Följ Jacob, Kenneth, Anton och Gustav på äventyr i Diablo II

Permalänk
Melding Plague

Följ Jacob, Kenneth, Anton och Gustav på äventyr i Diablo II

Äntligen en helg då alla kan! Lördag den 24 november klockan 11:00 ska Jacob, Kenneth, Anton och Gustav återuppleva Diablo II. Äventyret strömmas från förmiddagen till nån gång nattetid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja detta hade man gärna velat följa. men eftersom omröstningen är avslutad kan man inte rösta :S

Visa signatur

HAF 932 | Corsair H100i Pro RGB | Asus Z370-G Gaming | Intel i7 9700K @4.9GHZ | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 3200mhz | Gainward Nvidia RTX 3080 10GB | Samsung 970 EVO PLUS 250GB

Permalänk
Medlem

Lördagen är räddad! Ser fram emot detta!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av stig86:

Ja detta hade man gärna velat följa. men eftersom omröstningen är avslutad kan man inte rösta :S

Se där, skit bakom tangentbordet! Nu är omröstningen öppen och avslutas klockan 10:45 på lördag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har redaktionen grävt fram sina Pentium 3 riggar med 19" CRT skärmar och kulmus också för att skapa lite autenticitet ;=)

Permalänk
Medlem

Melee sorceress med fire enchant som främsta skill!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Belzer:

Melee sorceress med fire enchant som främsta skill!

Sadist!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Tycker bilden var ganska underhållande.

Permalänk
Medlem

Ni borde haft detta event under ladder resten istället, som sker den 7 december!

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=73916272&f=21

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Ni borde haft detta event under ladder resten istället, som sker den 7 december!

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=73916272&f=21

Sant. Jag har tagit ledigt den dagen, när sker den i sverige nån som är bra på tids zoner?
Alltid kul med ladder reset och efter fiaskot på blizzcon så kommer nog väldigt många damma av d2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Ingen paladin! Auror är fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt initiativ! Bästa spelet i serien, de har alla de egenskaper jag vill ha i genren, character builds som spelar någon roll. Så deprimerande i D3 när man kan speca om skills hur som helst... Gillar att lägga stats också.

Sorceress är så sjukt rolig att spela i D2. Spelade många timmar när det kom på min P3 500 128 MB ram

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni glömde @JonasT i bilden så gjorde en quickfix

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Triton242:

Har redaktionen grävt fram sina Pentium 3 riggar med 19" CRT skärmar och kulmus också för att skapa lite autenticitet ;=)

Sånt gör man i Skedala.

Skrivet av muSashi:

Ni borde haft detta event under ladder resten istället, som sker den 7 december!

https://forums.d2jsp.org/topic.php?t=73916272&f=21

Skrivet av Aka_The_Barf:

Sant. Jag har tagit ledigt den dagen, när sker den i sverige nån som är bra på tids zoner?
Alltid kul med ladder reset och efter fiaskot på blizzcon så kommer nog väldigt många damma av d2.

Skickades från m.sweclockers.com

Åh, det hade varit roligt! Det här var dock enda helgen som fungerade i närtid för alla. Men blir det lyckat ska jag absolut se över möjligheterna att göra om detta den 7 december med en annan laguppställning.

Skrivet av Meathim:

Ingen paladin! Auror är fusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Är mercenaries från Act II också fusk?

Skrivet av Leffe_B:

Sjukt roligt initiativ! Bästa spelet i serien, de har alla de egenskaper jag vill ha i genren, character builds som spelar någon roll. Så deprimerande i D3 när man kan speca om skills hur som helst... Gillar att lägga stats också.

Sorceress är så sjukt rolig att spela i D2. Spelade många timmar när det kom på min P3 500 128 MB ram

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med! Lirade en hel del Diablo III när expansionen kom, men det kan inte mäta sig med de tusentals timmar man lagt på Diablo II!

Skrivet av Zilanto:

https://i.imgur.com/U3y7fcv.jpg

Ni glömde @JonasT i bilden så gjorde en quickfix

Underbart!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Fan va skoj.
Jag ska faktiskt kolla.
Lite skum tid bara, 11:00 på en lördag.

Permalänk
Avstängd

WW IK Barb & Blizzard Sorc är det enda rätta. 👺

Permalänk
Medlem

4 barbarians helt klart! "HUÖPP!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg första gången jag lirade druid och la massa skillpoints på att förvandla mig till björn. Det var bra värdelöst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Awsome, nostalgi Deluxe !
Minns när jag satt på 56K modem och väntade på att morsan skulle gå ock lägga sig så jag kunde koppla upp mig och lira halva natten
På den tiden kunde man jue inte använda telefonen samtidigt som internet och taxan var dyrare dagtid minns jag. Grymma spelminnen, nästan bättre än WoW vanilla men bara nästan.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av tumvanten:

Fan va skoj.
Jag ska faktiskt kolla.
Lite skum tid bara, 11:00 på en lördag.

Eftersom vi ska hinna med hela kampanjen på en dag och börjar på level 1 ville vi bli klara skapligt. Så starttiden fick bli så tidigt som vi kände att det var rimligt att kliva upp en lördag. ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Eftersom vi ska hinna med hela kampanjen på en dag och börjar på level 1 ville vi bli klara skapligt. Så starttiden fick bli så tidigt som vi kände att det var rimligt att kliva upp en lördag. ^^

Ja i och för sig. Det har du nog rätt i.
Lär nog blir klart vid middagstid på kvällen.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det är D2 classic eller LOD som skall avnjutas ?
Assa och drood antyder ju LOD.

Min röst är på necro, drood, palla och baba.
Och då specifikt necro och drood summoners, pally som siktar på conviction och combat och BO baba.
Inga cookie cutters mao, då blir det för enkelt

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Svensktiger:

Frågan är ju om det är D2 classic eller LOD som skall avnjutas ?
Assa och drood antyder ju LOD.

Min röst är på necro, drood, palla och baba.
Och då specifikt necro och drood summoners, pally som siktar på conviction och combat och BO baba.
Inga cookie cutters mao, då blir det för enkelt

Svaret på frågan går att finna om du läser nyheten.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Necros är balla som fasen. Men vill se teamwork och inte massa skelett. Så jag röstar gärna bort Necro och Assasin. En Sorc är given! Sen har jag inga fler önskemål.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Min personliga har alltid varit Assassin så jag tog med den i röstningen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

diablo 2 som man spelar dagligen vad trevligt! var ett charityevent förra lördagen med det, 3 teams norm -> hell 100% race

röstar på att ni kör det ni själva vill, antar att ni tar det lugnt för skojs skull och inte kör hurrdurr cookiecutter builds o rusar på ;p ? sorc / hammerdin / zon / sin typ?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Kommer senare släppa en modifikation som kommer förändra shader outputen i Diablo 2.
Det som kommer inkluderas är att ta bort 16bit artefakter, Bloom kommer inkluderas, UI kommer bli skarpare. Fake normalmaps kommer inkluderas för bättre djup, Färgen kommer normaliseras och mycket mer.
Här har vi exempel:
Rekommenderar att öppna varje bild i ny flik och switcha emellan dem för att se skillnaden tydligare.

Före:

Efter:

Före:

Efter:
Här har vi exempel på AA

Före:

Efter:
Bättre buskar och modeller.

Observera mana/health orbs och se hur 16bit artifakterna försvinner, en mjuk grain effekt har lagts in med.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

https://kotaku.com/the-past-present-and-future-of-diablo-1830...

Nyheter om diablo! Bla. att de jobbar på D4 under namnet Fenris etc!

Permalänk
Medlem

Nyhet om Diablo, läser, ramlar in på youtube och lyssnar på Tristram spåret... Det blir att spela själv så fort man kommer hem! Varit på semester så missar helgens bravad men ffs, ha kul allihopa här!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Lördagen spikad WoW och Swec/FZ på Twitch

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850