SweClockers alternativa julkalender 2018

Permalänk
Melding Plague

SweClockers alternativa julkalender 2018

Det lackar mot jul, vilket innebär kalendrar till både höger och vänster. Hos SweClockers väntar dock i känd stil en alldeles speciell variant.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, måste ha missat att ni uppmanat till bidrag till den alternativa julkalendern...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag har också missat att ni uppmanat till bidrag till den alternativa julkalendern.. När gjordes det?
Men men, Jag är inte missnöjd med detta, en av de få julkalendrar värda att följa! 😎

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av +_+:

Jag har också missat att ni uppmanat till bidrag till den alternativa julkalendern.. När gjordes det?
Men men, Jag är inte missnöjd med detta, en av de få julkalendrar värda att följa! 😎

Verkar vara fler än du som missat. Tråden skapades för 2 veckor sedan, och den låg även uppe på framsidan i alla fall två gånger. Men men, jag klagar inte. Tycker det är roligt att se dem plågas när de måste dricka äckliga drycker.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Thomaseron:

Hmm, måste ha missat att ni uppmanat till bidrag till den alternativa julkalendern...

Skrivet av +_+:

Jag har också missat att ni uppmanat till bidrag till den alternativa julkalendern.. När gjordes det?
Men men, Jag är inte missnöjd med detta, en av de få julkalendrar värda att följa! 😎

Vi bumpade den ändå på framsidan säkert 3-4 gånger! Även Facebook, Twitter, tjatade i andra klipp..

I alla fall, här är dagens! Även med i själva artikeln såklart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Äntligen är favoriten Jacob med på video igen.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Skulle jag få gissa så höll sig folk aktivt ifrån att skicka in egna bidrag bara för att få mer läskeblask provande, det är ju suveränt, speciellt när det kommer någon riktigt dålig dryck

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mitron:

Skulle jag få gissa så höll sig folk aktivt ifrån att skicka in egna bidrag bara för att få mer läskeblask provande, det är ju suveränt, speciellt när det kommer någon riktigt dålig dryck

Vi har ett tiotal på lager redan efter shopping av @loevet och @Jacob.. 🤢

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Lycka till med drickandet/testandet och se till att ni överlever hela kalendern ut.
(Helst även efter också. Tack!)
Men ska bli intressant och se vad ni har liggandes i lager^^.

Tackar resten att jag inte var helt själv med att missat skicka in egen video tråden, även när den ska ha legat på framsidan…
Vi ni försöka igen nästa år, så klistra tråden på framsidan i typ 2 veckor innan december.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Av slagen skum tomte...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Vill nog minnas att jag såg nyheten uppe om att ni uppmanade oss, men hade helt glömt den..
Hur som detta är fett nice. jag kommer följa!

Permalänk
Medlem

Är det MustDrickers?

ClockMusters?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Jag vill ju veta hur den här skumtomteläsken står sig mot Noccos "Skum Tomte"-dricka!

Permalänk

Klart allt blir bättra med sprit i!

jag hade dragit fram vodka flaskan.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Nu finns ett nytt avsnitt i den alternativa julkalendern uppe, ett avsnitt som jag inofficiellt kallar FörrådClockers! Eller LäskFörråders, lite oklart det där.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Praktikant ✨

Idag fick @Gurt äran att knäcka den italienska fincolan som stod i kylen.

Hur smakade den?

Det får ni se i dagens avsnitt av SweClockers alternativa julkalender!

Permalänk
Praktikant ✨

Dagens avsnitt presenteras i samarbete med @TheMadPanda som donerade en tvättäkta Diet Coke Exotic Mango till oss!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av yrfhar:

Äntligen är favoriten Jacob med på video igen.

Vad roligt att du tycker så! Har haft en hel del frånvaro under året, men nu är jag tillbaka med full kraft på nytt. Förhoppningsvis blir det mer av mig i video och Fredagspanelen, till Emil- & Jonas-fantasternas förtret.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Praktikant ✨

Återigen är det @TheMadPanda som står för bidraget till dagens ”lucka”! Cola från Karibien står på menyn och smaken...ja, ni kan ju gissa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad roligt att du tycker så! Har haft en hel del frånvaro under året, men nu är jag tillbaka med full kraft på nytt. Förhoppningsvis blir det mer av mig i video och Fredagspanelen, till Emil- & Jonas-fantasternas förtret.

Just den ironin jag saknat.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Relik 📜

Nu är gårdagens avsnitt i kalendern också! @Kenneth var dåli och glömde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu är gårdagens avsnitt i kalendern också! @Kenneth var dåli och glömde.
https://www.youtube.com/watch?v=AOan9ddXPgI

Besviken... Trodde det var barr-lemonad, dvs. Smak av granbarr när jag läste rubriken på youtubevideon ^^

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nytt avsnitt ute! "Synd" att jag missade den drycken. Verkar ju...ehm....god?

Permalänk
Medlem

Njje var är vad namnet säger...njeeeee. De delade ut dem på högskolan och nice tänkte jag. Satte mig och drack och...njeeee. Man kan ju tycka att det är lämpligt att ge ut gratis samples om de vill slå in sig på marknaden men då måste de va goa också.
Hade de stått där igen och delat ut gratis burkar och jag fått veta det, så hade det inte ens varit värt att gå de 50-100m för att hämta en. Gratis är inte bra nog

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Praktikant ✨

För den som har missat det så har vi nu alltså avslutat kvartetten av läskeblask som @TheMadPanda donerade till oss. Sist ut var karibiska KA med Fruit Punch. För att heta Fruit Punch hade den förvånansvärt mycket rotsaker enligt innehållsförteckningen (sötpotatis?!?) men i vanlig ordning väger de artificiella körsbären tyngst och sabbar hela smakupplevelsen.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av JonasT:

För den som har missat det så har vi nu alltså avslutat kvartetten av läskeblask som @TheMadPanda donerade till oss. Sist ut var karibiska KA med Fruit Punch. För att heta Fruit Punch hade den förvånansvärt mycket rotsaker enligt innehållsförteckningen (sötpotatis?!?) men i vanlig ordning väger de artificiella körsbären tyngst och sabbar hela smakupplevelsen.
https://www.youtube.com/watch?v=5U6-u71084o

För att förtydliga ur videon, läskeblasken är köpta på lokala coop i Helsingborg. De hade en kyl med lite obskyra sorter så tog med ett gäng till DH för att få lite läskclockers Live, tyvärr hann vi inte med så mycket sånt men blev iaf roligt att se på distans, nu vet man vad som ska undvikas!

Permalänk
Praktikant ✨

Ny dag, ny läsk att smaka av! Denna gång handlar det om en riktigt anrik variant från Barr (vars läsk vi testat ett antal gånger tidigare) i form av Irn Bru. Kan rekommendera att läsa Wikipedia-artikeln om denna dryck, då den länge har varit Skottlands mest populära läsk (skapades 1901!). Smakar inte helt olikt Trocadero faktiskt, gott!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@JonasT glömde video i sitt inlägg. Jag lade till. Dåli.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JonasT:

Ny dag, ny läsk att smaka av! Denna gång handlar det om en riktigt anrik variant från Barr (vars läsk vi testat ett antal gånger tidigare) i form av Irn Bru. Kan rekommendera att läsa Wikipedia-artikeln om denna dryck, då den länge har varit Skottlands mest populära läsk (skapades 1901!). Smakar inte helt olikt Trocadero faktiskt, gott!
https://www.youtube.com/watch?v=Q6VwTvIFDWc

Surt jag missade!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Lila! Dricka!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S