Noctua D15 vs Corsair Hydro H150i Pro: Fördelar/nackdelar?

Permalänk
Medlem

Angående vars man stoppar den så är det rätt enkelt, ifall du har bra luftflöde i lådan så kommer det göra mindre skillnad om den sitter på toppen och suger in varm luft, eller botten/fronten och får kall luft. Om du däremot har klart sämre flöde så kommer grafikkortet/andra komponenter hinna värma upp luften mer så bir det ju större skillnad om den sitter i toppen då.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Bara så att jag inte missförstår, luftriktning på den 140 som du har i toppen? (ut ur lådan antar jag eller flåsar den på din vrm?)

Har trippla 120 in som sitter på radiatorn i fronten och de bägge 140 bak som utblås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Angående vars man stoppar den så är det rätt enkelt, ifall du har bra luftflöde i lådan så kommer det göra mindre skillnad om den sitter på toppen och suger in varm luft, eller botten/fronten och får kall luft. Om du däremot har klart sämre flöde så kommer grafikkortet/andra komponenter hinna värma upp luften mer så bir det ju större skillnad om den sitter i toppen då.

Jag har tänkt lite och jag kommer inte sätta radiatorn i toppen om jag går på aio pga värmen från grafikkortet som avger värme i riktning uppåt rakt mot radiatorn i så fall. Inget problem i vanliga fall men när datorn pushas kan det knappast vara optimalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag har tänkt lite och jag kommer inte sätta radiatorn i toppen om jag går på aio pga värmen från grafikkortet som avger värme i riktning uppåt rakt mot radiatorn i så fall. Inget problem i vanliga fall men när datorn pushas kan det knappast vara optimalt.

Om du orkar med så är det ju bara testa på alla ställen du kan sätta den och se vars tempen blir bäst Tar ju sitt lilla tag men

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Om du orkar med så är det ju bara testa på alla ställen du kan sätta den och se vars tempen blir bäst Tar ju sitt lilla tag men

Ja, det vore nördigt, kul att mäta men rent logiskt och med tanke på luftflöde tycker jag det verkar klart vettigast med radiatorn i fronten (åtminstone i mitt ganska stora case). Sedan om man inte har en 360 radiator eller större kan jag möjligtvis få plats med en 120mm fläkt under eller över radiatorn också, blir lite extra sval luft in i lådan i så fall.

Gillar inte alls idén att varm luft från gpu'n ska stiga rakt upp mot radiatorn när man pushar datorn (tex under spelande) därför tycker jag valet är enkelt, radiator i toppen går bort.

Men visst kan det vara saker man inte tänker på med luftflöde etc, att det inte alls blir som man fått för sig (inbillat sig).

Sedan ska man kanske inte ha övertro på chassits luftflöde heller. Det som verkligen gör skillnad är bra cpu kylning och bra gpu kylning, alla övriga chassifläktar har oftast enbart marginella effekter? (under förutsättning att man ändå får ut luften)

Som jag skrivit i några andra trådar nu, jag kan också tycka det är komiskt att många satsar sååå mycket på cpu kylning när de egentligen är gamers och skulle få betydligt bättre totaleffekt av bättre gpu kylning (dock beroende på var flaskhalsen i systemet sitter)?

Permalänk
Skrivet av makatech:

Hur menar du, du blåser luften ut från lådan genom radiatorn och vidare ut med placering i toppen av lådan?

Ja, eftersom kylningen i lådan är mer än tillräcklig så gör jag så. Bygger min burk på ganska så mycket övertryck för att slippa så mycket damm som möjligt i burken. Visst, damm kommer det in ändå men man vill minimera dammet så pass det går.

Permalänk
Skrivet av makatech:

Jag har tänkt lite och jag kommer inte sätta radiatorn i toppen om jag går på aio pga värmen från grafikkortet som avger värme i riktning uppåt rakt mot radiatorn i så fall. Inget problem i vanliga fall men när datorn pushas kan det knappast vara optimalt.

Om du avväger det där så kommer den mesta värmen sugas ut av utblåsfläkten högst upp och svalare luft kommer sugas in i radiatorn. Men det där har ju en hel del med vilken låda man har så klart. Fläkten som jag placerat inuti lådan, som kyler minnen och VRM tar en del luft från 5.25" gallren (syns på det damm som finns) samt på temperaturerna på mina två 850 Pro (backup) som är monterat på DVD-enheten.

Permalänk
Medlem

Lutar åt att jag kör med Corsair Hydro H115i RGB Platinum... vettigt eller inte, jag är helt enkelt nyfiken.

Med denna setup bör jag få ett fint flöde i lådan:
Front: H115i platinum med en 140mm fläkt under (inflöde av luft i lådan)
Botten: en 140 som blåser luft rakt uppåt mot grafikkort
Topp: en 140mm som blåser ut
Bak: en 140mm som blåser ut

Sedan har jag ett par 120mm över om det skulle behövas vilket jag starkt tvivlar på. Får jag inte plats med 140mm under radiatorn blir det en 120mm men det bör gå bra.

Permalänk
Medlem

@makatech: Ska bli spännande att se hur det blir, du får skriva tillbaka och rapportera om/när det blir klart

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

@makatech: Ska bli spännande att se hur det blir, du får skriva tillbaka och rapportera om/när det blir klart

Håller bara tummen för att slangen/tuben från radiatorn är tillräckligt lång och inte begränsar mig för mycket hur jag tvingas placera den (mitt case är ganska stort), i så fall faller min fina plan lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Håller bara tummen för att slangen/tuben från radiatorn är tillräckligt lång och inte begränsar mig för mycket hur jag tvingas placera den (mitt case är ganska stort), i så fall faller min fina plan lite.

Jag tog en bild av min build igår, som visar ungefär hur lång slangen är.
Kör på samma kylare!

https://imgur.com/a/ESDhpqT

Har min radiator monterad fronten i ett fractal R6

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Jag tog en bild av min build igår, som visar ungefär hur lång slangen är.
Kör på samma kylare!

https://imgur.com/a/ESDhpqT

Har min radiator monterad fronten i ett fractal R6

Tackar

Det bör fungera tycker jag... mitt be quiet silent base 801 case är dock en stor rackare med relativt långt avstånd mellan cpu och front. Eventuellt kan det bli problem om jag vill montera radiatorn så högt upp det går i fronten för att kunna få plats med en 140 (eller 120) fläkt under, vi får se. Nödlösningen blir helt enkelt att montera den i toppen som många andra gör även om jag inte riktigt gillar den placeringen ur ett luftflödes perspektiv.

Denna video är relativt intressant angående placering av radiator:
https://www.youtube.com/watch?v=xNAMxZgvves

Jag kommer dock försöka undvika högre temp på gpu genom en 140 mm fläkt under radiatorn i fronten samt även en i botten som blåser uppåt, rent logiskt tycker jag det bör fungera.

Så dramatiska tempskillnader bör det dock inte vara men det är kul att nörda lite, försöka optimera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Inga planer på att byta ut fläktarna, då blir aio omotiverat dyrt, i så fall först om jag blir fast i träsket.

Ja, jag har ett större case nu (be quiet silent base 801) och det är lättare att hålla svalt samt tyst, dock är det ett be quiet case, de är ganska slutna så ibland kan man behöva haka av frontpanelen för att få bättre luftflöde (tar ca 1 sek), åtminstone under riktigt hård belastning.

For what it's worth, jag moddade fronten på mitt chassi (phanteks Evolv ITX tempered glass) så att luftflödet blev bättre, och fick ner temps med typ 15 grader så det är ungefär som det var när jag hade miditower, så det jag sa om att grafikkortet värmer upp när det är nära en D15 kan ha varit lite överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

For what it's worth, jag moddade fronten på mitt chassi (phanteks Evolv ITX tempered glass) så att luftflödet blev bättre, och fick ner temps med typ 15 grader så det är ungefär som det var när jag hade miditower, så det jag sa om att grafikkortet värmer upp när det är nära en D15 kan ha varit lite överdrivet.

För att få riktigt bra flöde i fronten på mitt be quiet silent base 801 så lyfter jag helt enkelt av fronten (extremt enkel/snabb operation, behöver inte ens resa mig från stolen) och caset ser helt ok ut ändå, ljudnivån går inte upp dramatiskt heller, men under vardagsanvändande av datorn behövs det inte, exceptionellt skönt med en tyst dator för vardagsbruk.

Vore så klart coolare att modda fronten som du gjort men jag behöver tänka till lite först i så fall innan jag förstör det.

Problematiken med be quiet silent base 801 belyses i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=VhZzMqx052c

Tycker dock han överdriver något eftersom det är enbart ett litet problem när man pushar datorn riktigt hårt (tex spelande) och då löjligt snabbt åtgärdat, fördelen är att man har en ganska tyst dator i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

För att få riktigt bra flöde i fronten på mitt be quiet silent base 801 så lyfter jag helt enkelt av fronten (extremt enkel/snabb operation, behöver inte ens resa mig från stolen) och caset ser helt ok ut ändå, ljudnivån går inte upp dramatiskt heller, men under vardagsanvändande av datorn behövs det inte, exceptionellt skönt med en tyst dator för vardagsbruk.

Vore så klart coolare att modda fronten som du gjort men jag behöver tänka till lite först i så fall innan jag förstör det.

Problematiken med be quiet silent base 801 belyses i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=VhZzMqx052c

Tycker dock han överdriver något eftersom det är enbart ett litet problem när man pushar datorn riktigt hårt (tex spelande) och då löjligt snabbt åtgärdat, fördelen är att man har en ganska tyst dator i övrigt.

Det såg väldigt bra ut att man kan få ner temps såpass mycket genom att bara lyfta av fronten!
Tyckte chassit blev nästan snyggare när fronten var av också hehe.

Kommer nog fungera kanon!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Det såg väldigt bra ut att man kan få ner temps såpass mycket genom att bara lyfta av fronten!
Tyckte chassit blev nästan snyggare när fronten var av också hehe.

Kommer nog fungera kanon!

Ja, det blir en ganska stor skillnad på luftflöde, mitt är dock helsvart och utan fönster, inget "bling bling" här inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

För att få riktigt bra flöde i fronten på mitt be quiet silent base 801 så lyfter jag helt enkelt av fronten (extremt enkel/snabb operation, behöver inte ens resa mig från stolen) och caset ser helt ok ut ändå, ljudnivån går inte upp dramatiskt heller, men under vardagsanvändande av datorn behövs det inte, exceptionellt skönt med en tyst dator för vardagsbruk.

Vore så klart coolare att modda fronten som du gjort men jag behöver tänka till lite först i så fall innan jag förstör det.

Problematiken med be quiet silent base 801 belyses i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=VhZzMqx052c

Tycker dock han överdriver något eftersom det är enbart ett litet problem när man pushar datorn riktigt hårt (tex spelande) och då löjligt snabbt åtgärdat, fördelen är att man har en ganska tyst dator i övrigt.

haha, ja, jag HÖLL PÅ att förstöra det, men nödlösningen fick bli ett stort hål bara, så ska jag sätta någon typ av galler i nåt mönster i det bara, men måsta lacka om då den blev lite repig. min lösning:

Planen var att göra runda hål i ett mönster, men plasten under smälte, så hela skiten bara sjönk in, så därför blev det ett stort hål istället... från 89 grader till 64, jag vet inte riktigt hur dom tänkte med den fronten.

har du lyckats bestämma dig än om det blir D15 eller h115i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

haha, ja, jag HÖLL PÅ att förstöra det, men nödlösningen fick bli ett stort hål bara, så ska jag sätta någon typ av galler i nåt mönster i det bara, men måsta lacka om då den blev lite repig.

Dammfilter skulle väl vara bra där antar jag.

Riktigt schysst att du fick ner tempsen såpass mycket!
Jag undrar om min Fractal R6 stryper luften på min AIO som sitter i fronten? Jag har hela fronten på med luckan stängd så det är nog inte jättebra flöde där.

Ljuddämpningen är riktigt bra dock.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

haha, ja, jag HÖLL PÅ att förstöra det, men nödlösningen fick bli ett stort hål bara, så ska jag sätta någon typ av galler i nåt mönster i det bara, men måsta lacka om då den blev lite repig. min lösning:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/46511270_599685653821046_4119279030237134848_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=1d0b05527b572725bd9c99114c8565bd&oe=5C9D6F35

Planen var att göra runda hål i ett mönster, men plasten under smälte, så hela skiten bara sjönk in, så därför blev det ett stort hål istället... från 89 grader till 64, jag vet inte riktigt hur dom tänkte med den fronten.

har du lyckats bestämma dig än om det blir D15 eller h115i?

Du kan ju köpa myggnät och klippa till så det blir snyggt och sen limma fast. Sprej svart så blir det än snyggare. Billigt och bra dammfilter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Dammfilter skulle väl vara bra där antar jag.

Riktigt schysst att du fick ner tempsen såpass mycket!
Jag undrar om min Fractal R6 stryper luften på min AIO som sitter i fronten? Jag har hela fronten på med luckan stängd så det är nog inte jättebra flöde där.

Ljuddämpningen är riktigt bra dock.

De svarta fyrkanterna du ser har nät mellan sig, syns ej på bilden bara, så dammfilter finns redan, därför jag tänkte att man kan göra något roligare.

Skrivet av JonkenPonken:

Du kan ju köpa myggnät och klippa till så det blir snyggt och sen limma fast. Sprej svart så blir det än snyggare. Billigt och bra dammfilter.

fudnerat på det, känns som en så tråkig lösning bara när man kan göra något mönster av nåt o smälla in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

har du lyckats bestämma dig än om det blir D15 eller h115i?

Ja, det blev h115i platinum och jag får återkomma med resultat.

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

De svarta fyrkanterna du ser har nät mellan sig, syns ej på bilden bara, så dammfilter finns redan, därför jag tänkte att man kan göra något roligare.

fudnerat på det, känns som en så tråkig lösning bara när man kan göra något mönster av nåt o smälla in.

Du får väl dekorera myggnätet med lite fina oljefärger

Permalänk

Nu har jag själv inte prövat med AIO men med min 8700k klockad till 4,8Ghz så har jag inte sett den gå över 65c i full load med min D15, nästintill helt knäpptyst också, mina chassifläktar låter bra mycket högre på ca 1000rpm jämfört med Noctua fläktarna på 1500 rpm.
Som alla andra skrivit tidigare är den ju inte så fager men gör ett förbaskat bra jobb i alla fall!

Permalänk
Medlem

Chromax/Noctua har ju visat upp ett 15 och 12 block i svart. Känns som att den borde komma ut på marknaden när som.

Permalänk
Medlem

Nu har jag kopplat in h115i platinum men inte gjort så mycket mer än att kolla att systemet lirar, dottern använder datorn och den går fint och tyst på default profil (silent performance om jag fattar det rätt). Blev lite stressigt eftersom jag självklart fick för mig att göra det här en dryg timme innan jag visste att hon behövde datorn för skolarbete. Möjligtvis kommer jag göra om pumpinstallationen i lugn och ro, ta bort den kylpasta som följde med och applicera helt ny. Får mäta lite temps för att avgöra om allt blev ok eller inte. AM4 fästet är väl så där, bli lätt lite fumligt när man ska fixera huvudet.

Den här setupen som jag planerade innan fungerar fint:
Front: H115i platinum med en 140mm fläkt under (inflöde av luft i lådan)
Botten: en 140 som blåser luft rakt uppåt mot grafikkort
Topp: en 140mm som blåser ut
Bak: en 140mm som blåser ut

Ska bara byta de 120mm fläktar som nu sitter i topp och botten mot de 140mm frontfläktar som frigjordes nu när jag installerade aio systemet.

Vet inte riktigt jag ska göra med icue etc ännu. Det borde väl gå att få uefi att styra rubbet, dvs man måste egentligen inte använda Corsair ICUE programvaran förutom vid firmware uppdateringar etc? Föredrar att ha ett helautomatiskt system jämfört med att ha olika profiler för olika syften. Tror inte heller det går att få icue programvaran att växla seamless mellan olika performance profiler, väljer man en profil så stannar den där oavsett hur hårt man belastar cpu'n?

Nu har datorn ett lite lagom "bling bling" läge med fronten borttagen, dottern gillade det varje fall lagom till jul och allt.

Jag får läsa på om det här med icue vs uefi och hur man smartast gör, helst vill jag ha en vettig setup utan att vara beroende av programvara.

Senare i veckan får jag göra lite lasttester etc och ta en bild. Systemet är varje fall enkelt att installera och det underlättar så klart när man har ett stort modernt case.

Permalänk
Medlem

@makatech:

Roligt att det gick bra. Bra med ny kylpasta. Rekommenderar starkt att ta bort den medföljande kylpastan och köra med egen om man har för att få ner graderna lite till.

Ang fläktarna, det beror på vilka fläktar du har. Är 140mm av likartad kvalité som 120mm så skulle jag ta 140.

Icue är ett av de bättre programmen för att styra RGB och fläktar, speciellt om man har en Commander Pro. Jag kör på balanced mode nästan övertid med bra temps och ljudnivå.

Väntar på bilderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Vet inte riktigt jag ska göra med icue etc ännu. Det borde väl gå att få uefi att styra rubbet, dvs man måste egentligen inte använda Corsair ICUE programvaran förutom vid firmware uppdateringar etc? Föredrar att ha ett helautomatiskt system jämfört med att ha olika profiler för olika syften. Tror inte heller det går att få icue programvaran att växla seamless mellan olika performance profiler, väljer man en profil så stannar den där oavsett hur hårt man belastar cpu'n?

Kul att du fick den installerad nu!

Jag tycker själv iCUE funkar utmärkt! Den justerar sig själv till vilken temp man har också, min brukar oftast köras på "quiet" läget då temps håller sig låga.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebathon:

Kul att du fick den installerad nu!

Jag tycker själv iCUE funkar utmärkt! Den justerar sig själv till vilken temp man har också, min brukar oftast köras på "quiet" läget då temps håller sig låga.

Verkar finnas en del smarta funktioner i iCUE och faktiskt finns funktionen som jag efterlyst. Att man kan göra en "Notification" så att datorn gör en automatisk shutdown mot ett "When temp value is:" värde man sätter själv. Vore bättre om bios/uefi hade en flexibel motsvarande inställning men bra att det finns i iCUE varje fall, kan möjligtvis rädda cpu om pumpen bryter ihop.

Angående prestanda gjorde jag en stress fpu körning i Aida och tror max temp under stress fpu körning grovt räknat gått ner ca 10-15 grader men det var med quiet profilen för H115i Platinum. Verkade stabilisera sig ungefär på 64-66 grader. Kör en mycket lätt 3,85Hz oc på min Ryzen 5 1600X och skulle fått lite lägre temp om jag kört stock. Får väl också roa mig med tuffa prime vilket jag tror maxar tempen på cpu'n något lite värre än stress fpu i Aida.

Åsikterna går något när ostabilitet börjar inträffa på Ryzen 1000 serien men den vanligaste teorin är väl att risken för ostabilitet ökar kraftigt efter 75-78 grader ungefär (grundat på vad jag läst samt folks erfarenheter). Vill man kräma ur lite mer ur sitt system är det självklart värdefullt med dessa ca 10-15 grader lägre maxtemps men man får ha koll på andra temp sensorer också, vrm etc.

Jag ska ge iCUE programvaran en chans även om jag är lite skeptisk till att min kylning delvis styrs av programvara i Windows. Jag kommer göra en profil som går mot "balanced performance" som många andra Corsair H115 & H150 ägare verkar köra med, självklart kommer jag lägga till funktionen att systemet stängs ner vid för hög temp. Quiet performance verkar dock fungera fint med nuvarande clock och då har jag en tyst fin dator förutom under spel då gpu'n går lös.

Jaja, mina första intryck.

Permalänk
Medlem

Update: En sak som förvillade mig ett tag är att pumpen (från Coolit?) enbart har 2 hastigheter, quiet (ca 2400rpm) eller extreme (ca 3000rpm), jag hade förväntat mig tre hastigheter, jaja.

I testsyfte ställde jag aio systemet i extremläge för pump och fläktar och då maxar cpu'n ca 59 grader i Aidas stress fpu test men ljudnivån är då lite hög enligt min smak.

Nu är det en fullständig fläktorgie i min låda, lite kul eftersom jag kommenterat i någon tråd här att man inte alls behöver så många chassifläktar. Orsaken till att jag lastar på är att jag är lite nojig över den varmare inluften från radiatorn i fronten, använde alla fläktar jag hade hemma.

Nuvarande setup
Front: H115i platinum (2 st 140mm) med en 140mm fläkt direkt under radiatorn (inflöde av luft i lådan)
Botten: två 140 som blåser luft rakt uppåt i lådan
Topp: två 120mm som blåser ut
Bak: en 140mm som blåser ut

Fläktarna går enbart på runt 500rpm vid "vardagligt användande" så ljudnivån är ändå bra, alla sex chassifläktar går genom chassits fläktkontroll/hub, en blandning mellan Noctua (NF-F12) och be quiet pure wings 2, fläktarna som följde med radiatorn är Corsair ML pro rgb.

Permalänk
Medlem

@makatech:

Har du någon bild på din setup?

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum