Steam drar igång årets höstrea inför Black Friday

Permalänk
Melding Plague

Steam drar igång årets höstrea inför Black Friday

Det vankas reatider och Steam med Valve i ryggen vill inte vara sämre. Nu drar speldistributören därför igång en av årets största reor, med tusentals spel till nedsatta priser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lovade mig själv tidigare att jag inte skulle köpa något mer spel på ett tag, tog väl tio minuter in i denna rea innan det var kört... Jaja, Fallout 4 GOTY kändes värt 24€

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med awardsen? Har röstat på alla awards men får ändå inte "Nominera ett spel i varje kategori"

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Även GOG har dragit igång sin rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Någon som har problem med awardsen? Har röstat på alla awards men får ändå inte "Nominera ett spel i varje kategori"

Mina val verkar inte "sparas" alls.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Någon som har problem med awardsen? Har röstat på alla awards men får ändå inte "Nominera ett spel i varje kategori"

Skrivet av tellus82:

Mina val verkar inte "sparas" alls.

Verkar som att man inte kan rösta på samma spel i flera kategorier..

Permalänk
Medlem

Pyre och Heat Signature, najsss

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Verkar som att man inte kan rösta på samma spel i flera kategorier..

Bra tips men tyvärr hade jag inga dupletter i listan, men trots det så försvann valen utan anledning och sist jag kikade i listan var den tom, tror att det är lite högt tryck på steams servrar just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

No Mans Sky har halva priset, 27,49€!

Givet köp.

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 för 50 kronor på Origin

Permalänk

Nu har inets black friday börjat.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Lovade mig själv tidigare att jag inte skulle köpa något mer spel på ett tag, tog väl tio minuter in i denna rea innan det var kört... Jaja, Fallout 4 GOTY kändes värt 24€

Själv fick jag bita mig riktigt hårt i köpfingret. Jag har ett tiotal spel i biblioteket jag måste spela innan jag köper nytt. Det är inget fynd om man köper spel som bara blir liggandes...

Skrivet av perost:

Även GOG har dragit igång sin rea.

Tror de flesta större spelbutikers black friday har börjat, lite konstigt att de bara nämer steams rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Själv fick jag bita mig riktigt hårt i köpfingret. Jag har ett tiotal spel i biblioteket jag måste spela innan jag köper nytt. Det är inget fynd om man köper spel som bara blir liggandes...

Tror de flesta större spelbutikers black friday har börjat, lite konstigt att de bara nämer steams rea.

Hehe, tror jag har 200 spel på olika plattformar som jag aldrig spelat.

Apropå det sistnämnda så har även humblebundle.com rea och det är ju oftast också nycklar till steam plus en variant utan drm. Även blizzard och ubisoft har rea. Förmodligen också övriga.

Jag håller med om att redaktionen kunde välja att påpeka och länka till fler alternativ. Steam är ju oftast inte billigast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alltid så tilltalande bilder.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Slutat med att köpa på sådana här sommar/vinter/höstreor. Det enda som händer är att Steam biblioteket växer, 99% av spelen förblir ospelade, några % testar man i 5-15 minuter innan man lämnar dom för gott. Trots det blir det svårt psykologiskt sett att lämna Steam när biblioteket har växt sig och man gjort så "självklara klipp".

Ny usch och fy. Spelar hellre spelen jag köper.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Slutat med att köpa på sådana här sommar/vinter/höstreor. Det enda som händer är att Steam biblioteket växer, 99% av spelen förblir ospelade, några % testar man i 5-15 minuter innan man lämnar dom för gott. Trots det blir det svårt psykologiskt sett att lämna Steam när biblioteket har växt sig och man gjort så "självklara klipp".

Ny usch och fy. Spelar hellre spelen jag köper.

Har inte lyckats helt men nu köper jag bara om jag har det på wishlist sen tidigare.

Blir nog nyårslöfte för 2019 att ha spelat alla spel jag äger på Steam och GOG.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Inga storfynd direkt, det är ju i princip samma spel och priser på varenda rea men det fick iallafall bli Snowfall- och Green cities-expansionerna till Cities: Skylines för halva priset bara för att få tillgång till spårvagnar och IT-kluster.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Blir nog nyårslöfte för 2019 att ha spelat alla spel jag äger på Steam och GOG.

Då får de nog banne mig göra ett sabla långt skottår på typ 600-800 dagar

Permalänk
Medlem

Life is Strange: Before the storm för 5,09€ då det har linux support.

Har lovat mig själv i år att inte köpa några nya spel om jag redan har pengar insatta på platformen.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Shadow of the Tomb Raider PC för 29,99€

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera folk att kolla på greenmangaming också.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Det blev några DLC till Euro Truck Simulator 2 som jag installerade igen för några dagar sedan. Tänkte prova det på min PC jag byggde i somras, har redan tappat intresset. Bortkastad femtiolapp

Permalänk
Medlem

25% på Deep Rock Galactic, verkar ha hänt en del och betygen har gått upp till overwhelmingly positive. 17,24€ känns taget! Varit sugen på detta spel ett tag nu :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Som tur är har jag inget kreditkort, och Steam giftcards går ju inte att hitta i vanliga butiker där såna finns, så jag fortsätter att spara pengar på att inte köpa spel

Inte för att min "grafikkortslösa" dator skulle klara av så mycket, men kanske ett gammalt Civ eller nån plattformare eller point & click hade inhandlats annars...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Som tur är har jag inget kreditkort, och Steam giftcards går ju inte att hitta i vanliga butiker där såna finns, så jag fortsätter att spara pengar på att inte köpa spel

Inte för att min "grafikkortslösa" dator skulle klara av så mycket, men kanske ett gammalt Civ eller nån plattformare eller point & click hade inhandlats annars...

Age of Empires 2 är en klassiker som säljs billigt just nu på Steam. Går utmärkt att spela på äldre datorer.