Hur har den senaste prisförändringen påverkat er grävning?

Permalänk
Medlem

Hur har den senaste prisförändringen påverkat er grävning?

Den senaste tiden så har värdet på krypto minskat en del. Hur har det påverkat er krypto-grävning? Har ni skärt ner på grävningen eller har ni en mer långsiktig förhållning till marknadspriset och forsätter gräva?

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Avstängd

Om folk drar ner på att gräva för de går med förlust kommer svårighetsgraden att gå ner.

Vill du ha bitcoin så är det så klart bättre att du köper dem för 3500$ än att du gräver dem till ett pris av 6000$+ idag.

Sedan kan jag tänka mig att stora företag med tusentals miners gärna gräver med förlust för att slå ut konkurrenter.

Permalänk
Medlem

Jag har kört på men visst svider det atm. Men som sagt det är tufft just nu.

Permalänk
Inaktiv

Gräver enbart lite när det är kallt i huset och jag sitter och fryser. Gratis värme.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gabriel15:

Om folk drar ner på att gräva för de går med förlust kommer svårighetsgraden att gå ner.

Vill du ha bitcoin så är det så klart bättre att du köper dem för 3500$ än att du gräver dem till ett pris av 6000$+ idag.

Sedan kan jag tänka mig att stora företag med tusentals miners gärna gräver med förlust för att slå ut konkurrenter.

Svårighetsgraden störtdyker, så visst är det folk som slutar gräva.
https://etherscan.io/chart/difficulty

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon78208:

Svårighetsgraden störtdyker, så visst är det folk som slutar gräva.
https://etherscan.io/chart/difficulty

Etherium gick från 210$ den 10november till 97$ idag och svårighetsgraden från 3000 till 2400.
Ser ut som priset störtdyker och svårighetsgraden sakta men säkert går ner.

Det är så klart meningen att det ska balansera ut sig men jag gissar på att stora företag och folk med gratis el kör på som vanligt även om de går med förlust, vad skulle de annars göra ?

EDIT: Jag HODLAde aldrig och gjorde ingen större vinst men hade jag haft kvar i mina etherium hade jag gjort en stor förlust.

Permalänk
Avstängd

Det är tuffa tider för miners. I Sverige blev det extra tufft när el-priset rusade samtidigt som bitcoin-priset rasade. Det är i stort sett bara S9or och de nya S15 (samt T15 och S11) som är lönsamma idag. Jag har fått stänga ner merparten av alla enheter på grund av den dåliga lönsamheten.

Permalänk
Medlem

Något offtopic men,

Hej, har en dumfråga. Har en känsla av att jag startat bitcoin när det beg av sig typ 2008 men vet inte hur jag ska leta upp detta bland alla mina gamla hdiskar, ligger dom i någon speciellt filformat ? eller kan man söka på något annat sätt ?? Har ett helt gäng hdiskar ! Och troligen inte några bitcoins men man vill ju gärna utesluta åtminstånde

/ Mvh Andreas