Ring Of Elysium BR!

Permalänk
Medlem

Ring Of Elysium BR!

Ring of elysium har kommit till EU och är gratis! Vad tycker ni? PUBG clone? Världsklass? Bästa vapnet?
Bara bomba vad ni känner för!

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är fint, känslan enligt mig liknar mer COD's royale läge samt glider/snowboard/climb gör att man blir mer rörlig och slipper alla dessa miljarders timmar löpning eller letandes efter fordon som i övriga spel.

Få buggar, balanserade vapen, lätt lootat och allmänt trevligt spel

Enda nackdelen kan ju vara inventoryn, att ha 3 vapen med olika ammo begränsar dig till att ha mindre meds eller granater om några alls. Det ger en viss utmaning men är också väldigt frustrerande

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk

Har lagt cirka 400h på PUBG och visst det var kul men nu efter att jag har testat ROE så känns det väldigt segt. Älskar känslan att flyga med Glider och landa bakom en fiende och meja ner den.

Finns en del att fixa med spelet, har själv känt av en del desync sen finns det lite buggar att fixa. Måste säga att det är ett av dom bästa free to play spelen jag testat.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt spel faktiskt. Gillar att man tar sig fram så lätt med hjälp av glider/snowboard osv. Ska bli väldigt roligt och se hur det utvecklas vidare!

Permalänk
Medlem

integritetspolicyn verkar vara ett ganska hett ämne när det gäller Ring of Elysium.
Verkar samla lite väl mycket data.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk

Hur får man igång spelet?
Startar genom steam men det står bara att det slutat svara när jag försöker starta

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

integritetspolicyn verkar vara ett ganska hett ämne när det gäller Ring of Elysium.
Verkar samla lite väl mycket data.

Har du någon tråd man kan läsa om detta?

Permalänk
Medlem

Inte hunnit testa det än men vad jag sätt på videos så ser det gaanskaa roligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hur får man igång spelet?
Startar genom steam men det står bara att det slutat svara när jag försöker starta

Samma här, slutade fungera efter en uppdatering. Synd, verkade roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag visste väl om att spelet fanns men inte sett så mycket ifrån det. Tittade på JackFrags video och även om de mest nördar omkring så gillade jag alla möjligheter man hade att välja på när det kommer till transport. Snowboard, glider eller klättra/linbana + fordon givetvis. Så jag bestämde mig för att prova och det var fantastiskt roligt!

Har man spelat PUBG så känner man sig direkt ganska bekväm, loot-systemet är i väldigt likt fast förbättrat. Animationerna när det kommer till att klättra, springa och röra på sig rent allmänt känns igen fast det är mycket bättre flyt. Många vapen och sikten ser likadana ut. Bullet drop/travel känns bra. Känns som det är betydligt mycket mindre recoil vilket jag som Blackout spelare gillar. Det största problemet som jag känner är ljudet/ljuddesignen. Jag fattar fan ingenting, de är antingen rakt bakom mig eller på andra sidan planeten, I can't tell.

Så till er som inte testat. Gör det! Det är för tusan gratis och typ 7,5gb.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara så bra tryck i denna tråden. Har vi ingen som spelar på SweClockers? Nu med ny bana ute och allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet ar grymt! En blandning av pubg och fortnite

Permalänk

Spelade ett game igår med några vänner från CS tiden och drog med enkelhet en vinst på mitt första ROE game, dock fattade jag noll sprang mest runt efter dom andra och skjöt folk när jag såg. Så allt sitter ju i sedan tidigare spel vilket är skönt.

+ enkelt lootsystem som känns igen av dom flesta
+ samma binds som många andra spel vilket gör det lätt binda som man vill ha det eller ha default
+ bra sounds på steps och annat samt lätt att få vision på folk

- hela spelet kändes som man sprang runt som en fyrkantig textur inte det här snabba rappa som dom flesta andra BR spelen har men antar det är early samt f2p så vad fan
- lite löjligt utformat med en cykel eller fallskärm som är till ingen nytta
- ruskigt dåligt optimerat alla vi som satt med i7:or hade runt 94-120 fps och då har vissa 1080 och jag själv 1060

Permalänk
Medlem

Ny Update i förrgår (?)

+Lite mera flytande när man hoppar från en höjd och ska upp på en annan kan man ta sig upp utan att behöva landa först.
+Något smidigare på cykel, man tappar inte lika mycket fart när man hoppar.

-Totalt värdelös 3D karta när man väljer spawnpoint i början.
Fejk radar lazer crosshair som sveper över kartan, helt meningslös, lite distraherande.
Markers som fyller hela rutan har ersats med knappnålar som knappt syns, speciellt röd då städer och byggnader är orangea. Andra spelare är "diodblå" vilka är mycket otydliga om man jämför med tidigare kartan.

Ofta blir det en bugg precis när man startar vilket gör att Båten i harbor, hus och saker på fiskmarknaden inte renderas in föränn ett par sek. efter man startat vilket ryktas vara pga. 3d kartan.