Vill köpa nytt chassi, kom med förslag

Permalänk
Medlem

Vill köpa nytt chassi, kom med förslag

Hejsan.

Jag har haft mitt Fractal Design R4 i snart 4 år och är sugen på att skaffa ett nytt

Men är lite osäker på hur man kollar om moderkort får plats osv, hjälp en okunnig datornörd hahah.

Eftersom jag nyligen har köpt ny CPU och moderkort samt RAM-minnen så får det inte vara allt för dyrt. Max 2000 kr!

Tack på förhand! Mitt moderkort ser ni under min signatur.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Moderkort kommer i olika format som i ditt fall är ATX så titta på chassin som stödjer ATX.
Vad du menar med osv är ju svårare att svara på dock.

Men jag gissar på hur långa grafikkort som får plats och/eller hur höga cpu kylare och/eller nätagg och/eller vatten kylares storlek/antal som får plats och var.
Då får man helt enkelt gå till tillverkarens sidor och titta ibland finns allt ibland inget ibland en eller två av den infon.
Sen kan det tex finnas info om längd på gpu tex 400mm men det kan i vissa fall gälla med en hdbur borttagen och hur långt gpu som får plats med den buren kvar saknas.
Då är det leta runt/fråga på forum/etc som gäller alternativt titta på reviews/tester av chassit och titta på bilder och sen kolla vad dom hade för grafikkort och hur långt det är o sen gissa sig fram till hur mycket större som går in.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@Vonbulbo: Jag använder fractel design meshify c. Det är ett litet kompakt chassi med riktigt bra luftflöde. rekommenderar starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Moderkort kommer i olika format som i ditt fall är ATX så titta på chassin som stödjer ATX.
Vad du menar med osv är ju svårare att svara på dock.

Men jag gissar på hur långa grafikkort som får plats och/eller hur höga cpu kylare och/eller nätagg och/eller vatten kylares storlek/antal som får plats och var.
Då får man helt enkelt gå till tillverkarens sidor och titta ibland finns allt ibland inget ibland en eller två av den infon.
Sen kan det tex finnas info om längd på gpu tex 400mm men det kan i vissa fall gälla med en hdbur borttagen och hur långt gpu som får plats med den buren kvar saknas.
Då är det leta runt/fråga på forum/etc som gäller alternativt titta på reviews/tester av chassit och titta på bilder och sen kolla vad dom hade för grafikkort och hur långt det är o sen gissa sig fram till hur mycket större som går in.

Jo det var det jag menade med "osv" sorry att jag inte skrev mer xD

Jo jag får helt enkelt kolla upp sådant.

Men jag funderade på att köpa denna: https://www.komplett.se/product/808807/datorutrustning/datorkomponenter/chassibarebone/midi-tower/corsair-carbide-spec-02-midi-tower-svart#

Är det ett bra Chassi för mina specs?

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH