DDR4-RAM + Chassi för RGB-bygge samt lite annat

Permalänk
Medlem

DDR4-RAM + Chassi för RGB-bygge samt lite annat

Hej,

Lillebror ska få en uppgraderad dator i julklapp så är nu ute efter lite komponenter för att slutföra bygget.

DDR4-RAM
Helst RGB/LED-variant. Nya 3000MHz med RGB finns för runt 1750:- nu under BF och "vanliga" har jag sett runt 1300. För RGB-variant kan jag tänka mig betala upp till 1300:- och för "vanliga" upp till 1000:- beroende på modeller. Skicka PM med förslag!

Chassi
Har införskaffat GPU med RGB samt skaffat lite Corsair SP120 RGB-fläktar så ska bygga något med lite färger så vill på tag på ett chassi där detta lyfts fram. Gärna något där man kan se fläktarna som är monterade framtill samt självklart med fönster. Jag finns i Stockholm för upphämtning. Då Crystal 460X som är ett hett alternativ ligger på 1039:- just nu så hade jag hoppats på att hamna någonstans runt 500-700:- beroende på modell, ge förslag!

Övrigt
- m2-SSD runt 256-512GB, betalar runt 1,50:- per GB då det verkar ligga på 2:-/GB nytt.
- CPU-kylare AIO 240mm av någon sort
- AMD-monteringskit till Corsair H100i samt Corsair Hydro skruvar för fläktmontering(de långa skruvarna som man fäster genom fläktarna in i radiatorn).

Jag finns i Stockholm, chassi hämtas föreslagsvis men för rätt chassi om man kan skicka kan jag tänka mig det också. I övrigt är jag öppen för förslag!

Med vänlig hälsning,
Christoffer

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!
Har (nästan) en hel dator över efter uppgradering, allt utom grafikkort som fick följa med till den nya burken:

Minnet blev överflyttat också, ersatt med 2st. 8 GB G. Skill Trident Z RGB @ 3,000 CL15. Själva burken är en 6700K sittandes i en Asus Z270G.

Det som kanske kan vara intressant för dig är väl kylaren (Fractal S24, dock utan originalfläktar, sitter just nu NZXT Aer RGB men kan fås utan fläktar eller med Corsair SP120 / EK Vardar 120 om så önskas), M.2 SSDn (Samsung 960 EVO 250 GB) och minnet.

Jag hade tänkt stoppa in ett billigt grafikkort i burken och sälja som färdigt system, men om tillräckligt mycket försvinner på en gång kan jag tänka mig att sälja del för del.

Finns i Bromma.

MvH,
Marcus.

Permalänk
Medlem