Bethesda läcker Fallout 76-användares uppgifter via kundtjänstsida

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Bethesda läcker Fallout 76-användares uppgifter via kundtjänstsida

Användare som skapade ett ärende på Bethesdas kundtjänstsida kunde på grund av ett fel se andra spelares uppgifter, med såväl hemadress som mejladress och bild på kvitton.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

*suck*

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Det går bra nu!

Processor: I5 4670k Moderkort: Asus Z87 A Grafikkort: Asus Strix 1070 Ram: Corsair ProBlack 8gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: Fractal Design Meshify C Lagring: Samsung 840 Evo 120gb, Crucial MX300 750gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Jag börjar själv få ångest för allting som händer kring Bethesda nu x)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gimo
Registrerad
Aug 2004

Hehe helt klart underhållande av Bethesda

CPU: 8700K@ 5Ghz CPU KYLNING: Noctua NH-D15 GPU: EVGA GTX 1080 FTW Gaming ACX 3.0 MODERKORT: Asus ROG STRIX Z370-F GAMING Ram: Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHZ HDD: M.2 960 EVO 250GB + 850 EVO 250GB + WD5000 1TB PSU: Corsair RM850W Headset: Corsair VOID RGB USB Dolby 7.1 Skärm: AOC C32G1 144Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2013

Strö lite salt på såret, Bethesda

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 1600X | MSI GTX 1080 | 16GB DDR4 | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 1700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB
Labb: HP Proliant 350ML G6 | 2st X5650 | 144GB DDR3 ECC | 1TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Bethesdagate? Canvasgate? Vad man än kallar det så är det ju sjukt roligt att de bara fortsätter göra bort sig.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Men nu är det ju inte ens roligt längre. Hur mycket knas kan de ställa till med på så kort tid?

Jag accepterar att Fallout 76 inte är vad jag trodde.
Jag accepterar att de kommer fortsätta använda sin skitmotor för E:S VI.
Jag accepterar att det ibland uppstår fel i olika tjänster.

Men när så många konstiga saker händer och uppdagas inom loppet av typ en månad, så blir jag fan arg.

Skärpning, BGS, annars ska fan ta er.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Det här börjar ju bli komiskt. Tycker nästan lite synd om Bethesda.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

"All publicity is good publicity"
?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007

Imponerande dåligt! Är det nu man skyndar att köpa spelet innan det blir Free 2 Play?

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2011

"Enligt dem har dock inga känsliga uppgifter såsom betalkortsnummer och lösenord läckt ut."

Oklart om lagstiftningen i GDPR håller med kring definitionen av känsliga uppgifter

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Hahahaha! And the hits just keep on comin'!

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB DDR4 3200 CL14 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | 14tb+ HDD | Dell UP3017 2560x1600 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Sånt här som upptäcks när de är under luppen. I normala fall hade det säkert upptäckts, rapporterats och sen hade det inte blivit en stor grej av det gissar jag.

Men Bethesda är ju spelvärldens nya slagpåse! Innan var det EA/DICE med BF5. Vissa har inte insett att den hästen är död än men iaf.

Visst, bra att folk visar missnöje för det gör ju att utvecklare och utgivare skärper sig ordentligt men det går ibland liiite till överdrift tycker jag nog allt

I fallet Mass Effect Andromeda anser jag att allt hat osv enbart ledde till att vi gamers drev med oss själva i slutändan eftersom de lade ME på is ett tag...det är inte den önskade effekten men tyvärr fårståelig för oavsett hur bra saker fixas eller uppföljare är för nära inpå kommer någon viktigpetter ge sig på det för att få igång hattåget igen...

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i7 3770K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av DunderHoken:

Din bild fick mig att tänka på denna

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Shudnawz:

Men nu är det ju inte ens roligt längre. Hur mycket knas kan de ställa till med på så kort tid?

Jag accepterar att Fallout 76 inte är vad jag trodde.
Jag accepterar att de kommer fortsätta använda sin skitmotor för E:S VI.
Jag accepterar att det ibland uppstår fel i olika tjänster.

Men när så många konstiga saker händer och uppdagas inom loppet av typ en månad, så blir jag fan arg.

Skärpning, BGS, annars ska fan ta er.

Folk slänger pengar på de hursomhelst så varför bry sig? De kan skratta hela vägen till banken medan folk gnäller på forumen och sedan köper all skit de släpper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Det är som att varje dag är det tävling på kontoret om vem som kan kissa högst, det slutar alltid oavgjort med att samtliga kissar sig själva i munnen. Det finns liksom ingen hejd på skiten, de verkar ha siktet inställt på att göra allt fel.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2018

Haha precis när Bethesda har skadeskjutit sig i båda fötterna (FO76 & Bag-gate), så tittar dom ner i mynningen på pistolen för att säkerställa att ingen ammunition är kvar och skjuter sig i ögat också. Helt lysande underhållning!

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II | Logitech G403 | SteelSeries QcK - XXL Musmatta | Mitt skrivbord Windows 2019 x64 Enterprise LTSC | ASUS MG279Q | Pluggar till Nätverkstekniker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007

"Bästa pris på NOFX: Ten Years of Fucking Up" --- I had to lol

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010

Alla hånskrattar åt hur inkompetenta de är, men när det väl kommer till kritan så fortsätter folk att kasta pengar på dem. Verkar ju funka ganska bra ändå. Det är ett skitföretag - sluta ge dem pengar.

4670K | 980 Ti | 16GB | 860 Evo 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Metroid:

Alla hånskrattar åt hur inkompetenta de är, men när det väl kommer till kritan så fortsätter folk att kasta pengar på dem. Verkar ju funka ganska bra ändå. Det är ett skitföretag - sluta ge dem pengar.

Fallout 76 är väl en totalflopp. Tvivlar på att det var så många som kastade pengar på dem. Eller menar du innan? Fallout 4, VR och Skyrim är ju väldigt roliga spel även om de är buggiga.

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Det förvånar mig inte ett dugg. Nog för att det snart är jul och allt men är det en så bra idé att låta tomtar sköta företaget året om? Nej jag tycker inte det. Tycker heller inte om deras jävla antipiratgrejer som de håller på med. Jävla skitföretag helt enkelt och kort och gott.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2009

Detta är ju rätt roliga nyheter för oss som inte är påverkade. Det är ofattbart hur ett företag kan fucka upp så hårt och så många gånger på så kort tid. Man kan ju nästan tro att de vill driva sitt företag i botten. Skadeglädje kanske är den enda sanna glädjen trots allt

P67A-UD4-B3 λ i5 2500K λ Freezer 7 Pro Rev. 2 λ Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB λ Corsair 4GB XMS3+HyperX 8GB x2 λ Samsung 750GB λ Maxtor 250GB λ Intel 330 180GB λ Asus Xonar DS λ Fractal Design R2 λ LG 23" W2363D 120HZ λ Logitech G500 λ Steelseries 6Gv2 λ Qpad QH-90 Pro λ Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SR388
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Banco:

Fallout 76 är väl en totalflopp. Tvivlar på att det var så många som kastade pengar på dem. Eller menar du innan? Fallout 4, VR och Skyrim är ju väldigt roliga spel även om de är buggiga.

Att alla problem som de har i sin motor följer med i varenda spel är tillräcklig anledning att inte ge dem pengar, men att de står och ljuger rakt upp i ansiktet på hela världen och kör med falsk marknadsföring borde få de flesta att tänka en extra gång innan de köper deras spel. Tycker jag i alla fall.

4670K | 980 Ti | 16GB | 860 Evo 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Vesh:

"Enligt dem har dock inga känsliga uppgifter såsom betalkortsnummer och lösenord läckt ut."

Oklart om lagstiftningen i GDPR håller med kring definitionen av känsliga uppgifter

Precis! Undrar vad de gör sen ifall några européer som blivit påverkade detta tar kontakt med Bethesda och requestar att få all sin info raderad som läckts ut. Låter som ett fall som enkelt skulle gå igenom någon EU domstol att det blir böter iallafall. Det är väl inbakat i GDPR att man kan få böter upp till 20€ miljoner eller 4% av årliga inkomsten ifall man inte sköter sig.

Börjar tycka synd om Bethesda vi dethär laget, är ju fan av deras Elders Scroll och Fallout (single player) serie, kommer ju garanterat påverka fanbasens inställning till Bethesda vad gäller i fortsättningen pga all strul kring Fallout 76.

Intel® Core i5-8600K @ 4.75GHz | ASRock Z370 Taichi | G.Skill Trident Z 2x8GB @ DDR4-3200 CL13 | Samsung 850 EVO 500GB + 1TB | MSI GTX 1070 Ti 8G Armor (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | NZXT H440 New Edition | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Vesh:

Enligt GDPR så definieras en personlig uppgift som något som kan identifiera en individ.

Att då veta var de nu bor är i min bok "känsliga uppgifter" för det känns som om man kan identifiera individen!

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Bara råkar läcka person info på alla som nu vill ha en riktig väska för sin kollektors edition.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Metroid:

Att alla problem som de har i sin motor följer med i varenda spel är tillräcklig anledning att inte ge dem pengar, men att de står och ljuger rakt upp i ansiktet på hela världen och kör med falsk marknadsföring borde få de flesta att tänka en extra gång innan de köper deras spel. Tycker jag i alla fall.

Jag håller med dig. Men är det inte gällande Fallout 76 som de har ljugit och som som i sin tur har floppat?. Eller ljög de något när folk faktiskt kastade pengar på dem, alltså innan Fallout 76? Nu verkar det ju som de försöker på alla sätt de kan att sätta sig själv i så mycket skit de bara kan. Min gissning är på att det är pengafolket som varken bryr sig eller kan något om spel som styr allting.

Men min poäng är väl att spelarbasen verkligen har visat att de inte tycker det här är okej genom att inte kasta pengar på dem när det gäller 76? Handlar väl iofs om att det är ett dåligt spel. Hade det vart ett fantastiskt spel och de bara hade ljugit hade nog folk köpt på som vanligt. Bara en känsla jag har, jag har inte sett några försäljningssiffror. Men din poäng kvarstår ju iofs. Ifall 76 hade vart ett bra spel så hade folk köpt spelet oavsett om de ljugit eller hur dåliga de är som företag. Är ju så med alla stora företag egentligen. Stora företag kan ju göra nästan vad som helst och folk fortsätter att köpa deras produkter sålänge de är billigast eller bäst.

De har iaf lyckats vända mig som skulle kalla mig själv för en falloutfanatiker till att inte ens bry mig om att testa 76. Även om de tappade atmosfären redan i 3an så var det fortfarande roliga spel. Men ja, har de alltid ljugit så är det ju väldigt sorglig.

Det enda jag vet som okunnig är 60fps-gränsen, som är olidlig. Vad har de mer för problem som följer med i den här motorn?

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2008

Om inte hälften vore nog

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund