FZ testar Mutant Year Zero: Road to Eden – avskalat strategispel med svenskt hjärta

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

FZ testar Mutant Year Zero: Road to Eden – avskalat strategispel med svenskt hjärta

Spelsajten FZ testar nyligen lanserade Mutant Year Zero: Road to Eden, vilket blandar Sverige-referenser i stora mängder med engagerande strider.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

"Postmord".... heh.

CPU: i7-8700k @ 4,8 GHz + Noctua NH-U14S || GPU: Asus RTX 2080 Dual OC.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: Seasonic Focus+ 850W Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 5st Corsair LL120.
Lagring: Samsung 830(128 GB), Samsung 860 EVO(500GB) Crucial MX300(525 GB).
Skärmar: Acer Predator XB271HU + Samsung C27F396 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av MinscS2:

"Postmord".... heh.

Jepp, riktigt cheapshot, men småflabbade lite jag med :>

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma i hörnan
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av kaput:

Jepp, riktigt cheapshot, men småflabbade lite jag med :>

They had it coming

| Corsair 750D | Corsair HX 850W Gold+ | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Corsair H115i | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | MSI GTX 1080 Gaming X x2 SLI | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

Säger lite som dem skrev på FZ, kommer bli kul när alla Icke svenska spelare googlar grafitti texten xD

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Wow! Jag hade faktiskt ingen koll på det här. Lite nyfiken nu faktiskt!

8700k + 1070Ti + XL2540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Såg någon spela spelet på Youtube. Att det var ett svenskt spel hade jag ingen aning om

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Jag kommer nog skaffa detta framöver, blev även sugen på xcom som jag aldrig spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Ser intressant ut!

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Mutant, Mutant 2, Drakar & Demoner och alla de gamla rollspelen spelade man massor med kompisarna innan man fick en riktig dator, vilka minnen! , ser fram mot detta!

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
f.d. Dinoman
Testpilot
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag kommer nog skaffa detta framöver, blev även sugen på xcom som jag aldrig spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

XCOM är fantastiskt, kan rekommenderas varmt. Steam Workshop gör också att livslängden förlängs avsevärt.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Roffe:

"Postmord"? Hade det varit en vanlig Postnord-bil med n-et överklottrat så hade det varit roligt. Det dom gjort nu är bara trams, men utvecklarna tycker säkert att dom var jättefyndiga där. Som om inte varenda käft i landet redan kläckt ur sig det skämtet.

Man får inte använda riktiga varumärken utan lov. Nu skiter väl företag ofta i det säkert, men kanske inte i de fall de framstår i dålig dager. Så att bara rita upp en postnordbil kan ge problem även om de lägger på ett klotterlager ovanpå misstänker jag.

Skulle väl vara om de hade ett samarbete med postnord i så fall men upplägget att ha klottrat om deras bil till postmord lär postföretaget inte vara så intresserade av hehe. Och om texten inte var ändrad utan det bara stod en postnordbil där så hade fansen blivit putt på smygreklamen. Så lose lose att använda originalloggan skulle jag säga.

Parodi är däremot skyddat så deras nuvarande approach gör väl dessa inslag möjliga iaf

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Roffe:

jag tyckte det va roligt

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Roffe:

Låter som att du är lite "avis" på att de kom på skämtet före dig. Spelet har ju varit under utveckling en längre tid.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Roffe:

Det är en skämtsam vink åt de svenska spelarna. De internationella spelarna kommer ju inte ha anledning att lägga märke till en sådan petitess. Lite som i Starbreezes gamla The Darkness till Xbox 360/PS3 där man pillat in svensk graffiti på tunnelbanorna, vaga svenska flaggor gömda i de annars mörka miljöerna och försiktiga dolda dialoger om tidelag med älgar. Harmlöst och rätt lustigt då de som är i vetskap om referenserna får en liten extra kick av de detaljer utvecklarna lagt i spelvärlden - medan de som inte hänger med inte störs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Blir ett köp. Ser riktigt intressant ut!

Ryzen 2700X - Vega 64 Nitro + - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3466 MHz - EVGA G3 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Ser fint ut, estetiken har lite Stålhage-vibbar (vilket är en komplimang)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av lindahlj:

Låter som att du är lite "avis" på att de kom på skämtet före dig. Spelet har ju varit under utveckling en längre tid.

Du är rolig, du

Dom kan mycket väl ha slängt på den texturen i förrgår efter att ha läst "skämtet" på fejan.

Idioter förbokar datorspel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2016

Kanske blir att köpa, bör dock testa XCOM först som jag har på Steam redan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Roffe:

Postmord, Häx-choklad mm är troligtvis för att undgå ett varumärkesintrång, jag kan inte se att det på något sätt är trams och endast svenska (nordiska, skandinaviska) spelarna lär förstå referensen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Jag tycker det ser fantastiskt mysigt ut i grafiken och jag älskar den svenska texten i spelet. Blir lite insider-effekt av det hela att icke-svenska spelare inte kommer att förstå det roliga som vi svenskar istället får se! ^_^

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Kan varmt rekommendera MYZ efter att ha spelat i ca 15h. Visste inte att jag gillade turn based innan jag testade det här.

Som svensk får man dessutom väldigt mycket referenser och humor inbakat, då spelet utspelar sig i ett postapokalyptiskt Göteborg. Rekommenderas varmt!

En ogrundad optimism. En antirealism.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003

Gillade XCOM2 och efter vad jag sett av det här så verkar det rätt så lovande. Windows-exklusiv titel tyvärr; undrar om nån får det att fungera via Wine..

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Hade ingen aning om att det var svenska utvecklare eller att det var baserat på gamla hederliga Mutant, blir köp på en gång när man kommer hem!

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

Riktigt kul, men rackarns svårt spel hittills! Lite extra roligt när det utspelar sig i miljöer man är bekant med

Spela med Geeks Gaming!

"Why is there silverware in the pancake drawer?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2009

Någon som testat med handkontroll?
Förstått att det ska finnas stöd, tänkte det var ett perfekt spel att ligga i soffan och lira via steamlink.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Haft det installerat sen i Söndags, ska bara köra klart min jobbvecka (7-dagars) sen ska jag sätta tänderna i det på typ Tisdag nästa vecka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2003

Jag noterade att man kan spara några kronor på att köpa direkt från utvecklaren i stället för via Steam, men det är lite krångligare.
Vid betalning med PayPal tar de några kronor extra för att täcka PayPals avgift, och vid kortbetalning måste man vara redo att kolla transaktionen på banken för att få en verifikationskod innan köpet slutförs.

Lite motbjudande också att de använder Denuvo kopieringsskydd.

För övrigt anser jag att MS FlightSim X borde vara standard som ett av benchmarkprogrammen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

En fråga. Är det absolut enda sättet att heala sig på att köpa medkits? Finns ingen restfunktion eller något? Typ går inte vila i Ark eller liknande?