagen för Swec-verifierade medlemmar:

https://www.inet.se/kampanj/4851/black-friday-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Var hittar du ett RTX2080 hos Inet för 599+7399=7998:- ?

Var erbjudande som igår 17.00 tiden. kom till alla som registrerat sig hos inet som swec medlem.
Allt som dom erbjöd är slut redan iaf.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Nvidia skäms för lurat sina kunder med oanvändbar raytracing teknik. Försöker kompensera med Betafield V.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cuna:

BF5 är förvånansvärt bra.
PK skiten kan man välja bort.
Katanorna är borta.
DX12 funkar för första gången nånsin.
Till och med launchen gick bra.

Ej en besvikelse

Köper man spelet så stödjer man ju deras SJW-ideologi..så win win för EA, kommer de att fortsätta spotta deras kunder i nyllet och kalla de för outbildade.

Spelet är fortfarande ett misslyckande från mitt håll....

BF1-mod, som senare var en BF4-mod och nu BFv med RTS-mod.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.