Windows fryser sig efter 2-5 minuter efter omstart.

Permalänk
Medlem

Windows fryser sig efter 2-5 minuter efter omstart.

Jag gjorde ett inlägg här för ett halvår sedan om ett problem jag hade. Läs här: https://m.sweclockers.com/forum/trad/1519607-datorn-fryser-si...

Då löste jag problemet genom att installera ett helt nytt Windows och så fungerade allt igen. Nu såhär 4 månader senare har samma problem kommit igen. Windows fryser sig efter 2-5 min efter omstart och det enda sättet jag kommer ur de är via power-knappen... Jag förstår verkligen inte vad felet kan vara. Jag köpte alltså en helt ny dator för ett år sedan, det enda som inte är nytt i den är hårddisk och SSD.

Behöver hjälp! Vill inte tvingas att köpa ett nytt Windows igen för att sedan få samma problem igen om ett halvår

Permalänk
Medlem

Det låter som värmerelaterade problem. Sitter cpu- och gpu-kylare som de ska? Snurrar alla fläktar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Köpte en ny SSD idag och installera ett nytt Windows på den, nu fungerar allt igen men frågan är ju om problem kommer igen om nån månad :/

Skickades från m.sweclockers.com