Permalänk
Medlem

Behöver en ny musmatta

Hej
Skulle behöva en rekommendation på en ny musmatta då min gamla har slitits ut.
Jag hade en Steelseries Steelpad 5L som jag var väldigt nöjd med, både i termer av storlek och prestation.
Ny köpte jag en vanlig QcK som tydligen inte alls funkade bra med min mus, då motståndet var för stort.
Vilken musmatta eller ens kategori av musmattor ska jag leta efter, om jag vill ha någon liknande den jag hade?
Kan Steelseries QcK Hard vara något för mig?
Alla tips uppskattas.

Permalänk
Medlem

Jag är inne i samma tankgångar och frågor. Jag har kört med en "hård" musmatta i många år, men jag upplever att detta har slitit en del på musens ytor på undersidan. Testar just nu en enkel mjuk musmatta som jag fått gratis. Känns helt ok...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Gjorde ett försök med en mjuk matta. Men är så van med min func surface 1030 som slitits ut. Hittade en hård exibel på clas olsson som såg hyffsad ut. Men kanterna är som knivar så har bankat ner den kant där handleden ligger mot med en hammare. Visst padsen på musen nöts en hel del. Men har beställt nya så jag har att byta dem när det behövs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Hej
Skulle behöva en rekommendation på en ny musmatta då min gamla har slitits ut.
Jag hade en Steelseries Steelpad 5L som jag var väldigt nöjd med, både i termer av storlek och prestation.
Ny köpte jag en vanlig QcK som tydligen inte alls funkade bra med min mus, då motståndet var för stort.
Vilken musmatta eller ens kategori av musmattor ska jag leta efter, om jag vill ha någon liknande den jag hade?
Kan Steelseries QcK Hard vara något för mig?
Alla tips uppskattas.

Vad har du för mus?
Är det hård eller mjuk du vill ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mihon:

Vad har du för mus?
Är det hård eller mjuk du vill ha?

Jag har en Logitech MX518 med orginal glides.
Hellre för hård än för mjuk tänker jag eftersom jag ändå uppskattade Steelpad 5L mer än Qck tygmatta.

Permalänk
Medlem

Har en sån här nu , den har naturligtvis utgått.. Kikar på den här i stället. Hårda mattor från SteelSeries båda två som nån inte vill klicka på länkarna

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av puck:

Jag har en Logitech MX518 med orginal glides.
Hellre för hård än för mjuk tänker jag eftersom jag ändå uppskattade Steelpad 5L mer än Qck tygmatta.

Verkar inte finnas så många hårda längre, så jag hade nog testat att köpa en QcK hård.
Efter lite googling är det några som säger att den ska funka men en chansning bara.
Du kan även använda den mjuka QcK du köpte som underlägg, alltså ha den under så blir det lite mjukare samt lite skönare för handleden när du slö surfar.

Permalänk
Medlem

DELTACO GAMING kanske är något om du vill ha lite hårdare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Har en sån här nu , den har naturligtvis utgått.. Kikar på den här i stället. Hårda mattor från SteelSeries båda två som nån inte vill klicka på länkarna

Skrivet av mihon:

Verkar inte finnas så många hårda längre, så jag hade nog testat att köpa en QcK hård.
Efter lite googling är det några som säger att den ska funka men en chansning bara.
Du kan även använda den mjuka QcK du köpte som underlägg, alltså ha den under så blir det lite mjukare samt lite skönare för handleden när du slö surfar.

Det som är lite speciellt med 5L är ju att det var en hård matta med mjuk yta. 9HD som mr_sQuinty länkar verkar vara samma typ. Och de få recensioner som finns pekar på att QcK Hard är en ganska hård matta rakt igenom. Men som jag förstår det så är utbudet av liknande mattor inte särskilt stor, så det kanske får bli en chansning som du säger.