Liten surfplatta med penna?

Permalänk
Medlem

Liten surfplatta med penna?

Är på jakt efter en ersättare till en Galaxy Note 8.0 som tyvärr gått och dött, men hittar ingenting jättebra. Finns det verkligen inga 8-tums plattor med penna nuförtiden?

Om man istället går upp till 10 tum, vad har man för alternativ då runt 3 000 kr?
Samsung Galaxy Tab A med S-pen hade varit ganska perfekt, om den sålts här... Huawei M5 Lite verkar ganska ok och har ett lagom pris, är den något att ha? Finns M3 eller M3 Lite med penna? Kan inte hitta något om det men det var ju en hel djungel med modeller det här med plattor och pennor.

Permalänk
Medlem

Jag letade efter detsamma för några veckor sedan och insåg först att jag var tvungen och gå upp i storlek, och till sist så höjde jag budget och valde mellan ipad 9,7 2018 eller Microsoft Surface Go och valet föll på iPad. Den är riktigt trevlig att jobba med. Stödet för pennan fungerar perfekt i de appar jag använt den i. Din budget spricker så klart men jag tror det är en produkt som håller mycket längre i användbarhet än t ex M5 Lite.

Allt beror väl iofs på vad du ska använda den till!?

Tror Samsung har kvar sin Galaxy Tab Active som är 8" med penna men vet inte hur kraftfull den är och om det finns någon uppdaterad variant.