Rösta om SweClockers jullogga 2018

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Röstade nummer 4.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Tyckte det fanns två riktigt bra bidrag, men ser på kommentarerna här att folk tycker vilt olika ;o Röstade på nr 6 till slut.

i9-7920X Delid 4.7 GHz | 64GB DDR4 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti | 500GB NVMe + 3x 500GB SATA SSDs | Philips 40" 4K-skärm, 2x HP Z27n 1440p-skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

1an, 2an och 6an var riktigt bra bidrag detta år.

2an tycker jag liknar alltför mycket tidigare års bidrag, är inte förvånad ifall den vinner då sånt brukar ju klara sig bra

6an tyckte jag inte själva fonten var så fin som i bidrag 1 och 2 (stod inte ut tillräckligt) så till slut fall min röst på nr1, skulle va kul med lite mera kontrast i loggan ett år som omväxling Om loggan smälter in eller ej för sidan har ingen betydelse för mitt röstande så länge den ser bra ut för sig.

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Dock så står det ju i reglerna att bakgrunden behövde vara transparent

Står i fettext, och endast 2 bidrag har transparent bakgrund. Så känns lite märkligt att 4 av 6 bidrag i finalen inte har transparent bakgrund.

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av Arveros:

Dock så står det ju i reglerna att bakgrunden behövde vara transparent
https://i.imgur.com/ul9Mh0a.jpg

Står i fettext, och endast 2 bidrag har transparent bakgrund. Så känns lite märkligt att 4 av 6 bidrag i finalen inte har transparent bakgrund.

Regeln ska inte tolkas på det sättet, se mitt svar i #17664761. Regeln har varit utformad så här i flera år, men jag märker att den skulle kunna förtydligas och antecknar det. Tack för feedbacken.

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2003

Röstade nummer 2. Tydligast helt enkelt.

Jag vet att Sweclockers är väldigt "picky" med att färger på loggan inte ska ändras, men något som hade varit kul att tillåta är möjligheten att skicka med CSS för den header-sektion där loggan finns.

Det hade lyft möjligheterna med denna tävling där många bidrag med mörk himmel hade kunnat bli mycket bättre. Traditioner vid jul tycker många om, men lite förändring hade varit kul faktiskt. Det känns som man ser samma loggor varje år

Gör som tekniken ni skriver om, utvecklas! Och var är alla tomte-smiles?

Taggar @Edin

System: CPU: 4790K, MB: Asus Z97-A, Memory: 16GB DDR3, GPU: 1x GTX 1070

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av FredrikMH:

Röstade nummer 2. Tydligast helt enkelt.

Jag vet att Sweclockers är väldigt "picky" med att färger på loggan inte ska ändras, men något som hade varit kul att tillåta är möjligheten att skicka med CSS för den header-sektion där loggan finns.

Det hade lyft möjligheterna med denna tävling där många bidrag med mörk himmel hade kunnat bli mycket bättre. Traditioner vid jul tycker många om, men lite förändring hade varit kul faktiskt. Det känns som man ser samma loggor varje år

Gör som tekniken ni skriver om, utvecklas! Och var är alla tomte-smiles?

Taggar @Edin

Eftersom du taggade Edin låter jag resten vara, men besvarar i alla fall frågan om tomte-emojis – de släpps tillsammans med vår nya juliga logga!

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Sep 2005

Allt utom 2an var väldigt grötigt och svårläst. Sweclogon bör vara väl synlig, det ska synas vilken sida man surfar på.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Cooler Master Silencio, Skärm: AOC AG271QX (16:9/2560*1440/1ms/144hz), GPU: GTX 1080Ti, CPU: Ryzen 1600X, HDD: 2TB , SSD: Kingston 480GB, PSU: Corsair TX V2 750W, Mobo: MSI X370 Krait, RAM: 16GB G.Skill Ripjaws @ 3200, Mus: Logitech MX Master & G400, Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: QPAD MK-50, Hörlurar: Beyerdynamic DT770 PRO 80ohm, Superlux HD-668B OS: Win10Pro. AI: Roland Quad-Capture, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)