FZ testar Mutant Year Zero: Road to Eden – avskalat strategispel med svenskt hjärta

Permalänk
Medlem

@strokarn Handkontroll funkar bra, jag kör på PC med handkontroll. Det är lustigt dock att vissa saker verkar vara anpassade efter handkontroll och andra efter mus/tb, så menyerna funkar ok med handkontrollen men verkar vara anpassade efter mus, samtidigt som själva spelandet både realtidsdelen och striderna funkar bättre med handkontroll.

@Rorax Beroende på svårighetsgrad healar man lite efter varje strid, men på högsta svårigheten är medkits enda sättet, dock spelar man på "fel" sätt om man behöver använda speciellt många medkits. Hela spelet går att ta sig igenom genom att plocka fiende för fiende med stealth/silent weapons utan att de nånsin får skjuta/slå tillbaka. Finns dock ett fåtal strider där man måste slåss mot 2-3 samtidigt och då kan man behöva heala efter. Det är detta stealth sätt som utvecklarna visat i previews och det går att ta till extremer (titta t.ex. på youtubaren Skye Storme om man orkar med hans sätt att prata)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ristaaf:

@Rorax Beroende på svårighetsgrad healar man lite efter varje strid, men på högsta svårigheten är medkits enda sättet, dock spelar man på "fel" sätt om man behöver använda speciellt många medkits. Hela spelet går att ta sig igenom genom att plocka fiende för fiende med stealth/silent weapons utan att de nånsin får skjuta/slå tillbaka. Finns dock ett fåtal strider där man måste slåss mot 2-3 samtidigt och då kan man behöva heala efter. Det är detta stealth sätt som utvecklarna visat i previews och det går att ta till extremer (titta t.ex. på youtubaren Skye Storme om man orkar med hans sätt att prata)

Ja absolut kör jag inte som rambo utan använder stealth så gott det går och jag kör på svåraste. Tänkte mest på när jag verkligen måste heala om det är så att jag måste göra det med dom medkits jag har eller om jag kunde få tillbaka health utan att använda dom. Har absolut inte använt dom i onödan mot enskilda fiender.