Liten kraftfull surfplatta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2009

Liten kraftfull surfplatta?

Hej,

Jag letar en ersättare till min gamla slöa iPad Mini, och tycker att utbudet av små men kraftfulla surfplattor verkar helt obefintligt. Eller letar jag fel?

Jag vill bort från Apple, i övrigt är jag flexibel med tillverkare och OS. Det är rätt storlek och tillräcklig prestanda jag är ute efter. Budgeten är på kanske 10.000 som mest.

Med rätt storlek menar jag runt 8 tum. Och med tillräcklig prestanda menar jag att man kan köra flera appar samtidigt (chrome med många flikar, Netflix, Hbo, SVTPlay m.m). Jag avskyr sega användargränssnitt.

Någon som har några tips?

Om jag tummar lite på storlekskraven så är Samsung Galaxy Tab S3 eventuellt aktuell, med sina 9.7 tum. Det är två tum större än min nuvarande surfplatta, vilket känns som att det kan vara i största laget. Bra pris visserligen, men jag hade hellre lagt dubbla pengen på en mindre och kraftfullare platta.

/Jimi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2009

Denna skulle jag rekommendera, går att hitta billigare i utlandet. Köpte den större versionen med 10.8 tums skärm till min far och den är grym!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Ms surface go är kanske rätt? Lagom liten?

Lite kul att den kör win10. Själv har jag dragit igång steam på min och laddat ner lämpliga spel.
Rekommenderar i så fall +tangentbord, smidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Jan 2009

Ser nu att jag inte fick med någon produktlänk i mitt inlägg ovan. Huawei mediapad M5 8.4 var det jag tänkte på. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4700465