Vilket fraktbolag använder Nvidia Store?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Vilket fraktbolag använder Nvidia Store?

Hej!
Nån som vet vilka som levererar hem från Nvidia store, PostNord?

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Rubrik förtydligad, bump raderat*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Passade även på att plocka bort ditt senaste inlägg. Detta då vi, av rättviseskäl, inte tillåter s.k. bumpning.

Skrivet av Eyeless1983:

Ingen som handlat därifrån?

Skickades från m.sweclockers.com

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

@Eyeless1983: Lägg en order som du inte tänker skicka och se vilka alternativ du får beträffande frakt och leverans Bara för att jag inte tror att någon här har beställt från Nvidia (då moms läggs oavanpå frakt och tull vilket blir dyrt) så är det väl säkert någon som gjort det och kan svara men tills dess får du nog undersöka det själv.

Jag tror dock inte Postnord blir inblandad eftersom spårbara försändelser över kontinenten brukar gå via de sedvanliga fraktbolagen... har jag för mig.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

med moms och tull så kommer kortet kosta mer än vad du köper det för i Sverige...

du kan ju kolla deras UK istället för US sida så kanske det skeppas där ifrån.
https://www.nvidia.com/en-gb/shop/

dock tveksamt om det äns är värt besväret för de futtiga hundralappar man sparar...

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Ovan personer verkar aldrig beställt från nvidia. De har en svensk butik med moms och allt sånt.

De skickar från Frankrike med Chronopost.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Mar 2009

Jag beställde ifrån Nvidia Store och fick det skickat i från ett företag i Sverige.

Kom med postnord har jag för mig.

Z97-A | 4790K @ 4.7 | 16GB | GTX 1080 Ti @ 2050 | EVO 850 500GB | EVO 860 1TB
HP EliteBook 8460P | 2540M | 6GB | Agility 3 120GB
HP Microserver Gen8 | E3-1240 v2 | 16GB | EVO 850 120GB | 9TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Jag beställde från Nvidia Sverige och fick det till mitt vanliga uthämtning ställe.

Men jag hade problem med blue screens och fick ett ersättningskort. Då blev det hämta och lämna med FedEx och det var en mardröm. Bara dagar och inga kvällar eller helger. Och bara ett uthämtning och inlämningställe som ligger på Arlanda.

MSI P67A-GD55 - I7 2600k - NH-U12P SE2 - XFX5870 - Zalman VF3000A - Corsair 4GB - Cooler Master HAF 932 - CM 700W - Windows 7 64bit - 3*Dell U2311H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

Låter smidigt så länge man är förskonad från felande kort då..