ASUS Z370-P II + I59600K, ingen bild :S

Permalänk
Medlem

ASUS Z370-P II + I59600K, ingen bild :S

Hej alla glada.

Har precis monterat ihop de komponenter jag köpt från inet till en dator, men tyvärr får jag ingen bild ö.h.t. och jag undrar om någon av er har något tips?

-Datorn startar, allting lyser, inget pip från speaker eller annat avvikande.
-Slutna vattenkylningslösningen till CPU verkar starta då jag kan höra vatten forsa omkring innuti.
-Testar att köra via den integrerade grafikkretsen (DVI) och samtidigt till en annan monitor via grafikkortets HDMI utan framgång.
-Har provat ta ut, byta plats på, köra med den ena och den andra ram-stickan utan förbättring.
-Testat att ta isär och montera ihop igen utan förbättring.

Det jag funderar över är, moderkortet Z370-P stödjer bara CoffeLake Refreshed om bios är uppdaterat, kan detta vara problemet och orsaken till att det inte blir någon bild, enligt inet skulle moderkortet vara uppdaterat, men jag kan ju ha haft otur och fått ett gammalt kort som legat på hyllan?

Har byggt ett antal datorer tidigare utan problem, dock aldrig en dator med en M.2 disk om det är något specifik man behöver göra med denna?

Permalänk
Medlem

@Blixtah:

Du har valt rätt source på skärmen?

Off-topic men varför valde du inte ett moderkort med z390-chipset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@Blixtah:

Du har valt rätt source på skärmen?

Off-topic men varför valde du inte ett moderkort med z390-chipset?

Inet hade bra pris på moderkortet under Black Friday, så why not, erbjuder Z390 någonting viktigt som Z370 inte gör?

Dock har jag hittat felet, moderkortet som beställts är ett Z370-P II, men inet har levererat ett Z370-P som inte har stöd för cpun..

Blir nog första och sista gången jag beställer någonting från Inet.

-1 dagars leverans blev 3 resp 4 dagar.
-Chassit kom separat dagen efter trots att det skickats samma dag enligt inet.
-Idioten som packat skiten hade lagt ner alla kartoner löst i en stor typ flyttkartong, rasslade duktigt när jag tog emot paketet, uppenbarligen har inet inte lärt sig vad emballage är för någonting..

Årets webbshop, I think not.

Permalänk
Medlem

@Blixtah:

Trist..

Förseningen beror ju dock på just Black Friday vilket även står på Inets hemsida: "Just nu risk för 1-2 dagars längre leveranstid än normalt på grund av Black Friday. Ber om ursäkt och hoppas på förståelse, vi jobbar stenhårt för att komma ikapp.