Silverstone lanserar krympta SFX-nätaggregatet SX700-G

Permalänk
Melding Plague

Silverstone lanserar krympta SFX-nätaggregatet SX700-G

Silverstone satsar vidare på nätta nätaggregat i formfaktorn SFX, men i fallet med 700-wattaren SX700-G görs inga avkall på varken effektklass eller verkningsgrad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men varför skippar de semi-passiv drift och ändå lägger sig på samma pris (eller dyrare) som corsairs SF-600 V2 platinum...?
Väljer ju corsair alla dagar i veckan före den här.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nyfiken på denna. Främst pga om sladdarna är korta att man slipper köpa nya.
Sen som Nina säger känns Corsairs som en större favorit, vilket förhoppningsvis drar ner priset på denna.för eller senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Nyfiken på denna. Främst pga om sladdarna är korta att man slipper köpa nya.
Sen som Nina säger känns Corsairs som en större favorit, vilket förhoppningsvis drar ner priset på denna.för eller senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev lite fel i mitt namn där

Ja men korta sladdar är defintivt en fördel när man bygger i små chassin som dessa nätagg ändå är till för. Vet att silverstone hade något kabelpaket man kan köpa med m-itx sladdar som verkar väldigt uppskatta bland användare som rapporterat om de.
Men som jag förstår det har corsairs nya sf v2 väldigt korta sladdar från start.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag tror det är bättre att vänta på SF750 istället.
https://www.techpowerup.com/249104/corsairs-upcoming-sf750-ps...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Men varför skippar de semi-passiv drift och ändå lägger sig på samma pris (eller dyrare) som corsairs SF-600 V2 platinum...?
Väljer ju corsair alla dagar i veckan före den här.

Är inte fäst vid en viss tillverkare på det sättet, men i detta fall håller jag helt med dig. Jag fick efter en enorm försening tillslut mitt SF600 V2 som är fantastiskt, högre verkningsgrad och halvpassiv drift. Om det är det sista 100 watten man vill åt så känns det som om man gör lite fel i sitt SFX-bygge. Känns inte rimligt men en dator som drar så mycket ström i ett litet format, men jag kanske missar något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Är inte fäst vid en viss tillverkare på det sättet, men i detta fall håller jag helt med dig. Jag fick efter en enorm försening tillslut mitt SF600 V2 som är fantastiskt, högre verkningsgrad och halvpassiv drift. Om det är det sista 100 watten man vill åt så känns det som om man gör lite fel i sitt SFX-bygge. Känns inte rimligt men en dator som drar så mycket ström i ett litet format, men jag kanske missar något?

Nej jag håller med dig. Är absolut inte fäst vid något märke så heller. Silverstone, seasonic, corsair osv.. Alla gör de riktigt bra nätagg oavsett.
Varför man ens skulle behöva mer än 600w när nätagget har så hög verkningsgrad dessutom som platinum, det förstår jag inte heller. 600w är förmodligen i överkant för de allra flesta med. Vi pratar trots allt Small form nätagg här, inte ofta man kör crossfire/sli i ett sådant.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser hellre att de släpper det passiva sfx-l agget i Sverige först.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Delar helt uppfattning med @Nima2001 och @lhugo. Slog själv till på ett SF600 Platinum till Ghost-bygget och det har inte rört sig sedan jag monterade det. Jag trodde vid ett tillfälle att det var fläkten jag hörde, men det visade sig vara en havstrut som spatserade runt på grannens nock

Gillar annars Silverstone, men den här produkten förstår jag inte riktigt syftet med. Med en lägre prislapp hade det kanske funnits en marknad, men nu är det ju dyrare(!) än vad jag köpte SF600 Platinum för. Skillnaden sitter inte i 100W. Det är ju inte ett fulltower med 20 mekaniska diskar och AMD-kort i brygga som man använder SFX till...

Permalänk
Medlem

Ställer mig i skaran så inte fullt ser poängen med detta nätaggregat. Håller man på med SFF så är det ju storleken man är ute efter och då har man ju inte behov att driva dubbla grafikkort och en massa diskar vilket detta är ju gjort för.
Satsa hellre på mer effektiva nätdelar runt 500W som gärna är mer passiva än idag.

Permalänk
Medlem

Behöver inte denna effekten själv (klarar mig fint på 400-450W), men riktigt kul att det kommer fler alternativ på SFX-marknaden, och bra för de som behöver det! 🙂👌

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

De jag kan se som kanske skulle behöva mer är väl de som överklockar sina system rätt rejält och har satt in custom water i burken.
Skaran kanske inte är så stor men det finns en marknad för det mesta.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra ett överklockat Vega 56 i min Ghost S1, vilket drar runt 300W+ vid full load. Koppla det med en 9900K (kommer dock ej jag köra med) som kan dra upp till strax över 200W innan överklockning så kan man nog se ett behov ändå.

Jag ser på ett itx system som att man inte ska behöva tumma på annat än multi GPU stödet jämfört med ATX. Allt annat ska som gott som gå att integrera i ett itx system.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

För saftig prisplapp som är så vanligt. Sänk priset med en 500:- så att folk kan börja kolla på formfaktorn utan att skippa sin pizza på söndagarna.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

Men varför skippar de semi-passiv drift och ändå lägger sig på samma pris (eller dyrare) som corsairs SF-600 V2 platinum...?
Väljer ju corsair alla dagar i veckan före den här.

Har SX-650G själv, den är klockren.
Corsair känns lite billigare dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

De jag kan se som kanske skulle behöva mer är väl de som överklockar sina system rätt rejält och har satt in custom water i burken.
Skaran kanske inte är så stor men det finns en marknad för det mesta.

/Lifooz

Skrivet av Gambit_2K:

Jag kommer köra ett överklockat Vega 56 i min Ghost S1, vilket drar runt 300W+ vid full load. Koppla det med en 9900K (kommer dock ej jag köra med) som kan dra upp till strax över 200W innan överklockning så kan man nog se ett behov ändå.

Jag ser på ett itx system som att man inte ska behöva tumma på annat än multi GPU stödet jämfört med ATX. Allt annat ska som gott som gå att integrera i ett itx system.

Jo, det är kanon att det kommer högeffektsalternativ nu även på SFX. Även om inte jag personligen behöver det så är det ju bara kanon och positivt att det finns för er och andra som vill bygga verkligen högpresterande och kompakt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/