Conky till Windows, eller liknande mjukvara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2017

Conky till Windows, eller liknande mjukvara

I Linux använder jag Conky för att övervaka CPU, RA; nätverkstrafik etc. Ibland loggar jag Windows, och vill ha något liknande. Finns det en bra Windows-motsvarighet till Conky, eller någon som portat Conky till Windows?

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Dec 2005

Windows egna "Aktivitetshanteraren" ger en del sådan information. Sedan finns det tredjepartsprogram som t.ex. HWMonitor.

PRIME X370-PRO | R7 1700X | NH-D15 | 32GiB DDR4-2400 CL14 | 500GiB 850 EVO | 3TiB WD Red | 500GiB HDD | Nitro R9 Fury | SuperNOVA 750 G2 | Define S | MG279Q | HD650 | Ducky Secret | Ducky One 2 | Debian Sid

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av Brisse:

Windows egna "Aktivitetshanteraren" ger en del sådan information. Sedan finns det tredjepartsprogram som t.ex. HWMonitor.

Jo, jag känner till bägge dem, men jag vill ÄNDÅ ha något i stil med Conky som jag kan modifiera att visa det jag vill

IRC: raven @ EFNet
Web: N/A
Mail: raven (a) sosdg.org

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av TheJonaz:

Jo, jag känner till bägge dem, men jag vill ÄNDÅ ha något i stil med Conky som jag kan modifiera att visa det jag vill

Nu var det ett tag sedan jag använde Conky och Rainmeter men just Rainmeter är nog något åt det hållet iallafall.

https://www.rainmeter.net